[JS/JQUERY] Horizontaal slide menu

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Junior Outsystems developer

Functie Als junior Outsystems developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van 23 software engineers. Ons team werkt agile en termen als Continuous Integration en Continuous Delivery zijn bij ons dagelijkse koek. Wij werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel onze klanten een totaal oplossing aan te bieden. Als junior Outsystems developer krijg jij bij ons de kans om jezelf te ontwikkelen naar een volwaardige ervaren en gecertificeerde Outsystems developer. Jij een team met ervaren mensen (10+ ervaring) om je heen. Zo heb jij niet het gevoel dat jij meteen in het diepe wordt gegooid en uiteraard

Bekijk vacature »
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

24/07/2011 00:55:37
Quote Anchor link
Beste PHPHulp leden,

Ik heb niet echt veel kennis van jQuery en heb ook al het een het ander geprobeerd maar raak niet echt vooruit.
Het is beste wat ik kan met jQuery is de tekstkleur van de links rood maken wanneer je erover gaat met de muis en als de muis terug uit het menu gaat alles terug op het origineel kleur zetten..

Daarom heb ik een test layout gemaakt en hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen om een slide menu met jQuery te maken.

Wat ik juist bedoel met een "slice menu" is dat je een bepaalde actieve knop hebt en als je over een andere knop gaat de background van de huidige knop naar de andere slided..

Is er iemand die weet met welke functies en hoe ik hier juist aan begin?

Dit is alvast de broncode van de test pagina, die overigens hier online te bekijken is: http://uploads.wouterds.be/download/9/phphulp.html/

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Test JavaScript Project Layout</title>
<style type="text/css">
    body {
        font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
        font-size: 12px;
        color: #333;
        background: url('http://uploads.wouterds.be/download/5/body_bg.png/') top left repeat;
    }
    div#wrapper {
        margin: 50px auto;
        border: 1px solid #CCC;
        background: #FAFAFA;
        width: 500px;
        -moz-border-radius: 10px;
        -webkit-border-radius: 10px;
        border-radius: 10px;
    }
    div#wrapper div#header {
        font-size: 150%;
        padding: 10px 0 20px 15px;
    }
    div#wrapper div#menu {
        background: #EEE;
        padding: 5px 0;
        border: 1px solid #CCC;
        border-left: 0;
        border-right: 0;
    }
    div#wrapper div#menu a {
        color: #151515;
        text-decoration: none;
        padding: 5px 10px;
    }
    div#wrapper div#menu a:hover, div#wrapper div#menu a.active, div#wrapper div#menu:hover a:hover, div#wrapper div#menu:hover a.active:hover {
        background: #DDD;
    }
    div#wrapper div#menu:hover a.active {
        background: none;
    }
    div#wrapper div#content {
        line-height: 20px;
        padding: 5px 20px;
    }
    div#wrapper div#footer {
        text-transform: uppercase;
        font-size: 10px;
        font-style: italic;
        text-align: center;
        color: #555;
        padding: 5px;
        border-top: 1px solid #CCC;
        letter-spacing: 2px;
        word-spacing: 2px;
    }
</style>
<script type="text/javascript" src="http://uploads.wouterds.be/download/6/jquery-1.5.2.js/"></script>
<script type="text/javascript">
$(function(){
    $('#menu').children('a').mouseover(function() {
        $(this).css('color', 'red');
    }); // Kleur tekst rood wanneer muis over knop gaat
    $('#menu').mouseleave(function() {
        $(this).children('a').css('color', 'inherit');
    }); // Zet kleur terug op origineel als muis uit het menu gaat
});
</script>
</head>
<body>
    <div id="wrapper">
        <div id="header">Test JavaScript Project</div>

        <div id="menu">
            <a href="#" class="active">About</a>
            <a href="#">Blog</a>
            <a href="#">Services</a>
            <a href="#">History</a>
            <a href="#">Scripts</a>

            <a href="#">Contact</a>
        </div>
        <div id="content">
            <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eget libero et enim ullamcorper condimentum ut et elit. Curabitur interdum arcu mollis velit imperdiet vitae condimentum urna tristique. Etiam faucibus ligula sed est venenatis a fermentum nisi facilisis. Sed libero diam, suscipit a tempus eget, egestas vel est. Aliquam erat volutpat.</p>
            <p>Vestibulum ut aliquam risus. Suspendisse sit amet arcu tortor, eget bibendum orci. Morbi eleifend sagittis hendrerit. Donec in urna eget mi consequat mattis. Etiam bibendum sem non massa lobortis vitae hendrerit ligula iaculis.</p>
            <p>Aliquam elementum felis molestie libero tincidunt ut gravida ante ultricies. Proin feugiat sapien non erat condimentum sollicitudin. Pellentesque eget ipsum quis ipsum lacinia ullamcorper at nec urna. Fusce in massa in elit venenatis lobortis. Aenean condimentum tempor laoreet.</p>
        </div>

        <div id="footer">&copy; 2011 All Rights Reserved To WouterDS</div>
    </div>
</body>
</html>


Dank bij voorbaat,
met vriendelijke groeten,
Paradox
 
PHP hulp

PHP hulp

29/05/2024 18:41:42
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

24/07/2011 08:54:51
Quote Anchor link
ik denk dat je het beste een nieuw divje er voor kunt maken en die dan met animate naar een nieuwe margin-left kunt doen
 
John Acid

John Acid

24/07/2011 09:29:19
Quote Anchor link
De kleuren van je links kun (ik zou haast zeggen; moet) je gewoon met CSS opmaken, hoeft verder geen javascript en jquery aan te pas te komen.
Gewijzigd op 24/07/2011 09:42:15 door John Acid
 
Maarten PHP

Maarten PHP

24/07/2011 11:18:34
Quote Anchor link
Je kan ook het systeempje gebruiken van http://uploads.wouterds.be/uploaded_files/
 
The Force

The Force

24/07/2011 12:17:38
Quote Anchor link
Geen idee waar John en Maarten over aan het praten zijn, maar wat Vincent zegt klopt wel.

Ter aanvulling: als je met de muis over een li gaat dan kan je met http://api.jquery.com/position/ de positie opvragen (van links). Die waarde gebruik je voor de animatie. Als je met de muis weg gaat dan vraag je met position de waarde op van het actieve element en doe je een animate daar naar toe.
 
John Acid

John Acid

24/07/2011 13:28:46
Quote Anchor link
Paradox Nvt op 24/07/2011 00:55:37:
Beste PHPHulp leden,

Ik heb niet echt veel kennis van jQuery en heb ook al het een het ander geprobeerd maar raak niet echt vooruit.
Het is beste wat ik kan met jQuery is de tekstkleur van de links rood maken wanneer je erover gaat met de muis en als de muis terug uit het menu gaat alles terug op het origineel kleur zetten..




@TheForce;
Zoals je kunt lezen heeft Paradox het over de hover op de links,volgens mij via jquery, dit kan/moet gewoon met CSS aangezien alle browsers, ook de IE versies, dat ondersteunen.
Daar had ik het over, dat is toch vrij duidelijk, lijkt mij.
Gewijzigd op 24/07/2011 13:51:20 door John Acid
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

27/07/2011 21:40:19
Quote Anchor link
@The Force, ze zijn inderdaad niet echt mee met wat ik bedoel..
Bij deze ga ik het nog eens herhalen, die links die rood worden als je erover gaat is het beste wat ik kan met jQuery waarmee ik dus wou aantonen dat ik er niet echt verstand van heb en echt wel veel hulp nodig heb..

Wat ik er tot nu toe dus van afleid is dat ik in de navigatie div (#menu) een extra div steek met een bepaald kleur dat dus eigenlijk de bewegende achtergrond wordt?
Gewijzigd op 29/07/2011 12:13:03 door Wouter De Schuyter
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

29/07/2011 12:13:15
Quote Anchor link
Bump
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

30/07/2011 23:35:52
Quote Anchor link
Bump, please help me..
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

31/07/2011 00:21:28
Quote Anchor link
wat probeer je nu exact te doen? heb je een voorbeeldje?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.