Help bij toevoegen nieuwe lines in een <form>

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Niels

Niels

05/12/2005 15:44:00
Quote Anchor link
Ik heb een probleem, aan de hand van een online voorbeeld zal ik uitleggen wat ik wil en bedoel.

Op http://www.sulfr.nl/School/Agenda/

Staat een formulier, maar vanaf: Agenda punten
Moet de regel variable/dynamisch zijn, ofterwijl als je bij: Nieuwe agendapunten een cijfer invult en op de + klikt moeten er zoveel nieuwe regels komen.
Met elk een opvolgend cijfer.
Op de nieuwe regel moet dus komen te staan:
Het nummer -> De titel van het punt + Door wie het is aangevraagd.
Maar hoe ik dit ingodsnaam moet doen ?
Ik vraag me af of dit wel met php kan, alhoewel ik het volgens mij wel heb gezien, zou iemand me hier mee willen helpen, het mag ook in javascript !

MVG sulFr

*Edit*: Wat er niet bijstond maar mss wel belangrijk is, is dat de titel van het nieuwe agenda punt en door wie het is aangevraagd variable zijn, ofterwijl nog moet worden ingevuld/gewijzigd. dat wil ik dus in een <input> zetten maar dan meot de input wel een naam krijgen zoals: nieuwPunt_x waar x voor het aantal nieuwe punten staat :)
Gewijzigd op 05/12/2005 15:46:00 door Niels
 
PHP hulp

PHP hulp

24/05/2024 04:49:06
 
Niels

Niels

05/12/2005 20:20:00
Quote Anchor link
OK, ik ben al een stukje verder, ik wil een combinatie van php met js doen. ik heb nu al de + knop veranderd naar:

<a onClick="addline()" class="button"> + </a>

En in de js code staat:

function addline(){
nr = document.agenda.punten.value

for (i=1; i <= nr; i++)
{
document.write("whaha")
}
}

Maar is het mogelijk om ergens in mijn pagina een poiner neer te zetten, en die in de lus aan teroepen, zodat als ik die aanroep dat er dan een rij word toegevoegd. ik hoop dat ik die kan aanroepen op een of andere manier :)
Is het ook mogelijk om de naam niet nieuwPunt_x te noemen maar nieuwPunt[], zodat het een array word, is makkelijker te tellen in php :$ :P
Ik hoop dat iemand me kan helpen :)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

05/12/2005 20:26:00
Quote Anchor link
Hoi Sulfer,

Jelmer heeft laatst hiervoor iets gemaakt, maar ik weet de titel van het topic niet meer.

Het kwam er op neer dat je de inputs met de agendapunten in een div zet.

Klik je op de plus button, dan wordt het zoiets als

function addInput () {
document.getElementById('div_id').innerHTML += '<input type="text">';
}
 
Niels

Niels

05/12/2005 20:50:00
Quote Anchor link
Ok, maar als ik het zo zie, zou ik eventueel ook nog met een table kunnen doen of zie ik dit fout :)
Het zou heel fijn zijn als hij het doet ^^: )

maar dan de laatste vraag, doet hij het ook in FF ?want mijn script deed het niet namelijk.
 
Niels

Niels

05/12/2005 21:03:00
Quote Anchor link
Jan, bedankt, het werkt voor het bijvoegen, maar nu is de vraag hoe ik het nog genummerd krijg, en hoe ik het form op kan halen, heb trouwens gezocht naar jelmer zijn post, nog niets gevonden, maar blijven zoeken ;)
Nog maals reuze bedankt :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.