login werkt meer na upgrade van 5.3.1 naar 5.6.1

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Marcel van Gurp

Marcel van Gurp

02/07/2015 15:21:37
Quote Anchor link
Heb de Opensuse 13 geinstalleerd met PHP 5.6.1
Als ik nu mijn login.php open zoals ik dat normaal ook doe met PHP versie 5.3.1 dan krijg ik niet het normale inlog venster te zien met login naam en wachtwoord maar een scherm met onderstaande programma regels:

"; print " \n"; print "\n"; print ""; // print "\n"; print "
" . htmlspecialchars($title) . "

\n"; } function page_end() { print "
\n"; print "\n"; } function show_login_page() { global $webdb_app_name; global $databases; ?>
Login naam \n"; ?>
Password

queryf('SELECT us_id, us_login, us_name FROM users WHERE (us_login=?) AND (us_password=MD5(?))', $username, $passwd); if ( ! $db->next_record() || ! $db->f('us_id') ) return FALSE; $webdb_userid = $db->f('us_id'); $webdb_userlogin = $db->f('us_login'); $webdb_username = $db->f('us_name'); $webdb_userprivs = ','; //$webdb_userlanguage = $db->f('us_language'); return TRUE; } if ($_REQUEST["action"] == "login") { $username = $_REQUEST["username"]; $passwd = $_REQUEST["passwd"]; if (do_login($username, $passwd)) { webdb_init_setuser(); require("frameset.inc"); } else { webdb_init(FALSE); webdb_start_document(); webdb_start_headers("$webdb_app_name Login mislukt"); webdb_end_headers(); print "\n"; page_start("Inloggen mislukt"); print "

De opgegeven combinatie van login naam en password is ongeldig.
Probeer opnieuw in te loggen met een geldige naam en password.
\n"; show_login_page(); page_end(); print "\n"; webdb_end_document(); } } else { webdb_init(FALSE); webdb_start_document(); webdb_start_headers("$webdb_app_name Login"); webdb_end_headers(); print "\n"; page_start($webdb_app_login); show_login_page(); page_end(); print "\n"; webdb_end_document(); } ?>

Weet iemand hoe ik weer mijn oude vertrouwde login scherm krijg?
De source code is behoorlijk oud (2003) maar werkt als prima.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 14:35:23
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/07/2015 15:27:38
Quote Anchor link
Ik gok dat je <?-tags gebruikt i.p.v. <?php.
Controleer ook of je de .php-extentie gebruikt.

Verder kan een sourcecode van 2003 (12 jaar oud!!) diverse veiligheidslekken bevatten. Dus mijn advies is om het goed door te (laten) lichten. Ik krijg al lichte jeuk als ik al $_REQUEST zie. pas dit aan naar $_GET of $_POST, welke van de twee je in dit geval dan ook gebruikt.
Gewijzigd op 02/07/2015 15:29:34 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.