Feedback geven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sem Bakker

Sem Bakker

28/04/2020 19:18:39
Quote Anchor link
Beste mensen,

Op mijn site wil ik een feedback pagina waar men feedback op mij kan geven. Deze feedback wil ik graag naar in mijn mailbox krijgen. Dit wil ik doen via jQuery en PHP. Ik heb al iets geprobeerd met de sterren van font-awesome. Werkt erg goed totdat ik de variabel "ratings" naar PHP probeert zetten. Want in PHP ga ik het mailtje versturen. Ik weet niet wat ik fout doe. Kan iemand mij helpen?

Het script gedeelte:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
var ratings = 0;
$(function () {
    $(".starrr").starrr().on("starrr:change", function (event, value) {
        ratings = value;                          
    });
});

function saveRatings(form) {
    $.ajax({
        url: "",
        method: "POST",
        data: {
            "ratings": ratings
        }
    });
}


Het PHP gedeelte:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
if(isset($_POST['submit']))
    $ratings = $_POST["ratings"];
    echo $ratings;
}



Er staat inderdaad nog geen mail functie. Maar voor de makkelijkheid wil ik eerst dat dit lukt. Daarna zet ik het in de mail functie.



,groetjes Sem
 
PHP hulp

PHP hulp

16/06/2024 17:15:04
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

28/04/2020 20:01:14
Quote Anchor link
Je controleert op het bestaan van $_POST['submit'], maar de AJAX-call bevat geen data-veld met de naam "submit".

Het is ook niet de bedoeling dat je het formulier daadwerkelijk POST lijkt mij? Omdat je hiervoor een AJAX-call gebruikt?

Hoe ziet het formulier er uit? En waar/wanneer wordt saveRatings() aangeroepen?

Maar de eerste reden dat dit waarschijnlijk niet werkt is omdat $_POST['ratings'] mogelijk niet bestaat.

Je kunt de AJAX-call ook informatie terug laten geven middels de success()-functie.

Zeer recent is hiervan nog een voorbeeld gepost in een andere draadje (interne link).
 
Sem Bakker

Sem Bakker

28/04/2020 21:42:19
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 28/04/2020 20:01:14:
Je controleert op het bestaan van $_POST['submit'], maar de AJAX-call bevat geen data-veld met de naam "submit".

Het is ook niet de bedoeling dat je het formulier daadwerkelijk POST lijkt mij? Omdat je hiervoor een AJAX-call gebruikt?

Hoe ziet het formulier er uit? En waar/wanneer wordt saveRatings() aangeroepen?

Maar de eerste reden dat dit waarschijnlijk niet werkt is omdat $_POST['ratings'] mogelijk niet bestaat.

Je kunt de AJAX-call ook informatie terug laten geven middels de success()-functie.

Zeer recent is hiervan nog een voorbeeld gepost in een andere draadje (interne link).



Hi, thx voor de reactie. De form ziet er nu als volgt uit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<form  method="POST" onsubmit="return saveRatings(this);">
   <p>
     <div class="starrr"></div>
   </p>
   <input type="submit">
</form>


Ik ben best nieuw met AJAX dus ik weet nog niet zo goed hoe je het zou moeten versturen. Kan jij me helpen hoe het wel zou moeten of een opstapje?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.