Jullie (phphulp) gaan toch geen asphulp maken? Waarom eigenlijk? PHP kan alles wat ASP kan en meer. Bovendien werkt ASP alleen op Windows en is het allemaal commerciele bende (asp is van m$...).
Ik weet dat het slecht is, maar ik doe het toch.

Wat een instelling voor een programmeur... :P
Leer C++, leer je nog eens echt strikt programmeren ;).
Zucht. Zie mijn vorige post:

Waarom is VB een sleur-en-pleur taal?
Waarom ben je eens met Mitch dat VB een pruttaal is?
Waarom is Windows qua functionaliteit idd wel goed?
Waarom is Vista zeer goed?
Legolas schreef op 14.11.2005 23:03
Ik weet dat het slecht is, maar ik doe het toch.

Wat een instelling voor een programmeur... :P

Waarom is C++ zo goed?
Gebruiksvriendelijkheid Windows is goed omdat het voor een breed publiek toegankelijk is door de grafische en tekstuele ondersteuning van elke actie en de vraag om confirmatie van handelingen. Een programmeur zal uiteindelijk ook naar een klant of gebruik toe moeten werken (op eenzame scriptkiddies na).

VB is in een bepaald opzicht goed omdat het gros met Windows werkt en Visual Basic relatief makkelijk een werkend programa kan opzetten en een (redelijk goede) communicatie met het web en Windows kent.

Dat VB niet erg krachtig is voor ingewikkelde applicaties is op zich wel logisch; het draait uiteindelijk op een engine van Windows die niet alles kan toelaten.

ASP is in een bepaald opzicht een goede programmeertaal vanwege de diversiteit aan communicatiemogelijkheden met databases, andere programmeertalen en Windows.

Zo, argumenten gegeven, ik hoor graag tegenargumenten :)
Maar is het wel de vraag of iets "prut of goed" is, of is de vraag meer WAT er handig of niet handig is aan programmeertaal of software?
Gebruiksvriendelijkheid Windows is goed omdat het voor een breed publiek toegankelijk is door de grafische en tekstuele ondersteuning van elke actie en de vraag om confirmatie van handelingen. Een programmeur zal uiteindelijk ook naar een klant of gebruik toe moeten werken (op eenzame scriptkiddies na).

Is dat niet andersom? Omdat het voor een breed publiek toegankelijk is is gebruiksvriendelijkheid Windows goed?
Legolas schreef op 14.11.2005 23:03
Daar ben ik ook mee bezig
Jan Koehoorn schreef op 14.11.2005 23:04
Waarom is VB een sleur-en-pleur taal?
VB is niet erg streng. Varaiable vergeten? Geen probleem. Plus dat VB ook al wat aan 't verouderen is.
Een hele simple reden. Er is waarschijnlijk wel een markt voor. Punt uit!
Laten we eerlijk zijn, php is ook totaal niet streng en leert je dus soms slecht coden aan (foute casts, niet definen)

Basic geeft het probleem met jumps, daar wordt code echt een zooi van :P

Dat heeft ASM trouwens ook, maar ASM heeft als voordeel dat je je creativiteit eens lekker kan opzoeken :D

C++, om te beginnen een boel talen gebruiken syntax die er van af is geleid of er sterk op lijkt (PHP, java, etc.), dat zal voor een reden zijn :P. Je kan er echt veel mee :D het is strikt, dus je leert er flink goed van coden en helpt je ook om beter te leren kijken naar debuggen (tenminste, C is nog erger, maar het is in C++ soms echt een hel om die ene char pointer te vinden die net een byte te weinig krijgt :P). Overgiens ook de taal waarin een boel grote dingen gemaakt zijn.

En als we toch over voorkeuren gaan beginnen, ik haat visueel :P Je kan ook uiteindelijk meer als je niet visueel werkt, daarbij dan komt de code van jou en niet van de generator ;) weet je dus waar alles precies staat en hoe je het dus doen kan zonder visueel gedoe :).

Er is vast nog wel meer te zeggen, mja, wat schiet je er eigenlijk mee op :P
Alle script talen lijken op elkaar
Ze hebben allemaal
if/else
variablen
array's

TE veel Het zelfde
Maar de ene word beter ontwikkeld als de ander.

En windows werkt prima
Ik snap van linux geen moer.
Waarom niet??
Ik heb altijd met windows gewerkt

De andere talen zijn ook wel goed omdat mensen het toch gebruiken

(beetje gezeik)

Han
Mij lijkt het moeilijk om meerdere scripttalen te gelijk te weten, dan raak je door de war lijkt me :S

Ik denk dat ik het blijf houden bij HTML/CSS/PHP

Reageren