Jullie (phphulp) gaan toch geen asphulp maken? Waarom eigenlijk? PHP kan alles wat ASP kan en meer. Bovendien werkt ASP alleen op Windows en is het allemaal commerciele bende (asp is van m$...).
Jelmer schreef op 15.11.2005 17:35
Dat laatste zit als ik het goed begrijp toch in het compilen? Dus dan moeten de bibliotheken die ik gebruik ook geschikt zijn voor beide processors/besturingssystemen. Dat maakt alles wel ingewikkeld. PHP is daarmee gezien zo heerlijk kinderlijk simpel :)

Inderdaad, of je het in de WIN32 API maakt is natuurlijk ook nog een punt, maar anders is het gewoon de compiler :), en dus geen probleem ;).
Jelmer

Daarbij: liever een site voor 1 taal van hoog niveau aandacht dan een site voor allemaal taaltjes op laag niveau aandacht.

Elke taal begin je 'laag' Je word steeds beter en dus word je 'hoger'

En elke taal heeft een begin.
Maar je hebt wel gelijk ^^

Han
Om even terug te komen op de reden, waarom ik denk dat deze topic gestart is, vindt ik wel dat ASPhulp ene hele toegevoegde waarde zou hebben.

En dan maakt het niet uit of PHP, ASP, C++ of Windows, LINUX, maar het gaat erom dat veel mensen ASP gebruiken, veel zullen we zeggen toch een beduidend aantal. En die doen dat toch in een vrij professionale omgeving als je het aan mij vraagt.

Mensen die dit met PHP doen hebben altijd het voordeel gehad van open-source en php.net. Daarnaast zjin er nog zoveel andere sites, waar mensen voor PHP terecht kunnen.

Maar voor ASP valt dat bar weinig mee, dit zal mede komen doordat ASP -> Microsoft. Daarom juist lijkt het me goed om ASPhulp te maken.

En als je nou precies kijkt naar wie waar PHP voor gebruikt en wie waar ASP. Dan denk ik dat het voor veel dingen niet uitmaakt, tenzij je specifiek met windows en ASP iets wil doen ofzo. Maar de talen zijn tenslotte allebei ontworpen voor een dynamischer gebruik en daar doen ze naar mijn mening ook allebei goed hun best.

Dus laat maar komen ASPHulp.nl
Jelmer
PHP is daarmee gezien zo heerlijk kinderlijk simpel
Ja, dat is waar.

dries
hoe meer programeertalen hoe handiger toch?
No. Je ziet wat Jelmer al zei, door de bomen het bos niet meer. Ik besteed al PHP het meeste aandacht(75%), en aan C++ minder(20%). Aan D3Script(Doom3script) wat geen officieele taal is, maar toch :) besteed ik tegen de 5% aan, omdat het aardig goed een mengsel is van C++ & PHP.

Mitch
Java is cross-platform en best aardig
C++ ook. Maar Java werkt ook met een GUI, en dat vind ik niet fijn

Mitch
maar vaak nogal traag :(
Is Java traag? Alleen applets toch?

Mischa Gorinskat
Dus laat maar komen ASPHulp.nl
Maar PHP wordt denk ik vergelijking met ASP veel, en veel meer gebruikt. Plus dat je dan automatisch ook al kan nadenken over CPlusPlushulp, en JSPhulp...
Een JSP hulp zou niet misstaan :P
Moet mijn volgende project een website met JSP en servlets bouwen, en we moeten zelf maar uitzoeken hoe we het leren. Dat wordt dus hard blokken

Reageren