Waarder in het veld
Ik weet niet of mijn vraag hier goed staat maar ik zou graag het volgende uit willen voeren.
Als er bij een formulier meet een getal word gevuld lage dan (b.v 200) dan mag hij verstuurd worden .
Is hij hoger dan (b.v 201) dan moet er bij het invullen een meldingen komen dat het formulier niet kan worden verzonden
Alleen weet i niet zo goed in welke richting ik moet zoeken ik dacht wel met javascript
Wie kan mij op weg helpen
M.v.g.
Zoek eens in de richting van Ajax formulier validatie.
@andre, qua JavaScript heb je inderdaad de juiste weg gevonden. Een voorbeeldje: http://tinkerbin.com/z5Onlwvs
Wouter J op 15/02/2012 16:59:04:
@Obelix, ik vraag me af waarom je hier AJAX voor wilt gebruiken?
Vaak gaat formuliervalidatie, tegenwoordig, toch met Ajax?
Nee, ajax handelt in feite alleen maar het versturen en de response af, dat je voor de call controles uitvoert is totaal iets anders.
Dit is mijn nu gelukt
nu wil ik met de onderstaande code het volgende als er bij de kvk een nummer word ingevuld dat er onder dat veld een nieuwe veld komt om de kvk te uploaden
wie kanmij weer in de goede richten helpen
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<label for="cbdrijf">Bedrijfsnaam :</label>
<input name="cbedrijf" type="text" id="cbdrijf" value="' . (isset($_POST['bedrijf']) ? htmlspecialchars($_POST['bedrijf']) : '') . '"/> (indien ingeschreven in kamer van koophandel)
</p>
<p>
<label for="ckvknr">KVK Nummer :</label>
<input name="ckvknr" type="text" id="ckvknr" value="' . (isset($_POST['kvknummer']) ? htmlspecialchars($_POST['kvknummer']) : '') . '"/> (indien ingeschreven in kamer van koophandel)
</p>
<input name="cbedrijf" type="text" id="cbdrijf" value="' . (isset($_POST['bedrijf']) ? htmlspecialchars($_POST['bedrijf']) : '') . '"/> (indien ingeschreven in kamer van koophandel)
</p>
<p>
<label for="ckvknr">KVK Nummer :</label>
<input name="ckvknr" type="text" id="ckvknr" value="' . (isset($_POST['kvknummer']) ? htmlspecialchars($_POST['kvknummer']) : '') . '"/> (indien ingeschreven in kamer van koophandel)
</p>
M.v.g.
Andre vredeveld op 18/02/2012 21:18:34:
als er bij de kvk een nummer word ingevuld dat er onder dat veld een nieuwe veld komt om de kvk te uploaden
Wat wil je uploaden? KvK? Nummer, uittreksel? is het een bijlage (word, excel, pdf)?