Google maps, bedrijven weergeven op website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Angela steevens

angela steevens

23/11/2009 16:17:00
Quote Anchor link
Beste leden,

Op www.bewustbiologisch.nl heb ik middels een Google maps kaartje bedrijven weergegeven. Er moet een provincie gekozen worden en vervolgens onderin de tekst een categorie uit die provincie. Vervolgens komen dan de stippen op het kaartje.

Op elke bedrijfsnaam in de lijst is te klikken en dan komt er een bedrijfspagina tevoorschijn. Nu wilde ik er eigenlijk voor zorgen dat je dan alleen de stip van dat ene bedrijf ziet en dan wel verder ingezoomd als bij de provincie.

Heeft iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken?

Hieronder een aantal regels uit het script voor de Google maps kaart waarin hij de coordinaten laadt en een xml bestand om de bedrijven weer te geven.

map.setCenter(new GLatLng(".$google_coordinaten->googlemaps_1.", ".$google_coordinaten->googlemaps_2."), ".$google_coordinaten->zoom.");

// Change this depending on the name of your PHP file
GDownloadUrl(\"content/bb.phpsqlajax_genxml.".mysql_real_escape_string($c).".".$google_coordinaten->key.".php\", function(data) {

Hij zou dus wanneer een bedrijfspagina geopend is in de adresbalk het ID moeten oppikken dat gedefinieerd is en dan uit dat XML bestand alleen dat bedrijf pakken met dat ID. Maar helaas weet ik niet hoe ik zo'n variabele kan toevoegen aan dit script.

Alvast bedankt, Angela
 
PHP hulp

PHP hulp

05/06/2024 00:42:25
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

24/11/2009 10:22:00
Quote Anchor link
In je html broncode heb je ergens:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
...
        // Change this depending on the name of your PHP file
        GDownloadUrl("content/bb.phpsqlajax_genxml.1.zeeland.php", function(data) {
...


Je zou aan die url ook de id moeten toevoegen, wanneer een bedrijf is aangeklikt.
bv.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
...
$urlMarkers = "content/bb.phpsqlajax_genxml.1.zeeland.php";
if (!empty($_GET['id']))
  $urlMarkers = "content/bb.phpsqlajax_genxml.1.zeeland.php?id=". $_GET['id'];
echo '
        // Change this depending on the name of your PHP file
        GDownloadUrl("'
. $urlMarkers .'", function(data) {
...
'
;
...

?>



in "content/bb.phpsqlajax_genxml.1.zeeland.php" moet je dan zien of er een id is meegegeven. Indien niet, laat je alles van de provincie, anders laat je slechts de ene marker zien.

Uiteraard dito voor de andere provincies.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Emmanuel Delay
 
Angela steevens

angela steevens

24/11/2009 11:15:00
Quote Anchor link
Beste Emmanuel,

Bedankt voor je uitleg. Probleem is alleen dat dat stukje code al in een echo zit. Heb je enig idee hoe ik dit dan moet schrijven? Nu geeft hij namelijk op de zin if (!empty($_GET['id'])) een foutmelding.

Gr. Angela
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

26/11/2009 01:35:00
Quote Anchor link
zie pm
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.