Sorteer probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

Full Stack Software Developer C#.NET

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »
Luc Gomes

Luc Gomes

19/08/2014 09:05:04
Quote Anchor link
goeden dag,

Met mijn beperkte mogelijkheden qua php loop ik tegen ghet volgende probleem aan.

In mijn database staan nu 6 records van 3 verschillende spelers twee verschillende speeldata:

03-09-2014 en 10-09-2014 met mijn onderstaande query krijg ik de resultaten van 03-09-2014 waar ik om begrijpelijke redenen de laatste data zou willen zien.
Ik heb het geprobeerd met een WHERE clausule maar dan werkt de SUM niet meer.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
           include("connect.php");
            
$query = "SELECT spelerid, speler, punten, marsen"
        ."SUM(punten) AS totpunten, SUM(marsen) AS totmarsen "
        ."FROM klaverjassen GROUP BY spelerid ORDER BY totpunten DESC ";
        
$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
 
        
  while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
                
        
        
         ?>


En even verder op:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
}
?>


Iemand een oplossing???

Alvast bedankt.
Gewijzigd op 19/08/2014 09:06:40 door Luc Gomes
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 12:06:26
 
- SanThe -

- SanThe -

19/08/2014 09:10:55
Quote Anchor link
Ik zie nergens een ORDER BY datum o.i.d.
 
Ivo P

Ivo P

19/08/2014 09:11:22
Quote Anchor link
Je sorteert op totpunten, maar wilt op datum sorteren.

Het lijkt me handig om dan op datum te sorteren.

Daarnaast klopt je GROUP BY niet: ALLE kolommen die niet een aggregtie functie zijn, moeten daar staan.

http://wiki.pfz.nl/group-by

dus:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
SELECT spelerid, speler, punten, marsen,
       SUM(punten) AS totpunten,
       SUM(marsen) AS totmarsen
FROM klaverjasssen
WHERE .....
GROUP BY spelerid, speler, punten, marsen
ORDER BY .....


Je haalt hierbij geen datum op, dus misschien is dat ook handig om erbij te tonen.
 
Luc Gomes

Luc Gomes

19/08/2014 09:45:19
Quote Anchor link
Klopt ik sorteer op totpunten omdat ik daarmee de hoogste score als eerste krijg (ranglijst).
Met de WHERE clausule telt SUM alleen de waarde binnen de WHERE op, en ik wil dat hij alle "punten" optelt.

Ik ga hiermee aan de slag je hoort het van me.

Alvast bedankt.


Toevoeging op 19/08/2014 10:01:32:

Zoals ik al vertelde werkt dat ook niet ik krijg hiermee deze uit komst:
Punten vw marsen v.w. totpunten totmarsen
45 1 45 1
32 1 32 1
21 1 21 1


De totpunten zouden respectievelijk 55, 52 en 51 moeten zijn als het resutaalt van SUM(punten).
Verder krijg ik nu wel de laatste records van 10-09-2014.




Toevoeging op 19/08/2014 10:15:48:

wellicht handig om het verschil te zien

Met WHERE:

http://www.bckamperduin.nl/Klaverjassen/klaverjas.php

zonder WHERE

http://www.bckamperduin.nl/Klaverjassen/klaverjas2.php
Gewijzigd op 19/08/2014 10:07:10 door Luc Gomes
 
Peter K

Peter K

19/08/2014 10:41:47
Quote Anchor link
Je kunt ook op meerdere dingen sorteren, bijvoorbeeld eerst op 'factor_a' en daarna 'factor_b'.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
ORDER BY
factor_a DESC,
factor_b ASC
 
Luc Gomes

Luc Gomes

19/08/2014 10:53:04
Quote Anchor link
Maakt helaas gen enkel verschil
 
Ivo P

Ivo P

19/08/2014 10:57:07
Quote Anchor link
misschien kun je aangeven wat er in je database zit en wat je wilt zien en wat je tot nu toe met je query te zien krijgt.

en dan liefst onder elkaar en niet op 2 andere pagina's onderbrengen.
 
Luc Gomes

Luc Gomes

19/08/2014 11:25:46
Quote Anchor link
Oke zal ik proberen.
Het idee is een "simpele" webbassed applicatie voor onze klaverjasclub, tot op heden kreeg ik per email de uitslagen en die zette ik dan op onze website.
Dat ging natuurlijk geregeld de mist in dus vandaar.
De klaverjasclub speelt wekelijks van september tot april ofzo.

wat ik nu heb is een invulformulier waarin wekelijks per speler de behaalde punten en marsen worden ingevoerd.
Die moeten dan compleet opgeteld, worden weer gegeven in klaverjas.php, dus de totaal behaalde punten en marsen dat optellen doe ik met SUM alle behaalde "punten" van betreffende speler.
Mijn database bevat de volgende tabellen:

Spelers - met de namen van de spelers en een ID
speeldata - met alle speeldagen en een ID

Deze worden gebruikt voor dropdown in het invulformulier

Klaverjassen - de eigelijke opslag met de volgende velden
Kl_ID
Speeldata
Spelerid
Speler
Punten
Marsen
Totpunten
Totmarsen

Nu ben ik lang bezig geweest om in de afhandeling van het formulier de punten op te tellen bij tot punten maar dat kreeg ik niet voor elkaar.
De punten werden opgeteld bij het vorige record van de speler:
dus:

week 1 ID 1 behaalde speler a 20 punten en 1 mars dat ging prima bij totpunten 20 en bij totmarsen 1
week 2 ID 2 behaalde speler a 40 punten en 2 marsen en dat werd opgeteld bij het record met ID 1

Wat ik wil is de meest recent gespeelde partijen, met de laatst behaalde (ingevoerde) punten en marsen.
En bij totpunten de totaal behaalde punten en bij tomarsen de totaal behaalde marsen.

ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Toevoeging op 19/08/2014 11:33:30:

Sorry voor het extra bericht, maar ik ben natuurlijk ondertussen lekker aan het rommelen in klaverjas.php

dus nog een keer zonder WHERE:

http://www.bckamperduin.nl/Klaverjassen/klaverjas2.php

Met WHERE:

http://www.bckamperduin.nl/Klaverjassen/klaverjas3.php
Gewijzigd op 19/08/2014 11:36:06 door Luc Gomes
 
Ivo P

Ivo P

19/08/2014 11:55:02
Quote Anchor link
ik bedoel eigenlijk:

geef onderelkaar een tabelletje met de waarden in de database
en een tabelletje waar je aangeeft wat je dan wilt verkrijgen.

Dat werkt in elk geval voor mij 100x duidelijker dan een heel verhaal.

En voor de (database)programmeur moet het niet nodig zijn om te begrijpen wat een applicatie doet, maar wel "wat staat erin" en "hoe moet het resultaat eruit zien".
 
Luc Gomes

Luc Gomes

19/08/2014 12:18:26
Quote Anchor link
oke

in de tabel klaverjassen zit deze data:

ID: 1, 2, 3, 4, 5, 6
speeeldata: 2014-09-03, 2014-09-10
spelerid: 1, 2, 3, 3, 2, 1
speler: speler a, speler b, speler c, speler c, speler b, speler a
punten: 10, 20, 30, 21, 32, 45
marsen: 1, 2, 3, 1, 1, 1
totpunten: 10, 20, 30, 21, 32, 45
totmarsen: 1, 2, 3, 1, 1, 1

wat ik eruit wil hebben;

ID: 4, 5, 6 - de laatst gespeelde partijen op speeldata
speeeldata: 2014-09-10 (als het mogelijk is als 10 september 2014)
spelerid: 1, 2, 3
speler: speler a, speler b, speler c -gesorteerd op totpunten hoog, laag
punten: 21, 32, 45 - behaald op speeldata
marsen: 1, 1, 1 - behaald op speeldata
totpunten: 55, 52, 51 - totaal behaald door spelers
totmarsen: 2, 3, 4 - totaal behaald door spelers

hopelijk is dit wat je bedoeld?
Gewijzigd op 19/08/2014 12:24:59 door Luc Gomes
 
Ivo P

Ivo P

19/08/2014 12:44:04
Quote Anchor link
Ik denk dat je je data niet heel handig opslaat.

Waarom zijn er maar 2 waarden in de kolom speeeldata?

Is het niet handiger om de info van de spelers apart op te slaan:

spelers
speler_id int
spelernaam varchar


wedstrijden
wedstrijd_id int
datum date

scores
speler_id int FK int
wedstrijd_id FK int
punten int
marsen int

En ik heb het vermoeden dan totpunten en totmarsen iets te maken heeft met een optelling van marsen en punten.
 
Luc Gomes

Luc Gomes

19/08/2014 12:56:13
Quote Anchor link
Er staan maar twee waarden in speeldata, omdat ik nog bezig ben met het werkend krijgen de hele "applicatie" staat nog in de kinderschoenen.

De data van de speeldata staat apart:

spelers:
spelerid
speler

speeldata:
dataid
speeldata

Scores:

Ga ik aanmaken, maar ik zal wel dom zijn de INT begrijp ik maar wat is FK?

En hoe gaat ik dat opvragen want tot nu toe bevraag ik maar een tabel en nu moet ik er 3 gaan aanroepen.
Of begrijp ik het gewoon niet?
 
Ivo P

Ivo P

19/08/2014 13:09:16
Quote Anchor link
Foreign Key

"verwijst naar een kolom in een andere tabel".

dus als in Speler staat dat speler_id = 1 hoort bij Piet,
dan weet je vauit Scores dan als daar staat dat speler_id = 1, dan weet je daaruit dat het om Piet gaat.

Liefst stel je het dan ook nog zo in, dat je speler_id niet kunt verwijderen als er nog scores zijn van hem, of dat je scores kunt noteren voor speler_id = 100 als je dat id niet hebt.
 
Luc Gomes

Luc Gomes

19/08/2014 14:02:52
Quote Anchor link
Huh, ik ben bang dat je mij te hoog inschat :)

Kom echt net kijken in het PHP/MySQL gebeuren, jij lacht er waarschijnlijk om maar ik vond dat ik al een aardig eind op weg was.
Best moeilijk om het onder de knie te krijgen, heb je niet een stuk voorbeeld (script?) voor mij dat ik kan zien hoe een en ander werkt?

Het zou mij echt een heel eind op weg helpen.
 
Ivo P

Ivo P

19/08/2014 14:30:07
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
spelers:

1: Speler A
2: Speler B
3: Speler C

Wedstrijden
1: 2014-03-20
2: 2014-03-31

Scores
speler_id, wedstrijd_id, punten, marsen
1          1               10     1
2          1               9      1
3          1               11     2
1          2               1     1
2          2               8      1


En dan moet jij aangeven wat je als lijstje hieruit wilt zien
 
Luc Gomes

Luc Gomes

19/08/2014 15:01:10
Quote Anchor link
Langzaam begin ik te beseffen dat wat ik wil waarschijnlijk niet op een pagina kan.

klaverjas.php
Spelers:
alle spelers die op de meest recente speeldag een score hebben.

Wedstijden:
De meest recente speeldag, liefst volgens format 10 september 2014.

scores:
op de meest recente speeldag behaalde punten en marsen.
gesorteerd van hoog nar laag op punten.

eventueel andere php-file?
ranking.php

spelers:
Alle spelers die een score hebben behaald in de lopende competitie

Wedsrijden:
niet van toepassing.

Scores:
Van alle spelers die een score hebben de totalen van zowel de punten als de marsen.
gesorteerd van hoog nar laag op punten.
Gewijzigd op 19/08/2014 15:07:00 door Luc Gomes
 
Ivo P

Ivo P

19/08/2014 15:09:46
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
SELECT spelers.speler, scores.punten, scores.marsen
FROM spelers
JOIN scores ON scores.spelerid = spelers.spelerid
WHERE scores.wedstrijdid = (SELECT wedstrijdid FROM wedstrijden ORDER BY datum DESC LIMIT 1)
 
Luc Gomes

Luc Gomes

19/08/2014 15:50:47
Quote Anchor link
Heel erg bedankt.

Ik ga ermee stoeien.
 
Peter K

Peter K

20/08/2014 07:33:09
Quote Anchor link
Als je iets ophaalt met b.v. sum kun je ook nog het volgende doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT sum(scores.punten) as score FROM ........


Als ik me niet vergis kun je dan onderaan dit doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ORDER BY score DESC (of ASC)
 
Luc Gomes

Luc Gomes

25/08/2014 08:40:29
Quote Anchor link
Probleem opgelost iedereen enorm bedankt voor de hulp.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.