Ik open voor deze ff een apart topic, zodat hij wat duidelijker onder de aandacht komt:

We zijn een PHPhulp-meeting van plan in februari. Ik heb een inschrijfformulier gemaakt. We willen graag dat alleen ingeschreven leden van PHPhulp naar de meeting kunnen. Ik heb samen met SanThe de volgende oplossing bedacht:

Jullie kunnen mij, SanThe, of Lissy PM-en met het verzoek of je ook mee kunt doen aan de PHP meeting. Je krijgt dan een berichtje terug met een url naar een registratieformulier.

Na registratie kun je inloggen en je voorkeuren qua datum en provincie bekend maken. Je kunt ook berichten plaatsen met ideeën over activiteiten en dergelijke.

Gebruik als username gewoon je PHP nick, dan weet iedereen een beetje wie wie is.

Verder hopen we dat jullie de registratie-url niet openbaar maken, dus we rekenen een beetje op "netiquette". Ik hoop dat het zo lukt en dat het een gezellig dagje wordt.

p.s. Als mensen er in geinteresseerd zijn, wil ik de code die ik voor dit project geschreven heb wel beschikbaar stellen.
X-Windows installeren...
startX dacht ik om het op te starten.
Willem-Jan schreef op 06.01.2006 01:33
Geloof dat ik er ook lid ben, maar ik hou niet van sites met een 'slechte' layout.

Klopt, de lay-out is niet mooi. Maar die oprichter (Vincent ) weet wel erg goed waar hij het over heeft vind ik.
PHPfreakz is kwalitatief helaas wel 10 keer PHPhulp. De vragen die hier gesteld worden zijn 95% echte beginnersvragen, terwijl er daar daadwerkelijk complexe vraagstukken langskomen. Het is inderdaad niet echt een community, maar dat vind ik juist de kracht van PHPfreakz. Ik heb er dan ook iets van 1100 posts.

Ik ken PHPhulp wel langer dan PHPfreakz (scheelt maar een paar maanden over een totaal van 2 a 2,5 jaar). Het grote nadeel van PHPhulp is dat er snel een reactie wordt gegeven uit sociale overwegingen zonder dat er daadwerkelijk een oplossing komt, terwijl het bij PHPfreakz in 1 of 2 reacties meestal wel opgelost is. Plus dat PHPhulp naar mijn mening slecht gemodereerd wordt, al is dat een keuze van het 'bestuur'.

Ik ben toch helaas meer fan van PHPfreakz, vooral wegens het niveau en de no-nonsense en no-ouwehoer sfeer.

Layout is inderdaad wel bagger, maar liever een bagger layout (PHPfreakz) dan een supertrage site (PHPhulp) 8-)
Wij kunnen het ook =), alleen dan moeten met z'n allen maar wat meer denken en minder spammen, hè? ;-)
@ PHPerik: je hebt wel gelijk. Maar ik heb best wel een zwak voor de beginnende PHP-er, die zich misschien niet altijd even goed uitdrukt. En volgens mij komt die op PHPhulp beter uit de verf.
Dat zou heel goed kunnen. PHPhulp is gewoon heel anders dan PHPfreakz.
Ja gelukkig hoef je niet te kiezen.
En dat is maar goed ook, dan is er voor iedereen iets waar die zich 'thuisvoelt en geholpen wordt'.
Wat veel mensen(newbies) wel vergeten is dxat PHP ook proggrammeren is. Debuggen, overzichtelijk houden van je code, testen, en een goed boek hebben hoort er allemaal bij. PHP kan je (vind ik) niet van tutorials leren. Tutorials is 'bij', boeken zijn 'de basis'
Je kunt het alleen leren door zelf te klooien en regelmatig op je bek te gaan. Dat is makkelijker via boeken, maar ook te doen via tutorials.

Reageren