throw new CoreException
Ik ben een beetje aan het experimenteren met exceptions en dergelijke alleen kan iemand mij hier een beetje uitleg over geven?
Want onderstaande codes doen toch precies het zelfde? Waarom kun je beter een exception gebruiken dan if/else, wat is het nut van een exception?
Code 1:
Code 2:
Want onderstaande codes doen toch precies het zelfde? Waarom kun je beter een exception gebruiken dan if/else, wat is het nut van een exception?
Code 1:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
try {
$db = new Database(host, database, user, password);
} catch (CoreException $error) {
echo $error->getMessage();
}
$db = new Database(host, database, user, password);
} catch (CoreException $error) {
echo $error->getMessage();
}
Code 2:
Gesponsorde koppelingen:
Het belangrijkste verschil tussen if..then..else en try..catch is dat je de fout wat neter kunt opvangen.
Maar dit betekend dat ik dus elke keer als ik een query zou doen (met een database class) dat ik een try/catch blok moet doen?
Sorry, niet helemaal goed gelezen.
Nee dus, in die zin kan je beter if then else gebruiken.
try catch is meer voor raw data verbindingen
Nee dus, in die zin kan je beter if then else gebruiken.
try catch is meer voor raw data verbindingen
Als je je code schoon wilt houden, kun je beter de error in de constructor vangen, zodat je niet elke keer if-else of try-catch hoeft te gebruiken.
By the way, geef een betere naam aan je exception, zoals SQLException of MySQLException. CoreException heeft niet zoveel met SQL te maken,
By the way, geef een betere naam aan je exception, zoals SQLException of MySQLException. CoreException heeft niet zoveel met SQL te maken,
Gewijzigd op 24/08/2011 20:35:42 door Fabian M
Zie http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/try-catch-en-do-while/79431/last/ voor mijn uitleg wanneer je beter if/else kan gebruiken en wanneer beter try/catch.