Wettelijke dingen die te maken hebben met PayPal API

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Jan terhuijzen

jan terhuijzen

28/04/2014 21:39:53
Quote Anchor link
Hallo,
Na aanleiding van dit topic http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/paypal-ipn-php/94709/last/ zijn bij mij wat vragen opgedoken.
PayPal is een soort internetbankieren. Digitaal geld dus, dat net als chartaal geld kan worden gebruikt om iets mee te betalen.
Er is/zijn natuurlijk ook (meerdere) API's die je kunt gebruiken om bijvoorbeeld een betaling te doen via een site waarop je kunt betalen met PayPal. Het lijkt me ideaal dat dit bestaat. Je kunt zo heel makkelijk via een site iets verkopen. Maar dit betekent ook dat dit gewoon inkomsten zijn.
Mijn vragen zijn dus: hoe zit het met de belasting enzo? Wordt dit vanzelf geregeld, en zitten hier risico's aan of kun je in de problemen komen als je op deze manier geld verdient?
En is er bijvoorbeeld een maximaal bedrag dat tegelijk kan worden overgeschreven van een rekening?
 
PHP hulp

PHP hulp

10/06/2024 11:29:14
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/04/2014 22:03:57
Quote Anchor link
Je moet het verkochte zelf opgeven aan de belastingdienst. Doe je dat niet dan kun je een boete krijgen.

Ik vond dit artikel. Hou er rekening mee dat het al uit 2012 is

http://plazilla.com/page/4295051371/moet-u-belasting-betalen-over-thuiswerk-en-andere-bijverdiensten
 
Jan terhuijzen

jan terhuijzen

28/04/2014 22:13:34
Quote Anchor link
Pardon, die belastingen zijn echt erg.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
Inkomsten             Tarief tot 65 jaar     Tarief 65 jaar en ouder  
 0   19.645        37%                    19,1%
 19.645   33.363   42%                    24,1%
 33.363   55.991   42%                    42%
 55.991 of meer      52%                    52%
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/04/2014 22:17:22
Quote Anchor link
Tja maar na dat je dan je hele leven belasting betaald hebt krijg je dan wel een minuscuul AOW-tje als je 67 bent :P
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

28/04/2014 22:31:47
Quote Anchor link
Als je maar niet denkt dat iemand die 19.644 inkomstensten hebt dan iemand die 19.646 verdient.
 
Aad B

Aad B

28/04/2014 22:39:59
Quote Anchor link
Je moet je WINST (extra inkomen) opgeven bij inkomstenbelasting in het jaar volgend op het verdienjaar. Zoals Ger zegt, 19.644 omzet is geen 19.644 winst. Je moet ook onkosten maken voor je arbeid. Dat kan van alles zijn (nieuwe laptop etc). Heb je echt regelmatig 'aanzienlijke' omzet dan moet je een BTW nummer aanvragen bij de belasting en inschrijven bij de KvK. Dit geldt dus in principe niet voor 'incidentele' bijverdienste/klusjes. Dat kan je ruim zien....
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

28/04/2014 22:58:16
Quote Anchor link
Wat ik eigenlijk bedoelde is, dat het niet zo werkt dat als je een bepaald bedrag aan inkomsten hebt dat je dan meer verhoudinggs gewijs meer belasting gaat betalen.
Dat wil zeggen.
Ik heb honderd duizend euro inkomsten (still dreaming):
Over 19.645 betaal ik 37% +
Over 55.991 - 19.645 betaal ik 42% +
Over (100.000 - 55.991) betaal ik 52%

Buiten alle heffingskortingen en afschrijvingen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.