Maar één resultaat na query...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Kevin Stoove

Kevin Stoove

28/02/2015 23:41:51
Quote Anchor link
Ik ben een tijdje uit de running geweest qua scripten, en weer begonnen sinds kort. Even hier en daar php.net nagelezen en dacht weer op de juiste weg te zitten... Maar ik heb nu deze code geschreven:

Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php

$con
= mysqli_connect("localhost","*****","*****","*****");

if (!$con)
  {

  die('Could not connect: ' . mysqli_error());
  }


$result = mysqli_query($con, "SELECT id, game, copies, singleprice, packprice, (SUM(singleprice * copies) - packprice) AS savings FROM packs ORDER BY game ASC LIMIT 50");

while($row = mysqli_fetch_assoc($result))
{

echo "GAME:" . $row['game'] . "<br />";
echo "PRICE:" . $row['singleprice'] . "<br />";
echo "PACK:" . $row['packprice'] . "<br />";
echo "YOU SAVE:" . $row['savings'] . "<br />";
}


mysqli_close($con);
?>


Hij geeft echter maar één regel weer, waar ik er echt tientallen in mijn database heb staan. Deze code gebruikte ik voorheen ook en het werkte altijd. Sterker nog op dezelfde server gebruik ik op een andere pagina exact dezelfde code en hier werkt het wel. De fetch_array zit ook in een while-loop dus ik snap er niets van. Weet iemand waarom hij dit doet? En hoe ik dit op los? Heb andere fora uitgepluist maar ben niets nuttigs te weten gekomen...

Toevoeging op 01/03/2015 00:16:20:

Hmm... ben er al achter dat het te maken heeft met de SUM in mijn query. Weet iemand wat daar aan mankeert? Dit is de eerste keer dat ik een SUM probeer te verwerken in een query... had dus kunnen weten dat het de fout was. Maar nog niet achter waarom het fout is... iemand de oplossing? En het liefste ook een tut hierover?

Laat maar na veel gepuzzel ben ik erachter... moet simpelweg de SUM weglaten... kortom mijn query word dus:

$result = mysqli_query($con, "SELECT id, game, copies, singleprice, packprice, (singleprice * copies - packprice) AS savings FROM packs ORDER BY game ASC LIMIT 50");

Sorry voor de 'overlast'... ben blij dat ik erachter ben gekomen. :)
Gewijzigd op 01/03/2015 00:30:02 door Kevin Stoove
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 12:21:42
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

01/03/2015 00:23:23
Quote Anchor link
Waar komt copies vandaan? Is dit gewoon een kolom in de "packs" tabel? Dan heb je die hele SUM niet nodig.

Als je SUM/COUNT/MIN/MAX gebruikt moet je ergens op groeperen (GROUP BY), wat je niet doet.
 
Kevin Stoove

Kevin Stoove

01/03/2015 00:29:05
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 01/03/2015 00:23:23:
Waar komt copies vandaan? Is dit gewoon een kolom in de "packs" tabel? Dan heb je die hele SUM niet nodig.

Als je SUM/COUNT/MIN/MAX gebruikt moet je ergens op groeperen (GROUP BY), wat je niet doet.


Je reageerde tegelijkertijd met mij... heb een edit toegepast gezien ik de oplossing gevonden heb. 'copies' is idd een kolom in de tabel 'packs'. Moest idd de SUM weglaten en simpelweg groeperen. Ik had dit nog nooit eerder gedaan... maar gelukkig zelf de oplossing gevonden. Toch nog bedankt voor je reactie!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.