Fullscreen page aanpassen aan laptop grootte

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Danny von Gaal

Danny von Gaal

03/02/2015 16:37:45
Quote Anchor link
Ik heb een website gemaakt met een fullscreen foto als achtergrond en daarop divs met text. Dit werkt allemaal goed, ook op ipad alleen zodra ik het op een laptop bekijk dan valt de helft eraf.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld de website een bepaald zoom percentage te geven wanneer de resolutie van het scherm onder een bepaalde grootte is?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 20:04:14
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

03/02/2015 20:42:59
Quote Anchor link
valt de achtergrond foto voor de helft weg of valt de helft van de div's met tekst weg?

Kun je een stukje HTML / CSS laten zien?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

03/02/2015 21:37:00
Quote Anchor link
Of je past je achtergrond afbeelding aan aan je schermgrootte.

take your pick
 
Danny von Gaal

Danny von Gaal

05/02/2015 17:27:03
Quote Anchor link
Zie hier een voorbeeld.
De achtergrond werkt goed en die veranderd ook mee met alle scherm resoluties alleen de div die erop ligt heeft een height die van de pagina af valt als je een klein scherm hebt zoals een laptop. Op een ipad werkt het wel goed dankzij de viewport.

Ik heb meerdere divs onder elkaar met pagina's en ik heb overflow:hidden; en via jquery navigeer ik naar de volgende pagina's. Die onder elkaar staan maar die je browser niet laat zien want scrollen staat uit.
 
Danny von Gaal

Danny von Gaal

03/03/2015 12:42:39
Quote Anchor link
Heeft iemand een idee? Ik zit nog steeds met dit probleem.
De achtergrond werkt goed en strecht mee met elke resolutie.

Alleen de divs die erop "zweven" hebben bijvoorbeeld een height die groter is als sommige resoluties van laptops. Ik heb overflow:hidden dus alles wat eraf valt is ook niet te zien.

Is er een mogelijkheid om dit aan te passen voor laptops? Of moet ik dan echt een aparte css gaan maken?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

03/03/2015 12:59:16
Quote Anchor link
Begrijp ik dit goed:
- het scrollen staat uit omdat de verschillende pagina's in wezen onder elkaar staan (en zijn te allen tijde zichtbaar), maar je wilt er maar 1 op elk moment tonen
- je kunt naar een andere pagina navigeren via javascript (jQuery), daarbij spring je dus in feite naar een andere div?

Als je nou op elk moment enkel de inhoud van één pagina toont, dan is in wezen dat scroll-probleem toch opgelost, in die zin dat paginahoogte (die eigenlijk nooit vaststaat) er dan niet toe doet omdat je door je inhoud heen kan scrollen zonder dat je andere pagina's ziet?

Je kunt op verschillende manieren de pagina-inhoud van 1 pagina op elk moment tonen (en de rest verbergen):
- door het tonen/verbergen van divs
- door het inladen van de content van 1 pagina via een AJAX-call

Tenzij je om een specifieke reden niet wil kunnen scrollen?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.