lijst (txt bestand) van .jpgs bestanden generen, vanuit database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Misscomic namaste

misscomic namaste

27/03/2015 10:22:07
Quote Anchor link
Het gaat om een wordpress site. Alle foto galleries die gegeneerd worden door een bepaalde plugin zijn leeg. Dit gebeurde tijden het verhuizen de site van local naar life.
Om nou niet meteen mijn klant met het slechte nieuws te bellen, zou ik uit de DB willen afleiden welke fotos er zijn gebruikt voor de gallery, zo kan ik ze zelf weer herbouwen.

Mijn vraag is of er een mogelijkheid bestaat alle .jpgs die in de database voorkomen .. als lijst in een text standje .. ? Ik heb geen idee, het lijkt me technisch niet echt moeilijk .. maar ik weet heel erg weinig van noch van Databases noch van PHP ..
Gewijzigd op 27/03/2015 10:30:41 door Misscomic namaste
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 08:49:00
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/03/2015 11:06:35
Quote Anchor link
Tuurlijk is dat mogelijk. Je zult wel moeten weten waar ze in de database staan.
Je kan deze verkennen met PHPmyAdmin, eventueel kan je er zelfs een export van maken in csv-formaat.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

27/03/2015 12:39:02
Quote Anchor link
Misschien heeft de plugin ook documentatie van wat de te doorlopen stappen zijn om (de thumbnails? van) de afbeeldingen van je gallery opnieuw te genereren na een migratie? Dit lijkt mij een vrij "standaard" handeling, zo'n verhuizing - je bent vast niet de enige persoon die met dit probleem geconfronteerd werd.

Welke plugins / versies gebruik je? Heb je ook alle content verhuisd? Verschilt de serverconfiguratie van de live-omgeving op een of andere manier van die van je lokale omgeving? Hebben alle folders de goede schrijfrechten indien er thumbnails gegenereerd worden et cetera.
 
Misscomic namaste

misscomic namaste

27/03/2015 12:46:09
Quote Anchor link
Hoi Thomas, zoals aangegeven is mijn kennis tav databases erg mimiem. Waar ik net achter kom is dat de DB via CPanel 4.8 Mb zegt te zijn, als ik hem exporter is hij hier via de finder maar 1.7Mb .. Ik kan dat bijna niet geloven om, hoewel het een kleine site is, hier lokaal er alles redelijk uit ziet .. Enig idee .. ?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

27/03/2015 13:44:58
Quote Anchor link
Daar durf ik niets over te zeggen :).

Maar over die gallery: voordat je zelf een soort van reddingsactie op poten zet zou ik toch kijken of de documentatie van de gallery (of wordpress zelf?) voorschriften heeft voor een migratie. Een migratie is niet ongewoon. Ik zou dan ook verwachten dat er al aanwezige voorzieningen zijn voor dit soort zaken. Dit lijkt mij minder complex dan een handmatige export/import uitvoeren.

Als je aangeeft welke wordpress/plugins/versies gebruikt weet iemand wellicht direct hoe dit opgelost kan worden en/of kunnen we het zoekgebied naar een oplossing verkleinen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.