Versio

"pagina" etc fwd ongewild naar "pagina.php"

Overzicht Reageren

Rudie dirkx

rudie dirkx

20/10/2008 18:09:00
Quote Anchor link
Ik heb een probleem. Het is vast een heel handige feature van Apache, maar ik heb er nu last van:
Als ik naar /Project/module/4/ ga, wordt de pagina /Project/module.php geopend. "module" is dus genoeg om "module.php" te openen. Dat is een probleem, omdat ik een RewriteRule in /Project/.htaccess heb staan die ^module/(0-9)/ moet fwden naar module.php?id=$1

de precieze regel (het bestand is "project", niet "module"):

RewriteRule ^project/([0-9]+)/ project.php?id=$1

Die rule werkt dus niet, of wordt nooit aangeroepen, omdat /Project/project/1/ al automatisch naar /Project/project.php verwijst.

Ofwel, wat ik wil is: het automatisch forwarden van "pagina" naar "pagina.php" uitzetten!
Of het ook bij andere extensies werkt, weet ik niet (.html, .css, .js, etc), maar ik denk het wel.

-- Na een uitvoerige test van maarliefst 2 requests, kan ik concluderen dat het OOK bij andere extensies werkt --

Weet iemand welke Option of directive in Apache deze geweldige, onhandige feature uitzet?

PS. Dat het volgende werkt is niet erg, maar zet ik ook liever uit: /Project/index.php/bla/bla (het gaat dus om het "/bla/bla" achter de eigenlijke URL/pagina). Dat staat in Apache blijkbaar automatisch aan. Niet erg, maar heb het liever uit.

PHP hulp

PHP hulp

25/05/2012 09:30:42
Gesponsorde koppelingen:

Rudie dirkx

rudie dirkx

18/09/2010 00:06:35
Quote Anchor link
Wow. Niemand?

Arjan -

Arjan -

18/09/2010 00:10:42
Quote Anchor link
Multiviews uitzetten misschien?

Rudie dirkx

rudie dirkx

18/09/2010 00:14:45
Quote Anchor link
Hah! Je bent geweldig!? Weet jij die shit uit je hoofd? Nice! Thanks!

Toevoeging op 18/09/2010 00:15:23:

Weet je dit trouwens ook toevallig? :)

Quote:
PS. Dat het volgende werkt is niet erg, maar zet ik ook liever uit: /Project/index.php/bla/bla (het gaat dus om het "/bla/bla" achter de eigenlijke URL/pagina). Dat staat in Apache blijkbaar automatisch aan. Niet erg, maar heb het liever uit.

Arjan -

Arjan -

18/09/2010 00:19:35
Quote Anchor link
Dat is ook multiviews dacht ik

Rudie dirkx

rudie dirkx

18/09/2010 00:28:47
Quote Anchor link
Ik heb MultiViews uitgezet
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
Options -Multiviews
en getest (perfect!! 404 I love you!).
die rare paden achter het php bestand zetten kan nog...

Overzicht Reageren

Get Adobe Flash player