Probleem met javascript jQuery in te voeren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jasper Vriends

Jasper Vriends

20/12/2012 17:06:57
Quote Anchor link
Hallo allemaal,
Ik heb een klein probleempje waardoor ik nu niet verder kan gaan...
Ik probeer met javascript jQuery in te voeren bij de pagina, als ik naar Elementen Inspecteren kijk, zie ik dat hij word gevonden en geplaatst, maar: hij word niet uitgevoerd (Denk ik aangezien hij het niet doet)...
Het script zit in een .js bestand, deze word uitgevoerd met <script src"... etc, maar dat blijkt niet te werken.
Dit was mijn poging (Dat staat in de .js bestand):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
document.write('<script src="//jasler.nl/dev/js/jquery-latest.js"></script>');

Na langdurig Googelen kwam ik op verschillende scripts uit, maar deden hetzelfde (Werkte dus niet).

De poll zou met
Code (php)
1
$("#" + PollDiv_ID).load("http://jasler.nl/poll/dashboard/getPoll?p=gp&pi=" + PollID +"&st=1");
worden geincludeerd... (PollDiv_ID en PollID worden aangegeven in de .js code).

Maar alleen de div waar het in geladen moet worden word weergegeven (De laad div).

De link naar het .js bestand is hier.

Voor als je in de bron wilt kijken of kijken wat er fout is:
Mijn website (De poll die er hoort te staan maar het niet doet moet rechts onderaan staan onder screenshots, maar daar zie je alleen het laden) Geen commentaar voor Engelse fouten alstublieft, ik ga daar later naar kijken :)

Ik hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen :)

Mvg.
Jasper Vriends

PHP hulp

PHP hulp

01/11/2024 00:54:29

Erwin H

Erwin H

20/12/2012 17:21:38
Quote Anchor link
Ik denk dat het komt omdat je jquery dynamisch laadt. Daardoor wacht de browser niet totdat het geladen is, maar gaat direct verder met het uitvoeren van de volgende regel in je script. Daar wil je al meteen de jquery $ aanspreken, maar dat kan dan nog niet. In firebug krijg ik dan ook de foutmelding dat $ niet is gedefinieerd.

Oplossing: jquery niet dynamisch laden, maar direct.

Jasper Vriends

Jasper Vriends

20/12/2012 17:28:09
Quote Anchor link
Is er geen manier hiervoor? Want anders moeten de poll-houders die jQuery-code ook erbij zetten, en dat is minder makkelijk voor de gebruiker...
Ik zou het liever in dat bestandje hebben, dan hoeven ze alleen die script 1x neer te zetten en alles word geladen, inplaats 1x jQuery en 1x mijn script.
Is er geen jQuery.ready?

Mvg.
Jasper

Kris Peeters

Kris Peeters

20/12/2012 17:30:24
Quote Anchor link
Ik heb het net zelf getest (ik had geen weet dat dit probleem zich voordeed; ik hoop dat ik niet te veel onzin verkoop).

Je kan die dynamisch geladen jQurery pas gebruiken nadat <script> terug gesloten is.
Dus ...

Code (php)
1
2
3
4
<script type="text/javascript" src="http://jasler.nl/poll/PollScript.js?id=1"></script>
<script>
// je kan pas vanaf hier jQuery gebruiken.  Eventueel is dit ook een aparte file.
</script>

Erwin H

Erwin H

20/12/2012 17:33:26
Quote Anchor link
Zelf nog nooit gedaan, maar het schijnt te kunnen met de code van deze link (niet getest):
http://snipplr.com/view/54863/

Jasper Vriends

Jasper Vriends

20/12/2012 17:36:53
Quote Anchor link
Bedankt Kris,
Jouw "onzin verkoop" was geen onzin verkoop.
Het zette me op een denken en bedacht dit:
Als ik die <script> ook "document.write()" dan zou hij het moeten doen.
En dat is nu zo, het scriptje werkt, alleen dat stukje script moest in die document.write() :)

Bedankt voor het meedenken allemaal ;)

Jasper

Erwin H

Erwin H

20/12/2012 17:36:57
Quote Anchor link
@Kris
Ik denk dat dat niet werkt, omdat hij de jquery lader en de regel die het gebruikt direct achter elkaar heeft staan. Binnen die regel zal niet gekeken worden of het nieuwe element al geladen is of niet en dus is jquery nog niet beschikbaar.

Edit: maar ik zie dat het wel tot de oplossing heeft geholpen :-)
Gewijzigd op 20/12/2012 17:37:50 door Erwin H

Jasper Vriends

Jasper Vriends

20/12/2012 17:38:19
Quote Anchor link
@Erwin
Haha, bijna tegelijk :)
En het werkt, de link hier.
Dan kan je hem zien, nu kan ik weer verder ermee gaan.
Bedankt ;)

- Jasper

Edit: Ik zie dat van die url (Zag je reactie daarnet niet), dus zal even kijken, is misschien wel handiger...
Edit van Edit: Het werkt, en zo is het maken ervan een stuk makkelijker :)
Gewijzigd op 20/12/2012 17:47:15 door Jasper Vriends

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.