Link in returnmailtje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan van den Brink

Jan van den Brink

20/05/2010 21:46:46
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben een amateurprutser (geef het eerlijk toe) maar heb eeb website gemaakt met behulp van Website X5.

Hierin zit ook een PHP script dat er voor zorgt dat wie mij een verzoek mailt voor een download direkt een mailtje retour krijgt, waar ik de link in heb staan.

Echter de link is niet aanklikbaar. Werkt wel met copy en paste, maar veel mensen kennen dar niet en juist de mensen die dat niet begrijpen zijn mijn doelgroep.

Kan iemand mij helpen; hoe krijg ik de link aanklikbaar in mijn returnmail.

Het script ziet er als volgt uit (ik vervang hier en daar tekens door x)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php
include "../res/imemail.inc.php";

//Form Data
$txtData = "";
$htmData = "";
$txtData .= "Naam:: " . $_POST["Itm_8_01_1"] . "\r\n";
$htmData .= "<tr><td width=\"25%\"><b>Naam::</b></td><td>" . $_POST["Itm_8_01_1"] . "</td></tr>";
$csvData .= $_POST["Itm_8_01_1"] . ";";
$txtData .= "Emailadres: " . $_POST["Itm_8_01_2"] . "\r\n";
$htmData .= "<tr><td width=\"25%\" bgcolor=\"#EEEEEE\"><b>Emailadres:</b></td><td bgcolor=\"#EEEEEE\">" . $_POST["Itm_8_01_2"] . "</td></tr>";
$csvData .= $_POST["Itm_8_01_2"] . ";";

// Template
$htmHead = "<table width=\"90%\" border=\"0\" bgcolor=\"#FFFFFF\" cellpadding=\"4\" style=\"font: 11px Tahoma; color: #000000; border: 1px solid #BBBBBB;\">";
$htmFoot = "</table>";

//Send email to owner
$txtMsg = "";
$htmMsg = $htmHead . "<tr><td></td></tr>" . $htmFoot;
$oEmail = new imEMail(($imForceSender ? $_POST["Itm_8_01_2"] : "[email protected]"),"[email protected]","Download","iso-8859-1");
$oEmail->setText($txtMsg . "\r\n\r\n" . $txtData);
$oEmail->setHTML("<html><body bgcolor=\"#FFFFFF\"><center>" . $htmMsg . "<br>" . $htmHead . $htmData . $htmFoot . "<br>" . $htmHead . "<tr><td style=\"font-size: 85%\">" . $csvData . "</td></tr>" . $htmFoot . "</center></body></html>");
$oEmail->send();

//Send email to user
$txtMsg = "Hallo,\r\n\r\nBedankt voor uw aanvraag.\r\n\r\nU kunt het programma downloaden op:\r\n\r\nhttp://www.dewebsite.nl/downloads/test.exe\r\n(kopieer en plak deze tekst in uw browser)"
;
$htmMsg = $htmHead . "<tr><td>Hallo,<br><br>Bedankt voor uw aanvraag.<br><br>U kunt het programma downloaden op:<br><br>http://www.dewebsite.nl/downloads/test.exe<br>(kopieer en plak deze tekst in uw browser)</td></tr>" . $htmFoot;
$oEmail = new imEMail("[email protected]",$_POST["Itm_8_01_2"],"Uw download","iso-8859-1");
$oEmail->setText($txtMsg);
$oEmail->setHTML("<html><body bgcolor=\"#FFFFFF\"><center>" . $htmMsg . "</center></body></html>");
$oEmail->send();
@
header("Location: ../index.html");
?>
 
PHP hulp

PHP hulp

16/06/2024 19:39:20
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

20/05/2010 21:59:05
Quote Anchor link
In de HTML mail ($htmMsg) moet je de <a>-tag gebruiken om een link te maken. De plaintekst versie zou direct moeten werken (ligt ook aan de client).
 
Jan van den Brink

Jan van den Brink

21/05/2010 07:21:30
Quote Anchor link
Elwin,

Bedankt voor je reactie, maar zoals ik al schreef, ik ben echt een amateurprutser, die een website nodig heeft. Kun je me aangeven waar ik die <ahref etc. moet zetten? Klein voorbeeldje misschien. Zou fijn zijn, dank alvast.
Gewijzigd op 21/05/2010 07:22:12 door Jan van den Brink
 
Thomas s

thomas s

21/05/2010 08:28:37
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
//Send email to user
$txtMsg = "Hallo,\r\n\r\nBedankt voor uw aanvraag.\r\n\r\nU kunt het programma downloaden op:\r\n\r\nhttp://www.dewebsite.nl/downloads/test.exe\r\n(kopieer en plak deze tekst in uw browser)"
;
$htmMsg = $htmHead . "<tr><td>Hallo,<br><br>Bedankt voor uw aanvraag.<br><br>U kunt het programma downloaden op:<br><br><a href=\"http://www.dewebsite.nl/downloads/test.exe\">KLik hier om te downloaden</a><br>(kopieer en plak deze tekst in uw browser)</td></tr>" . $htmFoot;
$oEmail = new imEMail("[email protected]",$_POST["Itm_8_01_2"],"Uw download","iso-8859-1");
$oEmail->setText($txtMsg);
$oEmail->setHTML("<html><body bgcolor=\"#FFFFFF\"><center>" . $htmMsg . "</center></body></html>");
$oEmail->send();
@
header("Location: ../index.html");
?>
Gewijzigd op 21/05/2010 08:29:21 door thomas s
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/05/2010 09:50:20
Quote Anchor link
En dan nog een tip. Haal het @'tje weg voor de header-function op lijn 10.
Errors en fouten wil je nooit onderdrukken.
 
Jan van den Brink

Jan van den Brink

21/05/2010 18:57:08
Quote Anchor link
Aar:
En dan nog een tip. Haal het @'tje weg voor de header-function op lijn 10.
Errors en fouten wil je nooit onderdrukken.


Dank je wel, overigens dit hele script is geschreven door profs, van website X5.
Ik heb dus niets onderdrukt, zou het wel gedaan kunnen hebben, daar ben ik op dit gebied dom genoeg voor. :-)
 
Synaps Framework

Synaps Framework

21/05/2010 19:01:40
Quote Anchor link
lol geschreven door profs.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.