fopen
Mijn code is het volgende:
$fp = fopen('domains/domein.nl/public_html/echo "$gebruikersnaam";/index.php', 'w+');
fwrite($fp, 'Whats up echo "$gebruikersnaam";');
fclose($fp);
kunnen jullie zo zien wat ik fout doe?
Ga eerst maar eens PHP leren.
ik ben een snelle leerling, maar ik vraag aan de experts, phphulp om hulp.
Een kortaf reactie is niet zozeer vriendelijk.
Ik heb het aangepast, inderdaad stom.
$gebruikersnaam = $data['gebruikersnaam'];
$fp = fopen('domains/domein.nl/public_html/$gebruikersnaam/index.php', 'w+');
fwrite($fp, 'Whats up');
fclose($fp);
$fp = fopen('domains/domein.nl/public_html/' . $gebruikersnaam . '/index.php', 'w+');
Echter word het bestand index.php niet aangemaakt.
$fp = fopen('domains/domein.nl/public_html/' . $gebruikersnaam . '/index.php', 'w+');
fwrite($fp, 'Whats up');
fclose($fp);
Ik ben al een eind, ik heb mkdir en wil dus dat de directory op de gebruikersnaam word aangemaakt, dat gebeurd!
Echter word er geen index.php bestand aangemaakt in die directory met de bovenstaande code, dit terwijl de map wel aan word gemaakt..
Een gebruikers_id niet.
Is het niet slimmer om het nummertje (database) van de gebruiker te gebruiken?
Zet dit bovenin je script.
Dit is mijn output.
Hij zegt dat de dir niet bestaat, maar met fopen w+ maakt hij de index.php aan.
Dat staat bij php.net.
Warning: fopen(domains/domein.nl/public_html/renalpha/index.php) [function.fopen]: failed to open stream: No such file or directory in /home/domein/domains/domein.nl/public_html/accept.php on line 43
Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/domein/domains/domein.nl/public_html/accept.php on line 44
Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/domein/domains/domein.nl/public_html/accept.php on line 45
Code:
$fp = fopen('domains/meetuz.nl/public_html/' . $gebruikersnaam . '/index.php', 'w+');
fwrite($fp, 'Whats up');
fclose($fp);
}
Ben zeer blij met uw hulp!
Als de dir niet bestaat is het onmogelijk om index.php aan te maken. Zorg dus eerst dat de dir bestaat.
if (my_ftp_mkdir ('domains/domein.nl/public_html/', $data['gebruikersnaam'])) {
echo 'De map is aangemaakt';
fwrite($fp, 'Whats up');
fclose($fp);
}
Kan het komen door een vertraging van het aanmaken van de map?
De map word hier aangemaakt, dat werkt. Daarna wil ik fopen gebruiken om een bestand erin te laten zetten met wat simpele tekst.
De map wordt ook daadwerkelijk aangemaakt? En dat doe je in een ftp-connection? Vast niet met 777 rechten.
Alleen het bestand index.php word daar niet aangemaakt.
Haal die + eens weg bij fopen('..', 'w+')
Is het nu ook mogelijk om met het volgende een hele php pagina in te voegen?
fwrite($fp, 'PHP SITE');