telnr controleren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »
Something Else

Something Else

19/05/2006 14:10:00
Quote Anchor link
Goedendag phprs

Ik heb geprobeerd een klein controle te bouwen om een telefoonnummer te controleren. maar faalde hierbij!
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
        case T_TELNR:
            if(empty($inhoud) || !eregi('^[0-9-]{4})*-[0-9]{7}$', $inhoud)) {
                return false;
            }

            else{
                return true;
            }

            break;
?>


wat ik wil hebben:
dat je een net nr hebt, dash ertussen en dan de rest van de tel nr.
bv. 010-1234567

Dus als ik 0101234567 intoets en laat controleren moet ie een fout geven(false), maar als ik 010-1234567 dat ie het wel gewoon doet(true meegeeft).

maar met de code boven laat ie hem gewoon doorgaan, zelfs als er geen dash tussen zit(0101234567).
wie kan mij helpen, tnx :)

p.s. het geld alleen voor de telnr's binnen NL
 
PHP hulp

PHP hulp

21/09/2024 03:00:11
 
Joshua

Joshua

19/05/2006 14:13:00
Quote Anchor link
misschien moet je die ! voor eregi weghalen?

en hij controleert nu trouwens ook op precies 4 cijfers voor de - (als ik het goed heb)

Ben verder niet echt een reg-ex expert! dus flame me niet als ik fout zit !
 
Jelle -

Jelle -

19/05/2006 14:17:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
        case T_TELNR:
            if(empty($inhoud)) {
                return false;
            }

            elseif(eregi('^[0-9-]{4})*-[0-9]{7}$', $inhoud)){
              return true;
            }

            else{
                return false;
            }

            break;
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelle -
 
Jelmer -

Jelmer -

19/05/2006 14:19:00
Quote Anchor link
Misschien de - in je regex escapen door er een \ voor te zetten. - heeft vast wel een of andere meta-betekenis. Verder heb je een ) in je regex staan, maar geen (. dus die lijkt mij ook een beetje overbodig.
 
Something Else

Something Else

19/05/2006 18:11:00
Quote Anchor link
@Joshua
! geprobeerd weg te halen, en sommige net nr's in NL zijn ook 4 cijferig :)

@jordy
hmm 0102134567 werkt nog steeds, inplaats van 010-1234567

@Jelmer
escapen gedaan en ')' weg gehaald etc.

Wil nie werken :(, wat doe ik fout :'(
 
- SanThe -

- SanThe -

19/05/2006 18:44:00
Quote Anchor link
Komt ie wel in de case? Is $inhoud wel gevuld?
 
Something Else

Something Else

19/05/2006 19:03:00
Quote Anchor link
jawel, hij is gevuld
hmmm

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$inhoud
= "023-4256677";

if (eregi('(^[0-9-]{3}\-[0-9-]{7}$)', $inhoud) || eregi('(^[0-9-]{4}\-[0-9-]{6}$)', $inhoud)) {
    echo "OK, $inhoud matcht!";
}

else{
    echo "Oops, $inhoud matcht niet!";
}

?>


zo lijkt ie het wel te doen ;x(getest), later ff uitvoerig testen :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Something Else
 
Something Else

Something Else

20/05/2006 12:48:00
Quote Anchor link
k de code werkt, maar nu wil ik dat ie met een NUL(0) MOET beginnen. Dus het moet altijd 010,020 etc. Het mag dus niet met een 110 of 220 etc beginnen. Ik heb daar ook naar lopen zoeken, maar krijg het niet echt voor elkaar ;x.

iemand een idee? :)
tnx
 
- SanThe -

- SanThe -

20/05/2006 13:11:00
Quote Anchor link
if(substr($tel, 0, 1) != "0")
{ echo 'fout';
}


Edit: Ik weet niks van eregi()
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -
 
Lissy Pixel

Lissy Pixel

20/05/2006 13:58:00
Quote Anchor link
Kijk HIER maar is :)
 
Something Else

Something Else

20/05/2006 20:07:00
Quote Anchor link
@SanThe
Ik heb het liever in een eregi vandaar :D
tnx tho :D

@lissy
tnx, ik heb ook deze artikelen bekeken.

Ik heb het geprobeer zoals de artikel aangaf het te doen. Hun controleren naar de jaar, ik wilde het ook zo ongeveer proberen maar het lukte mij niet.

volgens mij zie ik iets gewoon over het hoofd!!

Wie kan mij helpen :)
tnx
 
Something Else

Something Else

20/05/2006 20:17:00
Quote Anchor link
hmmz zo lijkt ie het te doen :D

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$inhoud
= "0234-256677";

if(empty($inhoud) || eregi('^(0){1}[0-9]{2}\-[0-9]{7}$', $inhoud) || eregi('^(0){1}[0-9]{3}\-[0-9-]{6}$', $inhoud)) {
    echo "$inhoud matcht<br />";
}

else{
    echo "Oops, $inhoud matcht niet<br />";
}

?>


;x
 
- SanThe -

- SanThe -

20/05/2006 20:29:00
Quote Anchor link
if(empty($inhoud) || eregi('^,,,,,,,,,,,,

Dus als ie leeg is, is ie okee?
 
Something Else

Something Else

20/05/2006 20:54:00
Quote Anchor link
nop dat was een controle op iets anders, ik maak een inschrijvings form vandaar. Ik heb gewoon ff de functie wat kleiner gemaakt, zodat het voor mij overzichtelijk is en voor de php'rs :D. Maar ik had dat er per ongeluk in gelaten vandaar. :x

empty($inhoud) kan men gewoon weg laten, is niet relevant voor de controle, was iets voor mij(voor alle duidelijkheid). :D:D

wil je dat wel behouden zet dan gewoon een '!' voor empty($inhoud), dan controleert ie waarschijnlijk :D.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Something Else
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.