Hulp nodig bij Formulier -- A.S vrijdag moet het af zijn..

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Osman efeler

osman efeler

28/01/2015 22:49:25
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik moet aanstaande vrijdag een sollicitatieformulier afgerond hebben. De solicitatieformulier moet zich voldoen aan de volgende vier stappen :

*Een database en een tabel waarin je je gegevens kan zetten
*Een PHP-pagina met het formulier
*Een PHP-pagina die dat formulier moet verwerken (en de gegevens in de database
moet zetten)
*Meerdere PHP-­pagina’s voor de beheerder, waarmee je de gevraagde lijstjes kan laten zien

De tweede heb ik inmiddels al af, de linkje hiervoor kun je hier vinden : https://vlaggetje-osman20.c9.io/po.html

Dit nog maar de HTML gedeelte. Ik weet wel dat ik nu een aparte PHP bestand moet gaan maken bijvoorbeeld po.php en dat bij po.html voegen (form method = "POST" action = "po.php").

En nu heb ik een aantal vragen.

1. Wat word er met een database bedoeld? Ik weet wel dat het een plek is waar je informatie opslaat. Hoe moet ik nu een database gaan maken? Is dat via PHP? Of moet ik MySQL gaan downloaden wat ik al deed (600 mb) en verder gebeurde er niks. Bij msql connect, moet je een username en een password hebben hoe kan ik een password en een username maken?

Ik begrijp dit niet dus kunnen jullie me dit eventjes beter uitleggen als het mogelijk is?

2. Een ander vraag is wat er bedoeld word met 'name = "..." ' en 'value = "..." '. Zo ver ik het weet is de naam = "..." waarmee de waarde opgehaald word? En 'value = "..." ' geeft de waarde aan die doorgestuurd word... Is dit correct?

3. Ik moet ook een PHP pagina maken die de bestand "po.html" moet verwerken dus "po.php"? Ik weet wel hoe je een beetje met PHP moet gaan werken, met arrays en de if-else constructie. Mijn grote vraag hier is: Kan iemand mij uitleggen, dus een beetje informatie geven in "normaal" Nederlands hoe ik gegevens via php in een database moet zetten?.

Ik weet wel dat het iets met MySQL te maken heeft daarvoor heb ik een bestandje gedownload van 600 mb, maar verder kwam ik niet meer. Bedoelt stap 3 nou dit?
Ik doe wel 5 havo, maar ik ben erg slecht in programmeren...

4. Wat word er nou precies, dus kan iemand mij nauwkeurig uitleggen wat er bij stap 4 bedoeld word? Wat word er nou precies bedoelt met "meerdere pagina's voor de beheerder".

Comments als "Zoek het lekker maar zelf uit, wij gaan dit niet voor jouw doen" is niet nodig. Ik wil zelf programmeren en ik heb een boel handleidingen gelezen, maar ver ben ik niet gekomen. Daarom kwam ik in deze forum.

Als een van jullie mij even dit opdracht goed uitlegs zou ik dit zeer waarderen.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Osman
Gewijzigd op 28/01/2015 23:02:12 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 06:52:17
 
Peter  Flos

Peter Flos

28/01/2015 22:58:41
Quote Anchor link
1) In een Database sla je alle informatie op zodat je die later zelf kan inzien, verwijderen, veranderen en etc.
2) name="test" in een input zetten zorgt ervoor dat je hetgeen wat is ingevuld op kan halen met $_POST['test']. value="" kan je een waarde inzetten die standaard wordt weergegeven in het veld of bij een SELECT/Dropdown wordt dat de waarde die is verstuurd.
3) Je wilt in normaal Nederlands het horen, dus hier komt ie dan.
- Connectie maken met de Database
- Controleren of er een veld leeg is en dan een error aangeven (foutmelding)
- Indien er geen veld leeg is een INSERT query (= een rij toevoegen aan de tabel) uitvoeren
- Controleren of de Query is gelukt (foutmelding indien niet, tekst van opgeslagen indien wel)
4) De beheerder wilt dus dingen kunnen doen. Denk aan het volgende:
- Een tabel zien met alle ingevulde sollicitatiebrieven
- Gegevens kunnen aanpassen
- Gegevens kunnen verwijderen

Je zult dus OF po.html als po.php op moeten slaan of de actie op po.php zetten en po.html daar dus naar laten versturen. Je krijgt op po.php iets als het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
// Database connectie (moet je een bestand voor aanmaken, even googelen ;))
include 'connection.php';
if(empty($_POST['test'])){
// Wat er gebeurd als het veld leeg is
}
elseif(empty($_POST['test2'])){
// Wat er gebeurd als veld 2 leeg is (moet je die wel die name geven)
}
else{
// als er niks leeg is
$query = mysqli_query($con,"INSERT ..."); // INSERT Query
if($query){
// Wat er komt te staan als het gelukt is
}
else{
// Wat er komt te staan als de Query mislukt is
}
}

?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/01/2015 23:01:02
Quote Anchor link
1) Voor PHP wordt vaak de MySQL database gebruikt. Als je de basis van PHP kent, dan kan je hier verder met leren: http://phptuts.nl/view/41/. Als je snel MySQL wilt gebruiken, dan raad ik aan om XAMPP te downloaden, dat is een webserver voor lokale doeleinden met Apache, PHP en MySQL. Ook zit er PHPmyAdmin bijgeleverd waarmee je een database kan aanmaken en kan indelen.

2) Correct. Dit zijn overigens HTML-attributen.

3) Zie de tutorial die ik net aanhaalde. De basiskennis van PHP is wel noodzakelijk, anders heb je er nog niks aan.

4. Ik heb geen idee wat er precies met de requirement wordt bedoeld. Misschien dat de opties voor het beheren op meerdere pagina's staan, zoals aanmaken van user, bewerken van user, bekijken van sollicitaties.


Verder is dit een hoop werk als je dit over 36 uur af moet hebben, en betwijfel sterk of dat gaat lukken.

Om even mijn quote aan te halen uit het andere topic:
- Aar - op 28/01/2015 22:47:10:
Beste Osman,

Blijkbaar mis je kennis om een bepaalde deadline voor een schoolopdracht te kunnen halen.
Ik raad je aan om in dit geval contact op te nemen met je mentor om dit te bespreken.

We willen je uiteraard wel helpen op het forum, maar we verwachten zeker wel motivatie van jouw kant, waarin je laat zien wat je zelf als onderzocht en geprobeerd hebt. Het spreekt voor zich dat we geen huiswerkcentrale zijn die alle opdrachten geheel voor jouw maken. Jij bent diegene die de opleiding op school volgt en een opdracht heeft voor een website, en dan verwacht de school dat jij die ook maakt. Daar leer je immers van, en dat ik ook de bedoeling van je studie die je volgt.

Als je echt gerichte vragen hebt die je niet via Google of Wikipedia beantwoord krijgt, of een bepaalde mening wilt weten, schroom dan niet om een nieuw topic te starten.

Ik zou het zeker waarderen als je iets met dit advies doet, en wens je verder veel succes!
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/01/2015 23:19:58
Quote Anchor link
Ik wil niet zeuren maar ik verbaas me er echt over hoe het nou in godsnaam mogelijk is dat je op woensdagavond er achter komt dat je op vrijdag een heel (weliswaar klein) project moet inleveren en dat je nog totaal geen ervaring hebt met HTML, CSS, PHP en MySQL?
 
Osman efeler

osman efeler

28/01/2015 23:20:27
Quote Anchor link
Bedankt voor het reageren...

@Peterflos : Dat is nou het probleem : Hoe maak ik een bestand?

@-Aar- : Ik ben nu bezig om XAMPP te downloaden dus met XAMPP kan ik een database gaan maken? Met een wachtwoord en een username bij mysql(connect): username, password

En ik ben ook maar een jongen die 15 jaar is en 5 havo doet. Ik doe pas 3 maanden aan programmeren en maar 3 weken aan PHP. Ik doe informatica omdat ik hier geen eindexamen hoefde te doen. En dit is nu echt mijn grootste fout in mijn leven die ik ooit begaan heb. Ik was 5 uur handleidingen aan het lezen en toch begreep ik helemaal niks. En ik ga me ook niet verder verdiepen op het HBO wanneer ik 16 ben met programmeren. Ik wil een Engelse Leraar gaan worden...

Dus JA IK MIS KENNIS. Ik heb veel stress als het om informatica gaat, want programmeren is keimoeilijk!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/01/2015 23:25:34
Quote Anchor link
Ik kan je vertellen dat het onmogelijk is om in korte tijd PHP te leren, laat staan MySQL te begrijpen.
Hoe vervelend het ook klinkt, en ik begrijp dat je hard je best doet, raad ik toch echt aan om eens met je mentor/docent te praten. Je moet immers verwachten dat hij de leerlingen ruime tijd geeft om kennis te kunnen leren.

Verder is het aanmaken van een MySQL database niet iets van het aanmaken van een bestand, en kan je dat prima doen met phpMyAdmin. Als XAMPP draait kan je via je browser op http://127.0.0.1 je webserver bereiken, en dan ook phpMyAdmin. In de map /htdocs van de XAMPP-directory staan alle bestanden die door de webserver geserverveerd worden. Daar kan je ook je PHP-scripts dan kwijt die je dan via http://127.0.0.1/script.php vervolgens kan uitvoeren.
Gewijzigd op 28/01/2015 23:29:56 door - Ariën -
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/01/2015 23:28:33
Quote Anchor link
laten we het er op houden dat je bij stap vier de volgende pagina's maakt:

1) een overzicht (lijst) van alle aanwezige sollicitaties in de database waarbij er op iedere sollicitatie geklikt kan worden om de volledige inhoud te bekijken (2e pagina)

2) een view pagina die alleen 1 sollicitatie volledig laat zien. Hierbij zou ook een button gemaakt kunnen worden om de sollicitatie te verwijderen uit de database

Toevoeging op 28/01/2015 23:34:56:

- Aar - op 28/01/2015 23:25:34:
Ik kan je vertellen dat het onmogelijk is om in korte tijd PHP te leren, laat staan MySQL te begrijpen.
Hoe vervelend het ook klinkt, en ik begrijp dat je hard je best doet, raad ik toch echt aan om eens met je mentor/docent te praten. Je moet immers verwachten dat hij de leerlingen ruime tijd geeft om kennis te kunnen leren.


Helemaal mee eens. Dit is niet haalbaar. Besteed je tijd lekker aan iets anders en zoek morgen als eerste je leraar/mentor op. Zeg hem of haar gewoon hoe de vork in de steel zit en dat er een oplossing voor moet komen omdat je hier niet doorheen gaat komen. Pas dan kan je ook hulp van hun verwachten want ze kunnen niet ruiken hoe jij denkt of in je vel zit. PRATEN dus!
 
Ivo P

Ivo P

28/01/2015 23:35:39
Quote Anchor link
Stappenplan lijkt mij om eerst iets de basis van programmeren te leren, al dan niet in php.

Daarnaast is voor deze opdracht ook basiskennis html nodig.

Daarna kun je eens kijken naar databases.

Ik vind het ook wat vreemd om ook nu nog te moeten achterhalen hoe je wamp mot installeren. Ofwel gad de school een omgeving moeten bieden of een handleiding. wat heb je die 3 weken dan gedaan.

Btw: zodra je Engelsman bent, op welk vakgebied wil je dan leraar worden?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/01/2015 23:56:06
Quote Anchor link
1) Daarom is de eerste stap om XAMPP te installeren. De versie die hier beschreven wordt is gedateerd, maar de werking is met de nieuwste versie zo goed als identiek:
Tutorial: https://www.udemy.com/blog/xampp-tutorial/
Download: https://www.apachefriends.org/index.html

2) De tweede stap is om HTML onder de knie te hebben.

3) Als je de beginselen van HTML onder de knie hebt, dan kan je je verdiepen in PHP:
http://phptuts.nl/view/39/. Let erop dat je niet alleen leest en leert, maar ook practische opdrachten maakt, de scripts uittest en ermee speelt, zodat je weet wat je script precies doet.

4) Als je PHP goed kent, en weet hoe strings, variabelen, if/else/elseif, POST- en GET-methods en de functies werken, dan kan je je eens verdiepen in MySQL:
http://phptuts.nl/view/41/
Om met de tijd mee te gaan, en ik denk dat het geen vereiste is voor je schoolopdracht, kan je je verdiepen in de nieuwe functie bibliotheek van MYSQL voor PHP die MySQLi heet:
http://phptuts.nl/view/26/3/

Alles bij elkaar gaat écht niet lukken in 36 uur, tot a.s vrijdag. Zelfs niet met nachtwerk (rusten is ook belangrijk voor de concentratie). Maar het is een mooie leidraad om in enkele weken stevig door te werken een site te kunnen bouwen.
 
Pipo Clown

Pipo Clown

28/01/2015 23:59:08
Quote Anchor link
Laat dit topic even aan je leraar en/of mentor lezen zodat de opmerking dat de tijd te kort is niet alleen bij jou vandaan komt.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

29/01/2015 00:16:12
Quote Anchor link
Ik weet niet hoeveel tijd je hier aan hebt mogen besteden, maar het lijkt nogal veel ineens voor beginnende PHP'ers. Als je iets wilt leren lijkt mij een stapsgewijze aanpak (met tussentijdse terugkoppeling) handiger.

Anyway, zie het aanleren van HTML (en hoe websites in het algemeen werken), het leren programmeren in PHP en het communiceren met je MySQL-database als het lezen van een boek. Je kunt niet in het midden van het boek beginnen en hopen dat je iets van het verhaal begrijpt, al helemaal niet als er meerdere verhaallijnen door elkaar lopen (je verschillende technieken moet combineren).

Ik denk / vrees niet dat hier echte shortcuts voor bestaan, je zult toch een soort van algemeen besef moeten ontwikkelen voor wat er allemaal gebeurt en een aardig stuk theorie in je achterhoofd moeten hebben zitten voordat alle puzzelstukjes enigszins op zijn plaats gaan vallen.

Nu weet ik niet of je een inspanningsverplichting hebt, of een resultaatverplichting? Als je kunt laten zien / aan kunt tonen wat je hebt geprobeerd / hoe ver je bent gekomen / waar je vastliep dan is dit waarschijnlijk niet het einde van de wereld. Als je oprecht je best hebt gedaan hoef je je niet zo druk te maken lijkt mij.

Dit is overigens geen oproep om een goede smoes te gaan verzinnen waarom je je werk niet af hebt. Als je nog energie / tijd / zin hebt om hier aan te werken, probeer dan gewoon zover mogelijk te komen.

En ja, zo snel mogelijk aan de bel trekken als het allemaal niet lukt is natuurlijk ook verstandig. Hoe langer je hier mee wacht, hoe moeilijker het allemaal wordt. Hierbij helpt het natuurlijk als je een goed verhaal hebt en aan kunt geven WAT er niet lukt, en WAAROM niet. Dat toont namelijk aan dat je de moeite hebt genomen om je in de materie te verdiepen, maar dat het desondanks toch niet is gelukt.

Het helpt niet om boos of ongeduldig te worden, daarmee verspeel je alleen maar het (al dan niet terechte) voordeel van de twijfel.

Dus: spreek de docent zo spoedig mogelijk aan en probeer in de tussentijd zover mogelijk te komen. En als iets niet lukt (nadat je ook echt wat geprobeerd hebt - waarvoor enig bewijs nodig is, woorden zijn vaak wind), probeer dan onder woorden te brengen wat er niet lukt.
 
Koen Hollander

Koen Hollander

29/01/2015 08:34:24
 
Ivo P

Ivo P

29/01/2015 09:04:50
Quote Anchor link
-- Eigenlijk een 2e topic? --
Eerder het 5e of 6e.

Wbt het stukje mysql vs mysqli:
Voor het leertraject maakt het bijzonder weinig uit of je leert dat je een query uitvoert met de functie mysql_query of mysqli_query.

Het verschil is maar klein. En in de echte wereld blijken later ook nog functies als mssql_query. oci_execute, pg_query, sqlite_query etc rond te lopen.

Doel van dit leertraject lijkt mij,
dat je een basis html leert
een basis formulieren afhandeling (in php)
hoe stel je in php een query samen,
hoe gooi je query over het hek naar een database
hoe verkrijg je een resultaat vanaf die database.

Ik vermoed dat je al een heel eind op weg zou zijn richting op z'n minst een voldoende, als je de stappen
- html
- form submit
- submit afhandelen

verwerkt krijgt in je script

daarna zou je pas naar de database moeten kijken.

--
het traject tot fietsenmaker begint ook met een stalen ros zonder versnellingen of vering.
Daar begin je ook niet met een 21-versnelling derailleur, hydrolische remmen en intelligente vering.

Daar begin je met een basis opoefiets. Staat die, dan begin je onderdelen toe te voegen.

En zo ook met een PHP script.
Als je in elk geval een rijdende fiets oplevert, dan heb je in elk geval iets dat werkt. Weliswaar nog niet iets om de Amstelgold mee te winnen, maar het rijdt.

En hopelijk heb je daarmee voldoende basis om later te snappen waar je meebezig bent.
Het is zonde om nu tijd te verliezen aan hoe-zet-ik-een-database-op? en details op het gebied van uitvoeren van query's en dan uiteindelijk helemaal niets te hebben.
 
Osman efeler

osman efeler

29/01/2015 10:04:13
Quote Anchor link
Kan iemand mij uitleggen wat hier fout gaat?
De bedoeling is dat er kom te staan als er niks word ingevuld

"Je moet iets invullen" (en, ja ik heb het zelf gemaakt)


->php<- opgeslagen op het bestand "po.php"
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
<?php

$naam
             = $_POST["naam"];
$voornaam         = $_POST["voornaam"];
$geboortedatum    = $_POST["geboortedatum"];
$nationaliteit    = $_POST["nationaliteit"];
$burgerlijkestaat = $_POST["burgerlijkestaat"];
$burgernummerbsn  = $_POST["burgernummerbsn"];
$adres            = $_POST["adres"];
$emailadres       = $_POST["emailadres"];
$banknummer       = $_POST["banknummer"];
$radio            = $_POST["radio"];
$combobox         = $_POST["combobox"];


if(!$naam)

    print("<strong> Je moet iets invullen</strong>");

elseif(!$voornaam)

     print("<strong> Je moet iets invullen</strong>");

elseif(!$geboortedatum)

     print("<strong> Je moet iets invullen</strong>");

elseif(!$nationaliteit)

     print("<strong> Je moet iets invullen</strong>");

elseif(!$burgerlijkestaat)

     print("<strong> Je moet iets invullen</strong>");

elseif(!$burgernummerbsn)

     print("<strong> Je moet iets invullen</strong>");
    
elseif(!$adres)

     print("<strong> Je moet iets invullen</strong>");
    
elseif(!$emailadres)

     print("<strong> Je moet iets invullen</strong>");

elseif(!$banknummer)

     print("<strong> Je moet iets invullen</strong>");
    
elseif(!$radio)

     print("<strong> Je moet iets invullen</strong>");
    
elseif(!$combobox)

     print("<strong> Je moet iets invullen</strong>");






?>


->HTML<- OPGESLAGEN OP HET BESTAND "po.html"

<html>
<head>
 <title>Hoeveel poten heeft een hond?</title>
</head>
<body>

<form method="POST" action= "po.php">
  <h3> Solicitatieformulier</h3>
  <p>Naam:</p>
  <p><input type = "text" name = "naam"/></p>
  <p>Voornamen(voluit):</p>
  <p><input type = "text" name = "voornaam"/></p>
  <p>Geboortedatum en Geboorteplaats:</p>
  <p><input type = "text" name = "geboortedatum"/></p>
  <p>Nationaliteit:</p>
  <p><input type = "text" name = "nationaliteit"/></p>
  <p>Burgerlijke staat:</p>
  <p><input type = "text" name = "burgerlijke staat"/></p>
  <p>Burgerservicenummer(BSN):</p>
  <p><input type = "text" name = "burgernummerbsn"/></p>
  <p>Adres:</p>
  <p><input type = "text" name = "adres"/></p>
  <p>E-Mailadres:</p>
  <p><input type = "text" name = "emailadres"/></p>
  <p>Bank-/Gironummer:</p>
  <p><input type = "text" name = "banknummer"/></p>
  
  <p>Wat is uw geslacht?</p>
  <p><input type = "radio" name = "radio" value= "1" checked>Man</p>
  <p><input type = "radio" name = "radio" value= "2">Vrouw </p>
  <p><input type = "radio" name = "radio" value= "3">Overig </p>



  <p>Bij wie woont u?</p>
  <select name="combobox">/po.html
  <option selected>Ouders</option>
  <option>Familielid</option>
  <option>Voogd</option>
  <option>Overig</option>
</select>
</form>

<form enctype="multipart/form-data" action="po.php" method="POST">
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="100000" />
<input name="uploadedfile" type="file" /><br />
</br>
Klik op de knop <b> Verzend.</b>
</br>
</br>
<input type="submit" value="Verzend" />
</form>

</body>
</html>
Gewijzigd op 29/01/2015 10:24:23 door - Ariën -
 
Ivo P

Ivo P

29/01/2015 10:26:55
Quote Anchor link
het scheelt bij zo'n vraag als je niet alleen aangeeft wat er zou moeten gebeuren, maar ook wat er wél gebeurt, of wat er niet gebeurt dat je wel verwacht had.



en het is voor je gebruiker ook wel fijn als hij
- gemeld krijgt wát hij dan had moeten invullen
- in 1x alle meldingen krijgt en niet "je moet je naam invullen" en als hij dat doet "je moet een telefoonnummer invullen" etc etc.



Toevoeging op 29/01/2015 10:29:09:

gebruik bij if-statement, (en ook foreach lussen etc) altijd { }

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
if(true) {
    // doet iets
}
else {
     /// doe wat anders
}
?>


dat voorkomt heel wat bugs op het moment dat je ineens toch 2 regels code gebruikt
Gewijzigd op 29/01/2015 10:27:21 door Ivo P
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/01/2015 10:29:16
Quote Anchor link
Ik raad je aan om eerst te controleren of een formulier verstuurd is:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") {
    // op deze plak kan je de afhandeling plaatsen.
} else {
?>

    <!-- hier kan je hier dan je HTML-formulier plaatsen -->
<?php
}
?>


Een controle of iets ingevuld is kan je prima doen met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if(trim($var)=="") {
    // niet ingevuld
}
?>


Verder een goede tip: Het is onnodig om op lijn 3 t/m 13 je variabelen te kopiëren. Je kan natuurlijk al al je $_POST['...'] variabelen al gebruiken in je controles.
 
Koen Hollander

Koen Hollander

29/01/2015 10:56:49
Quote Anchor link
Ik raad je aan gewoon op php.net te kijken en het als naslagwerk te gebruiken. Daar kan je veel vinden over forumulieren en PHP functies
(Of w3schools)
Gewijzigd op 29/01/2015 10:57:10 door Koen Hollander
 
Osman efeler

osman efeler

29/01/2015 11:36:10
Quote Anchor link
Van de 4 stappen hebben ik en mij partner er 2 afgerond.

*We hebben een PHP formulier gemaakt
*We hebben ook een database gemaakt

Stap 4 doet mijn partner en stap 3 maak ik.

Mijn vraag : Hoe kan ik er nou voor zorgen dat de ingevoerde gegevens van de solicitatieforumulier in de database terecht komen.

Zoals je hierboven kunt zien heb ik 11 variablen aangemaakt. Ik heb ook 11 rijen in de database gemaakt. Ik weet wel dat het lukt met mysql connect, maar dat is niet bij mij het geval. MIjn
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/01/2015 11:37:33
Quote Anchor link
Ik had al eerder laten doorschemeren dat dat met MySQL kan:
http://phptuts.nl/view/41/

Dit is een mooie tutorial om mee te beginnen.
 
Osman efeler

osman efeler

29/01/2015 11:41:22
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties.

Ik en mijn partner hebben 2 van de 4 algemene stappen met succes afgerond.
*We hebben een database gemaakt.
*We hebben ook een formulier af.

Ik moet er nu voor zorgen dat de ingevoerde gegevens op PHP doorgestuurd worden naar mijn database (PHP Admin). Gebruikersnaam is osman20, ik heb geen wachtwoord, en hostnaam : osman20-vlaggetje-1102670. Ik heb 11 rijen in de database gemaakt en ik heb ook 11 variabelen staan omdat ik 11 vragen heb bij de formulier. Hoe moet ik er nu voor zorgen dat de ingevoerde gegevens op de html formulier doorgestuurd worden naar de database?

Gelieve zo snel mogelijk een antwoord te geven.

Mvg,

Osman
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/01/2015 11:43:37
Quote Anchor link
Ik zou zeggen, lees de tutorial eens door. Er zullen weinig mensen zijn die een kant en klaar antwoord zullen geven, gezien het jouw opdracht is. Een hint: INSERT is wat je nodig hebt.
Gewijzigd op 29/01/2015 11:45:05 door - Ariën -
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.