formulier in php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

John jagt

John jagt

05/05/2015 14:50:37
Quote Anchor link
Ik heb een werkend systeem, waarbij een formulier (html)met php via email wordt verzonden. De opmaak is echter heel basic. Ik wil met de variabelen nu een echt formulier maken met opmaak en ook een logo in het formulier opnemen. Ik kan nergens info vinden om de opmaak in php te maken. Iemand die me kan helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 16:25:50
 
- SanThe -

- SanThe -

05/05/2015 14:57:01
Quote Anchor link
Gewoon een valid html pagina maken en dan in de mail de juiste headers meegeven.
Let op dat de mail geen relative paths kent.
Dus bij een plaatje bv. de complete url meegeven.
 
John jagt

John jagt

06/05/2015 10:41:41
Quote Anchor link
bedankt, ik ga het proberen
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

06/05/2015 11:27:00
Quote Anchor link
Mijn advies zou zijn om de PHPMailer te gebruiken en dan de plaatjes/logo in de email te embedden. Veel emailclients blokkeren namelijk het automatisch downloaden van plaatjes.

Daarnaast praat je over een formulier. Misschien wil je liever het formulier in een PDF bestand meesturen? Dat kan ook met PHP en daar zijn verschillende tools voor
 
John jagt

John jagt

06/05/2015 21:53:09
Quote Anchor link
Frank, Bedankt een pdf zou helemaal fantastisch zijn, heb je misschien een link naar een script?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/05/2015 21:54:32
Quote Anchor link
Kijk eens naar http://www.tcpdf.org/.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

06/05/2015 22:06:07
Quote Anchor link
Ja John er zijn er echter meerdere.

dompdf of tcpdf Maakt van HTML een pdf.

fpdf is meer een grafische interface waarbij je x en y offsets meegeeft om aan te geven waar een tekst of een figuur geplaatst moet worden.

of de PHP library. Maar deze library moet op de webserver separaat geïnstalleerd worden. Hierdoor is deze niet geschikt voor de meeste shared hostings.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.