Nowplaying script met Proppfrexx radio automatisering

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Friso Trip

Friso Trip

01/08/2014 10:43:56
Quote Anchor link
In het automatiserings programma zit een mogelijkheid om o.a. artiest en titel te versturen naar een php script. Daarna dient dit op de website afgebeeld te worden.

Ik krijg dit echter niet voor elkaar.
Wie kan mij helpen met een start? Ik heb een link met daarin een omschrijving en evt. oplossingen er bij gedaan, zodat alles wat duidelijker wordt.

Ik zou jullie enor dankbaar zijn als ik een start zou hebben zodat ik het verder kan uitbouwen met albumhoesjes e.d..
Hieronder de link naar het forum draadje.

http://www.proppfrexx.radio42.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=1123

b.v.d.
Friso
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 21:58:57
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/08/2014 12:04:43
Quote Anchor link
Erg makkelijk dat je naar een forum-thread linkt, maar kan je de relevante code en geprobeerde oplossingen niet in dit topic plaatsen? Straks wordt dat topic daar verwijderd, of achter een registratie-muur gezet zodat dit topic geen nut meer heeft, en wat we dus willen voorkomen.
Alvast bedankt.
 
Friso Trip

Friso Trip

01/08/2014 14:04:45
Quote Anchor link
Aar sorry

Hierbij zal ik proberen uit te leggen wat ik tot nu toe heb geprobeerd.
Vanuit de automatisering dien ik volgens de makers onderstaand commando te gebruiken.

EXEC_SEND_HTTP_POST http://yourwebsite.com/update.php?title=${title}&artist=${artist}

Hieronder de 2 php scripts die ik gemaakt heb om de data gegenereerd door de radio automatisering in te lezen in een php script, en daarna uit te voeren op het beeldscherm. Echter werkt dit dus niet. Vandaar mijn vraag of iemand iets van een voorbeeld heeft om dit wel voor elkaar te krijgen.

b.v.d.

nowplaying.php:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<html>
<body>

<form action="songtitle.php" method="post">
$artist = $_POST["artist"];
$title = $_POST["title"];
</form>

</body>
</html>

songtitle.php
<html>
<body>

<?php echo $_POST["artist"]; ?>
<?php echo $_POST["title"]; ?>

</body>
</html>
Gewijzigd op 01/08/2014 15:35:29 door - Ariën -
 
Ivo P

Ivo P

01/08/2014 14:11:43
Quote Anchor link
Er wordt weliswaar een POST request gedaan, maar de info komt als GET parameter binnen:


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

echo filter_input(INPUT_GET, 'title', FILTER_SANITIZE_SPECIAL_CHARS);

?>


of
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo htmlspecialchars($_GET['title']) ?>


Maar ga er even vanuit dat de info voorzien is van lastige karakters. en soms ook ontbreekt
 
Friso Trip

Friso Trip

02/08/2014 14:38:40
Quote Anchor link
Ivo

Zou je een voorbeeld kunnen geven hoe ik uitgaande van het commando vanuit mijn radioautomatisering de php script(s) kunnen maken?

b.v.d.
Friso
 
Jelle Hi

Jelle Hi

02/08/2014 14:44:55
Quote Anchor link
Het is misschien beter om de nowplaying-data op de slaan in een database, zodat je het ook kan tonen aan bezoekers van je website (wat neem ik aan je bedoeling is).

Ik zelf laat de radio automatisering-software een script openen om te loggen wat er speelt, vervolgens haal ik voor de bezoeker het laatste record (nieuwste) op.
Wat misschien ook slim is om te kijken is, of je in Proppfrexx kan instellen dat hij alleen muziek logt? Anders krijg je al je bedjes/fillers ook in de nowplaying ;)

Zelf heb ik geen ervaring met Proppfrexx, wel met andere systemen en nowplaying :)
 
Friso Trip

Friso Trip

02/08/2014 14:48:36
Quote Anchor link
Een mysql database is geen probleem als dit het eenvoudiger maakt.
Ik kan verder inderdaad instellen wat wordt doorgegeven aan de stream. Tracks gemarkeerd als jingle bijvoorbeeld worden overgeslagen.

Jou antwoord werd ook al opgemerkt door Bernd de programmeur van het pakket. echter kreeg ik het met zijn sql script niet voor elkaar de database aan te maken.

Misschien kun jij mij hier verder mee helpen. Ben nu al maanden bezig zonder resultaat.

b.v.d.
Friso
Gewijzigd op 02/08/2014 15:04:15 door Friso Trip
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.