Wat is de beste keuze?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart Matsko

Bart Matsko

16/03/2014 20:38:20
Quote Anchor link
Hallo,

Ik host op dit moment 2 eigen websites op 1 webhosting. Over een tijd ga ik nog 5 andere websites van bedrijven hosten.

Mijn vraag is of het beter is om daarvoor een webhosting of een resellers hosting te gebruiken? Ik wil in de toekomst meer websites gaan hosten.
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 13:31:59
 
Webmaster Robbe

Webmaster Robbe

16/03/2014 20:40:51
Quote Anchor link
hoi,

Ik zou voor resellers hosting gaan...
Denk dat dat goedkoper voor jou is ;)
Wat je ook kunt doen, is gewoon een server aankopen ....

- Robbe
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/03/2014 21:30:29
Quote Anchor link
Begin niet aan een eigen server, voordat je er ruime kennis en ervaring in hebt opgedaan.
het beste is om te beginnen met een resellerpakket. Hiermee kan je alle klanten technisch goed gescheiden houden van elkaar.
 
Bart Matsko

Bart Matsko

16/03/2014 22:38:21
Quote Anchor link
Mijn hosting bedrijf bied geen eigen server aan volgens mij. Ik host bij versio.

Is het trouwens slimmer om alle site's op 1 grote reseller te gooien of ze verdelen over 2 kleinere?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/03/2014 22:44:15
Quote Anchor link
Wat is volgens jouw het verschil tussen 1 grote of twee kleinere? Als je alles centraal wilt doe je toch verstandig aan om gewoon 1 groot resellerpakket te nemen.

Als je met vijf sites begint kan je meestal wel af met het simpelste en kleinste resellerpakket. Deze kan je door wat meer aan je hosting te betalen steeds uitbreiden met ruimte voor meer domeinen etc...
 
Bart Matsko

Bart Matsko

16/03/2014 22:57:00
Quote Anchor link
- Aar - op 16/03/2014 22:44:15:
Wat is volgens jouw het verschil tussen 1 grote of twee kleinere? Als je alles centraal wilt doe je toch verstandig aan om gewoon 1 groot resellerpakket te nemen.

Als je met vijf sites begint kan je meestal wel af met het simpelste en kleinste resellerpakket. Deze kan je door wat meer aan je hosting te betalen steeds uitbreiden met ruimte voor meer domeinen etc...


Wat je zegt begrijp ik. Mijn vraag is alleen of het uit maakt/beter is om alles op 1 grote te doen met veel opslag en bandbreedte of te verdelen over 2 kleine met weinig opslag en bandbreedte?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/03/2014 23:01:39
Quote Anchor link
Begin gewoon met een beginnerspakket voor resellers. En kijk hoe dat loopt, je kan altijd nog ruimte, domeinen en dataverkeer bijkopen.
 
Stefan WM

Stefan WM

17/03/2014 09:59:25
Quote Anchor link
Zoals Aar zegt begin met een klein pakketje en als het goed loopt neem dan een iets grotere.
1 grote heeft het voordeel dat het vaak goedkoper is (per GB) en je alles centraal hebt.
Het nu van 2 kleinere zie ik niet helemaal.
 
Bart Matsko

Bart Matsko

17/03/2014 10:03:05
Quote Anchor link
Stefan van den Broek op 17/03/2014 09:59:25:
Zoals Aar zegt begin met een klein pakketje en als het goed loopt neem dan een iets grotere.
1 grote heeft het voordeel dat het vaak goedkoper is (per GB) en je alles centraal hebt.
Het nu van 2 kleinere zie ik niet helemaal.


Bedankt voor je antwoord!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.