Met AJAX data opslaan in de database via een href

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Henk de Vries

Henk de Vries

18/08/2015 23:25:10
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb heel weinig ervaring op het gebied van AJAX, en loop tegen een probleem aan.

Ik heb nu een lijst met data die ik van een externe bron binnenhaal. Nu wil ik graag bepaalde stukken van deze data opslaan in de database. Het is de bedoeling dat als ik op the href van de data klik, dat deze een php class aanroept (met het ID als parameter) die de data vervolgens opslaat in de db. Dit alles zonder dat de pagina ververst.

Ik heb op meerdere sites voorbeelden gezien, maar deze voorbeelden gaan er van uit dat er maar 1 AJAX call aanwezig is, maar ik heb er dus al 1 om de externe data op te halen.

Een voobeeld dat ik heb gevonden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$('a').click(function (event){
     event.preventDefault();
     $.ajax({
        url: $(this).attr('href')
        ,success: function(response) {
            alert(response)
        }
     })
     return false; //for good measure
});

Wat ik bij het voorbeeld niet snap is hoe er gespecificeerd wordt wat de functie triggered? Het ziet er naar mij uit dat deze functie op alle <a> tags reageert, en dat wil ik dus niet.

Hoe zou ik dit het beste kunnen doen (hoe ziet de url er ongeveer uit? hoe ziet de JQuery er uit?) ik heb hier echt even hulp bij nodig.
 
PHP hulp

PHP hulp

27/05/2024 14:55:40
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/08/2015 23:34:32
Quote Anchor link
Je wilt de 'selector' dus aanpassen?
Dat kan, lees dit eens: http://www.w3schools.com/jquery/jquery_selectors.asp

Je kan bijv een id (#) of class(.) meegeven van je link, i.p.v. je a-element.
Gewijzigd op 18/08/2015 23:35:16 door - Ariën -
 
Henk de Vries

Henk de Vries

19/08/2015 01:51:59
Quote Anchor link
bedankt voor de snelle reactie :D
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.