mysqsl_close laat mij page nooit zien.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »
Mark de Grebber

Mark de Grebber

29/12/2010 09:35:42
Quote Anchor link
Goedenmorgen.

Ik ben in net bezig met MySQL.

Steeds als er ergens in een script mysql afgesloten wordt,
krijg ik de melding "de verbinding werd geherinitialiseerd"
en krijg ik de pagina of eventuele errors en notices niet te zien.

Als ik mysql_close() weglaat, laadt de pagina wel zoals het hoort.
Kan iemand mij vertellen wat er aan hand is ?

Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

16/06/2024 20:35:45
 
Niels K

Niels K

29/12/2010 09:55:43
Quote Anchor link
Quote:
krijg ik de pagina of eventuele errors en notices niet te zien

Wanneer wel dan? Want als je mysql_close gebruikt dan laad hij zoals het hoort ? Wat meer informatie kan geen kwaad dus ;)

- Plaats errors
- Plaats relevante code
Gewijzigd op 29/12/2010 09:56:03 door Niels K
 
Mark de Grebber

Mark de Grebber

29/12/2010 09:57:12
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en">

<head>
   <title>View My Blog</title>
</head>
<body>
<?php // Script 12.7 - view_blog.php
// This script retrieves blog entries from the database.

// Connect and select:

$dbc = mysql_connect('localhost', 'root', '******');
mysql_select_db('myblog');

// Define the query:
$query = 'SELECT * FROM entries ORDER BY date_entered DESC';
if ($r = mysql_query($query)) { // Run the query
  
   // Retrieve and echo every record:

   while ($row = mysql_fetch_array($r)) {
      echo "<p><h3>{$row['title']}</h3>
      {$row['entry']}<br />
      <a href=\"edit_entry.php?id={$row['entry_id']}\">Edit</a>
      <a href\"delete_entry.php?id={$row['entry_id']}\">Delete</a>
      </p><hr />\n"
;
   }
}
else { // Query didn't run.
   echo '<p style="color:red;">Could not retrieve the data because:
   <br />'
. mysql_error() . '</p>
   <p>The query being run was: '
. $query . '</p>';
  
}
// End of query IF.

mysql_close(); // Close the database connection.
?>
  
</body>
</html>


Toevoeging op 29/12/2010 09:59:05:

Het gaat erom dat mn pagina meteen weer afgesloten wordt,
als er ergens in het script, mysql_close() staat.

Ik krijg de pagina dus nooit te zien.

Toevoeging op 29/12/2010 10:05:46:

Zou ik hier een IF statement moeten gebruiken,
en een submit button, zodat mysql gesloten wordt op het moment dat,
er ge-submit wordt ?
Gewijzigd op 29/12/2010 10:00:25 door Mark de Grebber
 
Niels K

Niels K

29/12/2010 10:09:01
Quote Anchor link
Waarom zou je database connectie willen sluiten?

Overigens:

- PHP moet je boven je HTML zetten, en gewoon html & php gescheiden houden
- Foutenafhandeling ontbreekt
- Selecteer wat je wilt hebben gebruik geen *
- mysql_fetch_array kan je in dit geval gewoon het beste in mysql_fetch_assoc veranderen, is een stuk sneller.
- Variabelen buiten de quotes
Gewijzigd op 29/12/2010 10:09:31 door Niels K
 
Mark de Grebber

Mark de Grebber

29/12/2010 10:13:37
Quote Anchor link
Bedankt voor de uitleg,
maar dit is niet mijn script , dit is een lesboek.

Ik ben echt net een paar uur bezig met mysql en snap niet waarom
m'n pagina geherinitialiseerd wordt (en dus niet getoond) als
er mysql close() in het script staat.

Als ik mysql_close() weglaat ,krijg ik m'n pagina WEL te zien en kan ik het editen.

Mijn vraag is dus:
Is het normaal dat ik m'n pagina niet te zien krijg als mysql afgesloten wordt,
OF is het een instelling in een ini die ik moet veranderen ?
Gewijzigd op 29/12/2010 10:16:48 door Mark de Grebber
 
Niels K

Niels K

29/12/2010 10:20:55
Quote Anchor link
Maakt opzich niet uit, het is de basis van een goed script ;)

Maar goed, jouw probleem. Naar mijn weten hoort het te werken, maar goed zet dit eens bovenaan je script.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
ini_set('display_errors',1); // 1 == aan , 0 == uit
error_reporting(E_ALL | E_STRICT);
?>
 
Mark de Grebber

Mark de Grebber

29/12/2010 10:26:27
Quote Anchor link
Ik heb standaard errors ALL en strict aan staan.

Ik krijg nog steeds de melding:
"de verbinding met de server werd geherinitialiseerd
tijdens het laden van de pagina."

Deze melding krijg ik NIET als ik mysql niet afsluit aan het einde van het script,
En kan ik de pagina gewoon gebruiken.

(Misschien handig om te melden dat ik WAMP gebruik en alles lokaal draai)
Gewijzigd op 29/12/2010 10:27:06 door Mark de Grebber
 
Niels K

Niels K

29/12/2010 10:28:47
Quote Anchor link
Ok :) Nogmaals, mysql_close is nergens voor nodig. Maar verwerk mijn punten eens die ik hier boven heb gegeven, en plaats dan nogmaals je code.
 
Mark de Grebber

Mark de Grebber

29/12/2010 10:31:29
Quote Anchor link
Ga ik doen,

[vraagje]
mysql wordt dus vanzelf beeindigd als de pagina verlaten wordt?
 
Niels K

Niels K

29/12/2010 10:37:10
Quote Anchor link
Oh, ik herinner me ineens dat er een bug was in php met mysql_close. je gebruikt zeker php 5.3? Oplossing was gewoon je resource meegeven. Jouw geval dus dbc.
 
Mark de Grebber

Mark de Grebber

29/12/2010 10:42:09
Quote Anchor link
Klopt ik heb PHP 5.3,

en ik begrijp niet echt wat je bedoeld met resource meegeven,
maar dat kan ik zelf wel vinden denk ik.

(Ik wil niet ALLES moeten vragen op het forum, alleen als ik er ECHT niet uitkom)

Heel erg bedankt voor de hulp, ik ga kijken of ik iets kan vinden over de bug.
Gewijzigd op 29/12/2010 10:45:51 door Mark de Grebber
 
Kris Peeters

Kris Peeters

29/12/2010 10:52:23
Quote Anchor link
Al eens gekeken op php.net?

Eerste plaats waar je zou moeten zoeken

http://be.php.net/mysql_close

Example #1 geeft je al direct je antwoord.
 
Mark de Grebber

Mark de Grebber

29/12/2010 10:53:52
Quote Anchor link
Dankjewel voor het melden van de BUG Niels.
Ik weet nu hoe ik moet oplossen.

Inderdaad zoals je zei: mysql_close($dbc).

Nogmaals bedankt.
(Beste wensen voor 2011 alvalst)
 
Niels K

Niels K

29/12/2010 10:55:09
Quote Anchor link
Geen probleem, en succes met het verbeteren van je script. En uiteraard ook de beste wensen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.