Webbased Crimegame script probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stef Tappel

Stef Tappel

18/09/2014 19:57:17
Quote Anchor link
Beste lezers,

Ik ben sinds een paar dagen geleden een admin bij een webbased Crimegame en dus medeverantwoordelijk voor het scripten, maar ik ben recent tegen een bug gelopen, die ik niet opgelost krijg. Ik zal een voorbeeld geven. Als je kogels wil kopen bij een kogelfabriek, dan kun je een numerieke input geven, maar zodra je 1+99999 invoert, dan krijg je 100.000 kogels voor de prijs van 1 kogel en dat wil ik absoluut niet. Ik heb zelf al gevonden waar het probleem wellicht kan liggen, namelijk bij de preg match variabele. Ik heb al meerdere malen geexperminteerd met bepaalde "oplossingen", maar geen van hun hebben gewerkt. Ik wil gewoon symbolen zoals +, -, /, @ et cetera, willen uitschakelen en dat er een foutmelding wordt weergegeven van; "Ongeldige aantal kogels opggegeven".

Kortom, ik wil speciale symbolen uitschakelen.

P.S
Ik ben sinds een paar dagen geleden begonnen met Php, dus ervaren ben ik absoluut niet.

Gr,
Stef
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 02:32:56
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/09/2014 20:09:08
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$int
= 42;
if( is_numeric($int) && $int >= 0 ) {
    echo "Goed";
}
else {
    echo "Fout";
}

?>
Gewijzigd op 18/09/2014 20:09:28 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.