output opslaan in zelfaangegeven file

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

16/11/2005 09:05:00
Quote Anchor link
Hallo

Ik ben bezig met een intern systeem voor een bedrijf. Nu kunnen de medewerkers zoeken in een database en daar gegevens uit halen, logisch :P. Die gegevens worden dan getoond op het scherm, maar daarnaast wordt er ook nog een soort csv-output gecreëerd. Die output is dus bedoeld om de resultaten gemakkeljik in excel of andere programma's te importeren.

Nu wou ik vragen of het mogeljik is om bijvoorbeeld op de overzichts pagina, nadat je dus je specificaties daarvoor hebt opgegeven, een knop je maken waarmee je die csv-output kan opslaan. En wel het liefst in de vorm van:

1. klik op de knop
2. (krijg popup gelijkend aan opslaan als in word ofzo)
3. kies je bestand of maak een nieuw!!!! (erg belangrijk)
4. sla op
5. klaar.

Ik weet wel hoe je met php enzo naar files kan schrijven en openen en die hele zooi. Maar waar het mji dus eigenlijk om gaat is om zo'n soort popup te krijgen waarin je dus je file kan creëren of een gekozen file kan kiezen. Dit is alleen voor het gebruikersgemak.

Het is intern dus enige vorm van onveiligheden of andere zaken zoals javascript zijn wel toegestaan, mits het natuurlijk niet echt schadelijk is.

De enigste andere manier die me nu zo te binnen schiet is in een veld de filenaam opgeven en de files in een vast map op te slaan. Maar het lieft moet alles variabel en gebruikers vriendelijk zijn. (dus in een text veld een mappen-structuur zelf typen kan niet)

Alvast bedankt

Groeten
 
PHP hulp

PHP hulp

23/05/2024 11:23:16
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

16/11/2005 09:06:00
Quote Anchor link
Ok dit was vrij onhandig, maar de andere topic kun je graag verwijderen.

Sorry

edit: Ik moet er toch 1tje kiezen :)
Gewijzigd op 16/11/2005 09:08:00 door Mischa Gorinskat
 

16/11/2005 09:07:00
Quote Anchor link
Of deze ;)
 
Han eev

Han eev

16/11/2005 09:12:00
Quote Anchor link
Tuurlijk kan dit...
Maar je moet zelf eerst beginnen en wij helpen je met de fouten.

Dit script een beetje veranderen en je hebt het...

http://www.phphulp.nl/php/scripts/2/272/
(en vast nog wel meer scripts)
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

16/11/2005 09:33:00
Quote Anchor link
Sorry, maar het zal wel aan mij liggen, maar of je begrijpt me niet of ik snap niet wat dat script met mijn oplossing te maken heeft.

Kijk via php een bestandje creëren, een nieuwe naam geven, dat kan ik wel. Maar het gaat mij erom om dit via zo'n opslaan als venster te doen. Zoals in word of als je bestand van internet opslaat.

Waarschijnlijk zie ik nu iets over het hoofd, in je post, maar dat verzoek ik je dit nog eens duideljiker uit te leggen. :)

En eigenljik wil ik weten of het kan, en misschien hoe, ik hoef niet het hele script, maar een paar verwijzingen naar functies of ideeën zijn ook welkom.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

16/11/2005 09:44:00
Quote Anchor link
Hoi Mischa,

bij stap 2 zou een soort dialoogvenster nodig zijn. In Internet Explorer is zoiets te maken via de JavaScript functie window.showModalDialog (), maar ik weet niet zeker of er voor Gecko-browsers een equivalent is.

De rest van je code zou in PHP wel te maken zijn. Je moet een functie hebben die alle bestanden in een map laat zien, en je moet nieuwe bestanden aan kunnen maken.
 
Jelmer -

Jelmer -

16/11/2005 09:47:00
Quote Anchor link
Of bedoel je gewoon simpelweg een bestand downloaden?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
// We gaan een PDF outputten
header("Content-type: application/pdf");//jouw mimetype
// De PDF die we gaan outputten heet downloaded.pdf

header("Content-Disposition: attachment; filename=downloaded.pdf");//naam bestand
/* hier dan de output */

?>
 
Han eev

Han eev

16/11/2005 09:50:00
Quote Anchor link
Zo'n opslaan venster geld alleen dat je het op je eigen pc opslaat dus niet op de server daar!
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

16/11/2005 10:03:00
Quote Anchor link
Ja die manier van jelmer is me ook al te binnen geschoten. Maar ik heb al een idee wat betreft dat window.showModalDialog(). Het enige waar ik nog niet uit ben is hoe je nou gemakkelijk tussen mappen kan switchen.

Misschien ligt de oplossing wel door iets anders te maken, maar dit is wel een interessante manier om zaken op te slaan.

En aan han: Je moet die file ook op je eigen pc kunnen opslaan.

Ik heb de oplossing nu wel, maar ik zal nog eens kjiken, het zou wel vet zijn om een soort opsla-venster in php te maken.
Gewijzigd op 16/11/2005 10:07:00 door Mischa Gorinskat
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

16/11/2005 10:12:00
Quote Anchor link
http://www.eggheadcafe.com/articles/javascript_modal_dialog.asp
Misschien heb je hier wat aan, het is cross-browser (beweert hij tenminste, in FF werkt het in ieder geval)
 
Jelmer -

Jelmer -

16/11/2005 11:25:00
Quote Anchor link
Hier in Camino (based on mozilla!) werkt het niet. Maar dat is toch gewoon een confirm()-achtig iets?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.