Tools van toen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

31/03/2015 16:27:00
Quote Anchor link
Herinnert u zich deze nog? (nog, nog, nog)
Afbeelding
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 20:57:39
 
Jan R

Jan R

01/04/2015 09:06:41
Quote Anchor link
Ik heb ook nog de ZIP-drive 250 MB gehad. De 100 zelfs nog met multiboot Dos 3.3, 5, 6.2 en Win98 :)

Vermoedelijk heb ik er zelfs nog een liggen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/04/2015 14:21:15
Quote Anchor link
Ik herinner me nog goed dat ik in de jaren '80 zo'n gaaf spelcomputertje had met allerlei spelletjes erop. Dat was ook echt gaaf. Iedereen wilde toen op dat ding spelen. Ik had ineens heel veel vriendjes.

Afbeelding
 
Willem vp

Willem vp

02/04/2015 18:14:25
Quote Anchor link
> Ik herinner me nog goed dat ik in de jaren '80 zo'n gaaf spelcomputertje had met allerlei spelletjes erop.

Als dat het apparaat op de foto was, was je je tijd erg ver vooruit... ;-)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/04/2015 18:36:39
Quote Anchor link
Laat ik eens een poging doen om mijn history of 'old skoel tools' te laten zien.

Afbeelding
Deze foto heb ik enkele jaren geleden gemaakt, en laat zien welke telefoons ik chronologisch allemaal verbruikt heb ik mijn levensperiode vanaf 1 juli 2000, waarbij ik op een zaterdag bij mijn moeder besloot om een mobiele telefoon te kopen. Het werd een Motorola M3588, wat toen al een technisch hoogstandje was met een grafisch display en instelbare quickmenu's en dergelijke. Duidelijk was dat de firmware 'branded' was, want als ik hem aanzette zag ik het logo van een Engel met een trompetje, waarmee Telfort zich vroeger mee onderscheidde van de rest.

Een leuke telefoon, hoewel ik hem niet zat was maar stiekem toch jaloers op anderen was, die een Nokia met Snake hadden. Op een dag sloeg mijn normale dag om naar een euforische dag omdat mijn moeders partner op een parkeerplaats langs de snelweg in Amsterdam een heuse Nokia 3210 had gevonden en aan mij gaf, de eigenaar zou lastig op te sporen zijn, dus eigende ik hem maar aan mezelf toe, wat eigenlijk niet politiek correct is. Het nadeel was dat er SIM-lock op zat en dat mijn Telfort SIM-kaart er niet inpasste, hoewel er wel een DutchTOne-kaartje inzat bracht me dit op een idee om eens de SIM-kaart van een vriendje te proberen die op ziezelfde provider een pre-paid had, en waarempel.. het werkte en ik had toegang tot de telefoon. Er zaten een hoop plaatjes van beertjes in, dus het moest van een meisje zijn geweest. Lekker boeiend.....
Ik heb de telefoon vervolgens SIMlock-vrij laten maken in Alphen en meteen een mooie nieuwe cover van een draak erop laten zetten. Deze cover was na een jaar versleten waarna ik er een orginele grijze Nokia-cover op deed, met als achtercover de orginele rode die al eerder op de telefoon zat nadat die was gevonden. Met het programma LogoManager kon ik via een datakabel de telefoon via de COM-poort van mijn PC aansturen, SMS'jes uitlezen en providerlogo's uploaden. Ook de debug-Netwerkmodus menu kon ik hiermee aanzetten. 100 tabbladen vol debugdata waar je eigenlijk geen drol aan had, maar het oogde behoorlijk stoer voor een computer-verslaafd jochie ;-)

Met deze telefoon had ik veel plezier, en jaren gingen voorbij. De eerste telefoons met kleurenschermpjes kwamen al op de markt en Imode was populair bij KPN, maar ik bleef lekker bij Telfort pre-paid met mijn huidige Nokia.... Totdat mijn vader een Nokia 3310 van zijn werk kreeg die hij niet kon gebruiken omdat hij al een duurdere had (die overweg kon met zijn carkit), met als resultaat dat ik die Nokia 3310 mocht gebruiken. Wederom zat er Snake op was het een retesnel ding.

Daarna wou ik met de rest van de generaties meegaan en wou ik ook eens een telefoon hebben met kleurenscherm en camera, en bij voorkeur een Nokia, want Nokia was nog steeds de beste. Uiteindelijk werd het een Nokia 6020 (niet op de foto) die bluetooth had. Gekocht via een aanbieding bij Kruidvat, waarbij een Tele2-prepaid zat, maar mijn Telfort zou er ook in werken, dus die Tele2-simkaart kon de vuilnisbak in. Je kon foto's maken, overzenden, maar mijn telefoon was te beperkt qua opslagruimte. 20 MB was alles... Ook muziek moest worden geconverteerd maar *.amr en tja, dat vergde al veel ruimte....

Op een dag was ik de beperkingen van de vorige telefoon zat, en kocht uiteindelijk bij BelSimpel een Nokia 6300, hiervan had een een hoop plezier want de opslagruimte was groter, de foto's waren beter en er konden geloof ik zelfs MP3's op. Zelfs een radio zat erin! Geweldig...

In de tussentijd had mijn vader een Nokia N95 en ik had met hem afgesproken dat ik die over mocht kopen voor een symbolisch bedrag van een euro, zodra pa een nieuwe telefoon zou gaan kopen, zodra zijn abonnement verliep. Pa nam uiteindelijk een Nokia N97 en ik mocht de N95 hebben. Een top toestel... mijn eerste echte Smartphone waarop ik apps kon installeren......wauw!

De Nokia N97 mocht ik uiteindelijk overnemen, de dag waarop ik al maanden had gewacht bleek achteraf een zware deceptie te worden. Pa had deze Nokia-telefoon haast alleen in gebruik voor thuis op WiFi, omdat zijn Nokia uit de 63**-serie alleen op zijn carkit van zijn auto pastte, en af en toe verwisselde hij de SIM-kaart. Internetten via zijn mobiele provider deed hij niet, maar gebruikte de telefoon wel regelmatig als navigatiehulp.
Maar goed, het verhaal draait om mij, en de Nokia N97 had ik in bezit. Oh ja.. het was een ware deceptie vertelde ik net nog. De software was ongelofelijk brak, slecht en inferieur waarbij de telefoon ongemerkt duur dataverkeer ging snoepen bij sommige apps terwijl ik echt WiFi als hoogste prioriteit had staan, ook het updaten van de navigatiekaarten was een hell en ik was de telefoon dan ook spuugzat. Terug naar de N95.

Uiteindelijk was ik die dus ook zat, en na een paar jaar werd de telefoon te oud en werden de apps groter. Whatsapp weigerde te installeren en het ding werd steeds trager. Een mooi moment om over te stappen naar iets nieuws.

Na vele jaren heb ik besloten om van Nokia af te stappen, nadat ik gezien had hoe dramatisch de N97 functioneerde. Ik kocht uiteindelijk de Samsung Galaxy S2, en dat toestel beviel me behoorlijk goed, zo goed dat ik op de dag van vandaag deze nog steeds gebruik. Helaas is de software wel blijven steken op de antieke Android 4.1 en geloof het of niet..... ook hier loop ik tegen hetzelfde euvel aan waarmee ik op de Nokia N95 te maken had. Gebrek aan opslagcapaciteit. Eén of andere nitwit had bedacht dat alle apps wel in 2 gealloceerde gigabytes zouden passen. Nou.... never nooit dus, en nu kan ik met moeite een app installeren met de grote kans dat ik de melding "Te weinig opslagcapaciteit beschikaar" krijg. Hier moet ik het nog enkele maanden mee doen, maar ik beloof me nu al wel alvast dat ik voor juni van dit jaar een Samsung Galaxy S5 ga kopen. De nieuwe pasgeleden aangekondigde S6 is me iets te duur, en ik wil toch een top-toestel hebben. :)

Het mooiste is dat ik al bijna 15 jaar hetzelfde telefoonnummer heb, en dat ik nu bij mijn tweede provider zit zit sinds 2 jaar. Nu heb ik dus *Bliep omdat het lekker goedkoop is, maar ik denk dat ik over ga naar Simyo omdat ik wat vlotter internet wil en een betere dekking.

Tot zo ver mijn hele mobiele telefoon-historie.
Gewijzigd op 02/04/2015 19:19:21 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/04/2015 23:58:33
Quote Anchor link
Willem vp op 02/04/2015 18:14:25:
> Ik herinner me nog goed dat ik in de jaren '80 zo'n gaaf spelcomputertje had met allerlei spelletjes erop.

Als dat het apparaat op de foto was, was je je tijd erg ver vooruit... ;-)

Haha, het was een klein 1-april grapje tussendoor ;) Alleen niemand had het in de gaten :-/ Behalve jij nu dus een dag later :-)

@Aar:

>> Ik heb de telefoon vervolgens SIMlock-vrij laten maken in Alphen en meteen een mooie nieuwe cover van een draak erop laten zetten.

Een cover van een draak ... of een draak van een cover :-)

Mooi verhaal Aar! Leuk om te lezen! Ik neem aan dat je ook nog een keer net zo'n leuk stuk plaatst over je eerste computer(s)?

Offtopic:

Kijk qua provider ook eens naar Telfort. Veel voor weinig.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/04/2015 00:04:58
Quote Anchor link
Een cover met een draak gelukkig ;-)

Over een leuke historie over computers moet ik goed diep in mijn hoofd graven, want we hebben al vele PC's versleten sinds 30 jaar. En de configuraties ervan weet ik ook niet meer uit mijn hoofd.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/04/2015 00:08:11
Quote Anchor link
Het hoeft ook niet tot op de komma hoor ;) Maar een paar leuke plaatjes wellicht, of van spelcomputers en spelletjes, ook altijd leuk :)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/04/2015 00:15:08
Quote Anchor link
Ik zal eens kijken morgen wat ik nog naar boven kan halen :-)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/04/2015 00:36:21
Quote Anchor link
Top! :)
 

Pagina: « vorige 1 2 3



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.