IE empty browser probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/08/2015 22:00:50
Quote Anchor link
Hey guys,

Ik heb een probleem met IE 11.

Bij de opties van de browser geef ik op het "General" tabblad aan dat ie de geschiedenis moet wissen als de browser wordt afgesloten, maar dat ie de gegevens van mijn favorieten niet moet verwijderen. Ook in het "Advanced" tabblad geef ik aan dat ie de cache moet legen bij het afsluiten van de browser.

Wat wil het geval. Soms gaat het goed en soms gaat het fout. Dat wil zeggen ... de ene keer dat ik de browser opstart zijn mijn cookies van mijn favorieten behouden gebleven (zoals zou moeten) en dan ben ik dus bijvoorbeeld gewoon nog ingelogd op PHPhulp. Echter, het gaat ook regelmatig fout. Dan start ik de browser op en ben ik ineens niet meer ingelogd. Dan zijn toch ineens de cookies van mijn favorieten gewist. Omdat het nogal willekeurig gebeurt, lijkt het een bug te zijn.

Komt iemand dit bekend voor? Heb ik wellicht een instelling verkeerd staan? Alle hulp is welkom, want het is behoorlijk irritant omdat ik telkens opnieuw overal moet inloggen.

P.S. Ik heb al regelmatig alle instellingen gereset, maar dat heeft helaas tot op heden niet geholpen.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 18:03:26
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

18/08/2015 10:40:09
Quote Anchor link
Ik heb dit ook in Firefox. Laat je toevallig tabs open als je de browser afsluit zodat deze weer worden geopend als je de browser opnieuw opstart?

Ik vermoed dat dit te maken heeft met cookies die "duren zolang de browser geopend is", oftewel met lifetime 0. Als dit je sessie cookies zijn, en je hebt ook cookies met "remember me" functionaliteit (hehe) dan worden laatste nooit getriggerd (en de houdbaarheid daarvan daarmee nooit ververst) en die verlopen dan een keer, net als je sessie cookies.

Dit gedrag treedt niet op (in Firefox) als je de tab van een site met een "remember me" cookie sluit, dit zorgt er dan waarschijnlijk voor dat als je deze tab opnieuw opent na een latere herstart van je browser dat de houdbaarheid van het "remember me" cookie ook ververst wordt.

Het is dus wel een combinatie van: het gedrag van je browser in combinatie met cookiegedrag van specifieke websites. Je zou een onderzoekje kunnen doen waarbij je wat scenario's maakt om te kijken of sessie-id's / cookie hashes veranderen als je bepaalde dingen in een browser doet.

Oplossingen zullen iets zijn van: tab sluiten voordat je je browser sluit, of de beheerder vriendelijk vragen of deze hun cookie-strategie wil herzien. Ik denk dat het eerste eerder gaat vliegen. Idealiter zouden cookies snel verlopen / snel ververst moeten worden, dan heb je bovenstaande problematiek waarschijnlijk niet.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/08/2015 14:04:36
Quote Anchor link
Thomas dankjewel voor het meedenken. Wat bedoel je precies met:

>> Dit gedrag treedt niet op (in Firefox) als je de tab van een site met een "remember me" cookie sluit, dit zorgt er dan waarschijnlijk voor dat als je deze tab opnieuw opent na een latere herstart van je browser dat de houdbaarheid van het "remember me" cookie ook ververst wordt.

Ik zal de komende tijd eens testen met wel en niet afsluiten van tabs voordat ik de browser afsluit. Hoe dan ook is het vreemd. Ik heb dus de optie "Preserve Favorites website data" aangevinkt, wat dus zou inhouden dat ie de cookies gewoon nooit mag verwijderen zolang ze niet zijn verlopen. Dus ik vraag me af wat er dan misgaat. Ook het feit dat het soms de ene dag niet gebeurt en de andere wel, maar soms ook gewoon dezelfde dag, is natuurlijk erg vreemd.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

18/08/2015 14:12:56
Quote Anchor link
Als je de tab sluit van zo'n site voordat je je browser sluit, worden op dat moment cookies met lifetime 0 verwijderd (of iig als je je browser vervolgens sluit). Dit zorgt ervoor dat als je je browser / tab weer opent, je enkel een "remember me" cookie hebt, maar mogelijk geen sessie-cookie meer. Dit triggert dan een her-login, waarbij je "remember me" cookie mogelijk ook een schop krijgt (lifetime wordt opgehoogd).

Wanneer je de tab nooit sluit, zal het sessie-cookie mogelijk blijven bestaan, je zet dan de volgende keer dat je de browser opent deze sessie weer voort (als de GC deze nog niet opgeruimd heeft, weet niet wat er anders gebeurt) wat tot gevolg heeft dat het "remember me" cookie nooit gebruikt/geupdate wordt en dus op den duur verloopt.

Dit is allemaal theorie, en hangt uiteraard sterk af van de implementatie aan de serverzijde van deze functionaliteit, maar dit is de verklaring die ik kon geven wat er in mijn geval op bepaalde websites op den duur gebeurde.

Je kunt dit redelijk simpel toetsen door de sessie-ids en hashes of andere specifieke data van remember-login cookies (lifetime!) op te schrijven en een aantal scenario's te doorlopen en dan kijken wat er gebeurt.
Gewijzigd op 18/08/2015 14:28:18 door Thomas van den Heuvel
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/08/2015 14:37:11
Quote Anchor link
Nou, ik heb wat testjes gedaan met tabblad open laten en tabblad afsluiten alvorens de browser af te sluiten, en ik blijf gewoon ingelogd. Het lijkt dus echt gewoon willekeur te zijn. Erg raar ... :(
Gewijzigd op 18/08/2015 14:44:19 door Ozzie PHP
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/08/2015 01:42:06
Quote Anchor link
Heeft nu echt helemaal niemand hier op het forum last van bovengenoemd probleem? Ik lees op internet dat er meerderen zijn met dit probleem:

http://www.codeexplain.com/code/f9e47f58-7263-4e74-b6ed-463d4a3ea873

http://answers.microsoft.com/en-us/ie/forum/ie9-windows_7/preserve-favorites-website-data-not-working-on-ie9/a9b3ae65-9a18-4c52-8061-e92b782daa72?page=7

Ik heb helaas nog steeds geen oplossing gevonden. Zou mooi zijn als iemand toevallig een oplossing weet ...
 
Eddy E

Eddy E

25/08/2015 21:43:01
Quote Anchor link
Chrome gaan gebruiken?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/08/2015 22:09:01
Quote Anchor link
Ja, zou kunnen, maar is niet echt de bedoeling. Ik heb inmiddels een "oplossing" gevonden. Als je de betreffende pagina's als (sub)homepage instelt, dan wist ie de gegevens niet. Ja, tis een beetje omslachtig, maar het werkt wel. Eindelijk van dat telkens opnieuw inloggen af ...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.