Variable include

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »
Lennart

Lennart

21/02/2008 13:11:00
Quote Anchor link
Mensen,

ik wil op mij site een variable include maken. Nadat iemand in me menu klikt dat de pagina naar zichzelf een echo doet en dat de inlcude word veranderd naar het menu item waar de bezoeker op heeft geklikt.

tot nu toe heb ik dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$pagina
= ($_POST['p']);
      if (empty($pagina)){
      include 'home.php';
      }
else {
      include $_GET[p] .'.php';
      }
?>


ik moet nu alleen nog een manier verzinnen om ervoor te zorgen dat bij p een verwijzing komt naar een include die hij meegeeft als er op een menu item geklikt wordt. Iemand een idee?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Lennart
 
PHP hulp

PHP hulp

02/06/2024 06:48:34
 
- SanThe -

- SanThe -

21/02/2008 13:14:00
Quote Anchor link
Snap de vraag niet.
 
Lennart

Lennart

21/02/2008 13:18:00
Quote Anchor link
nou ik wil geen iframe gebruiken of iets dergelijk.

ik heb een webpagina waar iemand op komt. standaard include hij in een tabel home.php bovenin de pagina is een menu daar staat bijvoorbeeld gastenboek. zo gauw de persoon op gastenboek klikt moet de pagina naar zichzelf echo en en in plaats van home.php nu gastenboek.php include.
 
Lode

Lode

21/02/2008 13:19:00
Quote Anchor link
switch(); !!!
Maar ik snap die $_POST; niet... dit is meer een $_GET ding...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
//verkorte if/else
$page = (isset($_GET['p']) && ctype_alnum($_GET['p'])) ? $_GET['p'] : NULL;
if(isset($page)){
    switch($page){
         case
'profiel' : include_once('home/files/inc.profiel.php'); break;
         case
'about'  : include_once('home/files/inc.about.php');  break;
         default         :
include_once('home/files/inc.nieuws.php'); break;
    }
}

else{
    trigger_error('?p= MOET aplha-numeriek zijn!!!', E_USER_NOTICE);
}

?>


Als je na een post iemand wilt doorsturen naar een andere pagina gebruik dan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
header('location: http://www.mijnsite.nl/pagina.php');
?>


En als je dan errors krijgt met "Headers Allready Send"
zie http://www.php.net/headers
http://www.php.net/headers_sent

Maar ik raad je ob_start(); 1000% af!!!

Zo jij kan weer verder ;)
 
Lode

Lode

21/02/2008 13:22:00
Quote Anchor link
iFrame ???? Dat is echt 1990 spul... Sorry dat ik het zeg...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
unlink('iframe');
?>
 
Lennart

Lennart

21/02/2008 14:05:00
Quote Anchor link
ik heb al de juiste oplossing gevonden voor mijn probleem en zal hem even delen.

als eerste heb ik een link naar een subpagina bijvoorbeeld:

<a href="index.php?p=test">test</a>

wat ik in die link doe is eigenlijk naar de index verwijzen maar ik plaats er dan ook nog achter wat GET er achter zou plaatsen als je een formulier verzend via het internet.

dan heb ik de volgende PHP code voor mijn variable include:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
      $pagina
= ($_GET['p']);
      if (empty($pagina)){
      include 'home.php';
      }
else {
      include $_GET['p'] .'.php';
      }
?>


ik hoop dat er mensen zijn die hier wat mee kunnen of ideeén mee kunnen opdoen.
 
- SanThe -

- SanThe -

21/02/2008 14:09:00
Quote Anchor link
Dat is werkend, naar zeker niet veilig. Probeer, heel simpel, maar eens deze:
<a href="index.php?p=index">test</a>
 
Jelle Posthuma

Jelle Posthuma

21/02/2008 14:13:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$allowPage
= array('test','var1','var2');
$pagina = ($_GET['p']);
if (empty($pagina) || !in_array($pagina,$allowPage)){
  include 'home.php';
}
else {
  include $pagina.'.php';
}

?>


Als je het toch zo doet, dan toch maar een check op de op te halen pagina.
Beter iets dan niets.
 
Lennart

Lennart

21/02/2008 14:18:00
Quote Anchor link
SanThe schreef op 21.02.2008 14:09:
Dat is werkend, naar zeker niet veilig. Probeer, heel simpel, maar eens deze:
<a href="index.php?p=index">test</a>

ja dat is redelijk grappig als je dat doet, hij tript dan eventjes maar verder geen schade of iets dergelijks, je moet alleen oppassen met typfouten. ik zal idd even een beveiliging inbakken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.