Error bij versturen van formulier naar database
edit2: Het komt erop neer dat je SQL query mislukt is, en dat lijkt me ook vrij logisch. Wat is het nut van tabel1, tabel2, tabel3, etc in je query?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
In die 5 tabellen zijn 2 rijen waaar hij dus in moet zoeken...
Marco schreef op 03.04.2008 20:26:
Dezelfde rijen in meerdere tabellen? Fout, fouter, foutst.Het is de bedoeling dat hij in 5 verschillende tabellen in dezelfde rijen zoekt, vandaar de 5 tabellen.
Gooi je huidige database weg, ga normaliseren en ga een nieuwe database opbouwen. De huidige lijkt nergens op, data sla je 1x op en kan dus onmogelijk meerdere keren in de database staan. En al helemaal niet in meerdere tabellen, dat maakt het probleem nog 100x zo groot.
Begin nu opnieuw, voordat je jezelf echt gruwelijk in de nesten hebt gewerkt. Je zit op een doodlopende weg met een gapende afgrond voor je neus...
Daar was ik ondertussen ook achter, heb het nu in 1 database staan, maar dan krijg ik nog steeds dezelfde meldingen :-(
php blijft toch elke keer weer een uitdaging
En haal de begrippen 'database' en 'tabel' niet doorelkaar, dat zijn echt 2 totaal verschillende dingen. 1 database kan honderden tabellen bevatten, niks bijzonders en op zich ook niks fout aan. Het zegt namelijk helemaal niks.
Ga normaliseren.
Heb ik nog 1 vraag, als ik een deel uit een database wil oproepen in mijn pagina...
Leg het even uit.
Ik heb een hele lijst in mijn database, maar wil op een pagina een deel ervan laten zien, hoe doe ik dit dan?
Ik heb in de tabel een rij staat wat ik 'alfabetisch' heb genoemd. Daar staan de beginletters in van de woorden.
Dus in die rij 'alfabetisch' staat dus steeds 1 van de volgende 5 regels:
'a-e, 'f-j', 'k-o', 'p-t' en 'u-z'
Wat moet ik in deze regel:
Code (php)
1
2
3
2
3
<?
$s_linkpartners = mysql_query ( "SELECT * FROM ".$config['site']['mysql_tabel']." ORDER BY id DESC" ) or die ( mysql_error ( ) );
?>
$s_linkpartners = mysql_query ( "SELECT * FROM ".$config['site']['mysql_tabel']." ORDER BY id DESC" ) or die ( mysql_error ( ) );
?>
dan neerzetten dat hij alleen de gegevens laat zien met die specifieke rij erin?
Het weergeven van de resultaten, dat is een kwestie van PHP, dat heeft weer niks met SQL te maken.
Maar ga eerst maar eens met jouw database aan de slag, dit lijkt echt nergens op. Database als in 'verzameling ellende'...
Ps. Mocht het wat bot overkomen, sorry!
Kom hier voor de hulp dus kritiek is altijd welkom...
Ok, om je vraag toch te beantwoorden:
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
$s_linkpartners = mysql_query ( "SELECT * FROM ".$config['site']['mysql_tabel']." WHERE alfabetisch="a-e" ORDER BY id DESC" ) or die ( mysql_error ( ) );
?>
$s_linkpartners = mysql_query ( "SELECT * FROM ".$config['site']['mysql_tabel']." WHERE alfabetisch="a-e" ORDER BY id DESC" ) or die ( mysql_error ( ) );
?>
Vergeet geen php na < ?.
Mvg
Pepijn
Heb de complete database weggegooid en er nu 1 tabel van gemmakt...
Nu moet ik nog het zoekscript werkend krijgen...
Heb al een paar dagen lang gegoogled, maar kan niet echt een zoekscript vinden
Quote:
Het zomaar samenvoegen van tabellen tot 1 tabel zal meestal niet tot een juiste oplossing leiden of heb je dit verkregen door te normaliseren?Heb de complete database weggegooid en er nu 1 tabel van gemmakt...
Laat anders eens zien hoe je opzet er nu uit ziet, dan kunnen we wellicht ook wat adviezen over een zoekscript geven aangezien dat vaak niet meer is dan een paar handige SQL queries met wat PHP om de resultaten te tonen...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit