Veld controleren op integers

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Arjen van Putten

Arjen van Putten

11/09/2007 16:06:00
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Ik ben een stukje code aan het maken waarin ik wil controleren of in een bepaald veld wel een getal is ingevuld (dit moet een integer zijn).

Bij de eerste 2 velden werkt het prima. Maar zodra ik de datumvelden wil controleren op integers, komt er altijd uit dat er geen integers zijn ingevuld. Terwijl ik zeker weet dat er alleen maar integers worden ingevuld in deze velden (dit heb ik gecontroleerd door ze te echo'en).

Het gaat om de volgende code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php

if (empty($_POST['punten1']) or empty($_POST['punten2'])){
                     echo "<li>Er is geen score ingevuld!</li>";
             }
elseif (!is_int($_POST['punten1']) or !is_int($_POST['punten2'])){
                        echo "<li>Er is een onjuiste score ingevuld, controleer of de score alleen getallen bevat!</li>";
             }

               
             if (empty($_POST['datum_dag']) or empty($_POST['datum_maand']) or empty($_POST['datum_jaar'])){
                     echo "<li>De datum moet eerst ingevuld worden wilt u verder kunnen gaan!</li>";
             }
elseif (!is_int($_POST['datum_dag']) or !is_int($_POST['datum_maand']) or !is_int($_POST['datum_jaar'])){
                     echo "<li>Er is een onjuiste datum ingevuld, controleer of de datum alleen getallen bevat!</li>";

?>


Wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt!

Groeten,

Arjen
 
PHP hulp

PHP hulp

16/06/2024 05:27:41
 
Frank -

Frank -

11/09/2007 16:10:00
Quote Anchor link
Een datum controleer je met checkdate(), of is 12756 ook een geldige maand? Zo ja, welke? ;)
 
Kalle P

Kalle P

11/09/2007 16:25:00
Quote Anchor link
En als je toch graag niet naar pgFrankie luistert --> http://nl3.php.net/ctype.

Ik wil hier overigens niet mee insinueren dat je nu voor deze optie moet kiezen.
 
Arjen van Putten

Arjen van Putten

19/09/2007 08:49:00
Quote Anchor link
Sorry dat ik zo laat reageer, bedankt voor jullie reacties. Best wel logisch kom ik nu achter, had ik kunnen weten. :|
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.