RemcoHannen.nl Sitehulp
Ik heb sinds Juni een startpagina met sitehulp. Maar ik kan eigenlijk ook wel wat hulp gebruiken.
Kunnen jullie tips geven over hoe de beter kan worden en bekender?
Voor een waarderering geef aub een cijfer tussen 1-10 Met uitleg waarom je dat gekozen hebt.
Bij voorbaat dank,
mcg,
Remco
misschien kan je proberen in google wat hoger te komen met keywords en description. veel linkjes rondstrooien bij andere webmasters...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan geen
Daarnaast zal jouw site ook geen schoonheidsprijs winnen als het om de html code gaat. Als ik alleen al naar de source van de index kijk, open je bijvoorbeeld op willekeurige plaatsen de <html> tag (meerdere keren) en sluit je hem zelfs een keer teveel. Ik gok dat dit komt doordat je php includes gebruikt hebt met pagina's die ook een html tag bevatten. Daar moet je dus wel even naar kijken...
Daarnaast heb je net een nieuwe lay-out online las ik in het nieuws? Je gebruikt echter nog wel tabellen voor je layout. Als je het echt goed wilt doen bouw je je site op met behulp van CSS, tabellen zijn namelijk niet bedoeld voor een layout, maar voor het ordenen van gegevens...
www.w3.org over de kwaliteit van jouw html-code: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fremcohannen.nl%2F
En dit is toch wel het ernstige probleem: No DOCTYPE found!
Het is al gezegd, maar hier nog even de bevindingen van En dit is toch wel het ernstige probleem: No DOCTYPE found!
Als je aan sitekeuring doet mag je op zijn minst verwachten dat je je eigen site goed/perfect maakt.
In ieder geval geen taal fouten e.d.
Gr.
Voor de statistieken 20 fouten vind w3c
Blanche:
Daarnaast heb je net een nieuwe lay-out online las ik in het nieuws? Je gebruikt echter nog wel tabellen voor je layout. Als je het echt goed wilt doen bouw je je site op met behulp van CSS, tabellen zijn namelijk niet bedoeld voor een layout, maar voor het ordenen van gegevens...
Ik ben pas een beginner met php en css. Ik moet het dus nog gaan leren. Ik neem niet aan dat jou eerste site met php erin verwerkt meteen er toppie uitzag.
Dat geld trouwens voor iedereen. Ik begin net met php en met dreamweaver. Dus ik moet alles nog ontdekken. Dus het komt allemaal wel goed.
En de lay-out is er pas vanaf gisteren online.
En dat je Dreamweaver gebruikt, zegt ook niets over het design. Het scheelt je alleen een berg html- en css-tikwerk.
http://87.3.220.151/safaritest/1154031355-full.jpg
Ook in Safari lijkt het niet goed te zijn... (Zo ziet het er in Opera en FireFox ook uit)
Edit
Even laadvriendelijk gemaakt :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Willem Jan Z
safari en opera heb ik nog niet eens van gehoord. hou wil ik daar dan in kijken.
Remco:
safari en opera heb ik nog niet eens van gehoord. hou wil ik daar dan in kijken.
Het is in ieder geval verstandig om je websites in IE6 en FF te testen, maar hoe meer browsers je test hoe beter.
als je geen mac hebt gaat het lastig worden om in safari te testen.
Het bouwen en testen van een site kun je het beste eerst in een Mozilla-browser doen (FireFox, Opera, Safari, etc.) en dan pas de gekke fratsen van IE gaan toepassen.
enig idee hoe je zoiets zou kunnen oplossen?
ik vermoed dat jouw achtergrondafbeelding herhaalt wordt.... gebruik repeat:none
Als je geen XHTML ambieert, gebruik dan:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
bovenaan je pagina.
Voor die titels, dat is een verhaal apart. Ik zie <font size=4) in je broncode staan. Die kun je beter weghalen. Maak liever een td met klasse boxtitel of zo:
td.box_titel {
margin: 0px
padding: 3px;
font: bold 14px verdana;
}
en dan in je HTML:
<td class="box_titel">
Dat zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn. Intussen raad ook ik je aan om je te gaan verdiepen in lay-outs met CSS.
Wat de spelfouten in je site aangaat: ik zie dat je het meest de fout ingaat met bezittelijke voornaamwoorden. Het is niet 'jou link hier', maar: 'jouw link'. Het is niet:
'Stuur me dan een e-mail met daarin de informatie wat betreft U website.', maar: 'Stuur me dan een e-mail met daarin de informatie wat betreft uw website.'
Nog een puntje: op de contactpagina staat klik hier voor. Het woord 'hier' is een link maar het heeft dezelfde kleur als de rest van de regel, en het is niet onderstreept. Ik zou zowel een andere kleur gebruiken als onderstrepen. Het is ook beter om een woord dat iets beschrijft over de hyperlink te kiezen. "Klik hier" zegt weinig tot niets. Je zou beter 'manieren om terug te linken' kunnen gebruiken als hyperlink.
Dit waren zo wat puntjes. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Boaz:
als je geen mac hebt gaat het lastig worden om in safari te testen.
Even voor de goede orde, ik heb ook geen Mac :)
Ik wil graag een link toevoegen? Ik kom terecht op een lelijk pagina waar geen margin zit tussen de tekst en het menu.
De achtergrond van de afgeronde hoeken is wit terwijl de achtergrond van de pagina grijs is.
Geen formulier voor het toevoegen van een link. Ik moet zelf wat invullen.
De contactpagina heeft een afwijkende layout.
Als ik op de contactpagina op Wis velden klik krijg ik:
Quote:
Ook een waarschuwing (JavaScript) voor deze knop zal wel aardig zijn.Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/rhannen/public_html/sitehulp/contact.php:12) in /home/rhannen/public_html/sitehulp/contact.php on line 123
Ik vind dat ik niet zomaar een link terug hoef te plaatsen. Als je dit als voorwaarde stelt zullen veel mensen, zoals ik, afhaken.
Tevens weet ik zeker dat b.v. Webkroeg geen link naar jouw heeft geplaatst. Toch staat hij er wel bij.
Plaats catergorie die relevant zijn voor webmasters boven aan, en dingen die niet relevant zijn (zoals chatboxen) in een andere kolom of onderaan. Geef deze een ander uiterlijk.
Plaats je website content in een witte kollom.
Zorg ervoor dat er geen ruimte ontstaat tussen de bovenkant en de header.
Stap over op CSS en zeg tabelen vaarwel.
Heel goed is je padding en ruimte gebruik.
Duidelijk kleurencombinatie
Frank:
Het bouwen en testen van een site kun je het beste eerst in een Mozilla-browser doen (FireFox, Opera, Safari, etc.) en dan pas de gekke fratsen van IE gaan toepassen.
Kleine correctie, maar Firefox is gemaakt door Mozilla, met de gecko-renderengine.
Opera is gemaakt door Opera, en heeft zijn eigen motor, die dus losstaat van Mozilla in wat voor manier dan ook.
Safari maakt gebruik van de Webkit, die tegenwoordig ook in een browser binnen Gnome (geloof ik) wordt gebruikt. Webkit is in het begin gemaakt door Apple, maar later een open source-project geworden.
Webmakerij:
Wat is deze site? Een link verzameling? Er wordt volgens mij geen hulp geboden. Dus een verkeerde naam.
Ik wil graag een link toevoegen? Ik kom terecht op een lelijk pagina waar geen margin zit tussen de tekst en het menu.
De achtergrond van de afgeronde hoeken is wit terwijl de achtergrond van de pagina grijs is.
Ik vind dat ik niet zomaar een link terug hoef te plaatsen. Als je dit als voorwaarde stelt zullen veel mensen, zoals ik, afhaken.
Tevens weet ik zeker dat b.v. Webkroeg geen link naar jouw heeft geplaatst. Toch staat hij er wel bij.
Plaats catergorie die relevant zijn voor webmasters boven aan, en dingen die niet relevant zijn (zoals chatboxen) in een andere kolom of onderaan. Geef deze een ander uiterlijk.
Quote:
Ook een waarschuwing (JavaScript) voor deze knop zal wel aardig zijn.Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/rhannen/public_html/sitehulp/contact.php:12) in /home/rhannen/public_html/sitehulp/contact.php on line 123
1.Hoe zou ik de site dan moeten noemen? website linkverzameling ofzo?
2. Ik begin net met PHP. Dat formulier heb ik van internet afgehaald. Als ik het beter begrijp komt het vanzelf wel.
3. CSS begin ik te leren.
4. De links hoeven eigenlijk niet een link terug te plaatsen maar het is fijn als ze dat doen. Webkroeg bv. staat er alleen om het ook te vullen