vermeerderen bij klik
Alvast bedankt!
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$sql="UPDATE
table
SET
hits+=1;
WHERE
pagina=link";
$res=mysql_query($sql) or die("Fout res: ".mysql_error());
?>
$sql="UPDATE
table
SET
hits+=1;
WHERE
pagina=link";
$res=mysql_query($sql) or die("Fout res: ".mysql_error());
?>
indien je unieke bezoekers wil tellen, dan zal je eerst de IP's van je bezoekers in de DB (of in een .txt file) moeten opslaan, en telkens voordat je die $sql laat uitvoeren voeg je er nog een query uit die alle ip's ophaalt.
Nu moet je nog enkel zien of de ip van je huidige bezoeker overeenkomt met 1 van die ip's. Dus als mysql_num_rows 0 is, dan laat je mijn $sql en $res gewoon hun gang doen en als dus mysql_num_rows 1 is dan doe je niks, allez ja, dan laat je gewoon je countertje zien zonder verdere vermeeredring
voeg gewoon een record toe, ipv een op te hogen. Daarmee kan je meer doen dan er een waarde bij op te tellen. (count, wanneer kwam de bezoeker binnen, op welke pagina vertrok de bezoeker enz. enz.)
Daar vraagt wouter toch niet om Terence?
Nee het is gewoon, ik ben een rpg aan het maken, endaar zou ik graag willen dat je elke dag je zakgeld kunt ophalen. Alleen ik moet een scriptje vinden waar je als je op klikt je zakgeld in de database vermmeerderd en dat je maar 1 keer per dag kunt klikken.
en dan met
en dan in je sql kun je iets doen met :
SELECT id FROM table WHERE user_id=".$ingelogde_gebruiker." AND datum_laatst_opgehaald < (NOW() + INTERVAL 1 DAY) ;
dan mysql_query uitvoeren en met mysql_num_rows() kijken of er een record uit komt.
Als dit het geval is mag de gebruiker klikken en kun je je DB updaten met UPDATE table SET datum_laatst_opgehaald=NOW() WHERE user_id=".$user_ingelogd.".
Zo niet dan mag de gebruiker niet klikken
Als het fout is mag een SQL goeroe me verbeteren :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel
Bedankt dit is net wat ik zocht.
Thats a first :P
Nee(nog niet), maar hoe moet ik dat in ijn sql zetten, dat van select...
Als het niet kopt moet je ff zeggen wat er niet klopt en mischien als je geluk hebt is frank zo lief eventuele correcties te doen want die weet er iets meer van dan ik (maar ja then again een gemiddelde gloeilamp ook :P)