Jullie (phphulp) gaan toch geen asphulp maken? Waarom eigenlijk? PHP kan alles wat ASP kan en meer. Bovendien werkt ASP alleen op Windows en is het allemaal commerciele bende (asp is van m$...).
het lijkt me omdat er mensen zijn die WEL met asp werken en die ook wel eens hulp zouden willen hebben... :)
Wat Arie zegt is overigens niet waar. De communicatie met VB e.d. kun je met PHP niet maken en met ASP wel. In principe een interessante programmeertaal als je het mij vraagt. Jammer dat ik geen tijd heb om het te leren.
Communicatie met VB?
Dat is net zo'n pruttaal :X

Edit:
JavaScript is bijv wel weer interessant.
Wat een onzin. VB is geen krachtige programmeertaal maar doet vaak wel wat je wil als het gaat om Windows applicaties.

"Windows? Wat een prut OS" ... Technisch gezien? Misschien. Gebruiksvriendelijk en commercieel gezien? Nee, Windows is top.
Inderdaad niks mis met Windows, ik denk dat veel mensen ook vooral wat hebben tegen de 'monopolie' van de heer Gates... (Ik weet het, geen echte monopolie, maar soms lijkt het er wel op...)
ASP lijkt mij vooral itressant voor database verbindingen als Access die vervolgens zonder enig probleem kunnen worden gedownload en geupload zonder dat daarbij SQL code aan te pas komt.

En ja PHP kan ODBC aan, maar dit werkt naar mijn mening nog niet helemaal perfect ook ontbreken er een aantal functies.
PHPerik schreef op 14.11.2005 21:49
Wat een onzin. VB is geen krachtige programmeertaal maar doet vaak wel wat je wil als het gaat om Windows applicaties.
Volledig mee eens ;-)
"Windows? Wat een prut OS" ... Technisch gezien? Misschien. Gebruiksvriendelijk en commercieel gezien? Nee, Windows is top.
ahum ahum ahum, dit is totale onzin! windoos is totaal niet gebruiksvriendelijk in vergelijking met andere systemen. ik weet niet waar je dat van haalt hoor?
Wat vind jij dan een gebruiksvriendelijk systeem? eentje die je zelf gebouwd heb:P?
Kijk, het probleem met dit soort discussies is dat er een aantal stellingen wordt geponeerd, zonder dat er een onderbouwing is.

Iemand kan bijvoorbeeld zeggen: "Access is een goed programma." En dan zegt iemand anders: "Nee hoor, ik vind het een waardeloos programma."

Als je er bij vertelt waarom je slechte ervaringen hebt met programma's/besturingssystemen wordt de discussie naar mijn mening een stuk interessanter.
Wat een onzin. In de toekomst heb je zal je waarschijnlijk VB programma's met een emulatie moeten draaien. Plus dat VB een sleur-en-pleur taal is.
Mitch
Communicatie met VB?
Dat is net zo'n pruttaal :X
Helemaal mee eens!
PHPerik
Windows is qua functionaliteit idd wel goed. Bovendien draaien de meeste spellen ook op Windows ;) Ik zal denk ik altijd wel met Windows blijven werken. Bovendien lijkt het erop dat Vista zeer goed gaat worden, wat ik graag geloof!

Reageren