Door
Jan Koehoorn
op 02-01-2006 23:09
gewijzigd op 02-01-2006 23:30
32 views
Ik open voor deze ff een apart topic, zodat hij wat duidelijker onder de aandacht komt:
We zijn een PHPhulp-meeting van plan in februari. Ik heb een inschrijfformulier gemaakt. We willen graag dat alleen ingeschreven leden van PHPhulp naar de meeting kunnen. Ik heb samen met SanThe de volgende oplossing bedacht:
Jullie kunnen mij, SanThe, of Lissy PM-en met het verzoek of je ook mee kunt doen aan de PHP meeting. Je krijgt dan een berichtje terug met een url naar een registratieformulier.
Na registratie kun je inloggen en je voorkeuren qua datum en provincie bekend maken. Je kunt ook berichten plaatsen met ideeën over activiteiten en dergelijke.
Gebruik als username gewoon je PHP nick, dan weet iedereen een beetje wie wie is.
Verder hopen we dat jullie de registratie-url niet openbaar maken, dus we rekenen een beetje op "netiquette". Ik hoop dat het zo lukt en dat het een gezellig dagje wordt.
p.s. Als mensen er in geinteresseerd zijn, wil ik de code die ik voor dit project geschreven heb wel beschikbaar stellen.
Ik heb nu een opdrachtgever die internationaal nogal een bekend programmeur is, dus daar hoor ik veel interessante dingen van. Plus dat ik gepatenteerde systemen moet ontwikkelen waardoor ik hele nieuwe toepassingen leer maken (maar dan ook écht nieuw, niet zomaar een CMSje, boekhoudsysteempje of webwinkeltje).
Kijk, das nou leuk werk. Beetje jaloers ben ik wel. Ik zit nu als systeembeheerder in mijn eentje (collega is vertrokken en er komt geen nieuwe) opgescheept met een totaal foute manager.:-(
@SanThe
Ach, met wat geduld komt het uiteindelijk wel. Maar je moet wel een beetje ambitie hebben :)
@Jan
Het is natuurlijk niet allemaal via PHPhulp. Een belangrijker deel zit in de communicatie tussen mij en opdrachtgever en partijen waar ik mee samenwerk, en dat leer je meer vanuit je opvoeding en genen denk ik. Maar ik moet wel zeggen dat qua PHP kennis voor een aanzienlijk deel begonnen ben op PHPhulp.
Ik moet wel zeggen dat als je eenmaal zo'n klant hebt (het is een behoorlijke multinational), dat je wel blij bent (althans, ik) dat al je moeite (mijn moeite) écht gaat lonen. En dan bedoel ik niet alleen financieel, want dat zit al wel oké. Het gaat om de uitdaging en het leerproces.
Dat zou heel goed kunnen. PHPhulp is gewoon heel anders dan PHPfreakz.
Precies en gewoon leven en laten leven is mijn mening.
Je blijft hangen waar je jezelf prettig voelt en anders is het gewoon je biezen pakken.
Zelf ben ik een startende PHP'er en door de toppics hier gepost durf ik zelf steeds meer te doen en te maken en kan ik dingen oplossen. Was dit er niet geweest dan weet ik dit nog zo net niet... In een sfeer als bij PHPFreakz kan ik mezelf niet ontwikkelen en word ik zeg maar "mond"dood gemaakt. Ik weet het ligt aan mezelf echter ken ik mezelf en ben ik heel blij met PHPhulp juist door de ontspannen sfeer!!!
Je kunt het alleen leren door zelf te klooien en regelmatig op je bek te gaan. Dat is makkelijker via boeken, maar ook te doen via tutorials.
Ikzelf heb het via een cursus op Breekpunt.nl geleerd, en via tutorials. Toen ik het eenmaal kon, heb ik een boek gekregen en daar heb ik wat kleine tips uitgehaald en verbeteringen aangebracht.
er zijn dus plannen om een meeting te organiseren voor het leren kennen van de personen achter de plaatjes.
Wil je ook komen of meer informatie hierover dan even SanThe of Jan of ondergetekende PM'en zodat je de URL krijgt waar je jezelf kan aanmelden.
Nou in navolging van Jan en SanThe heb ik ook maar een hoed opgezet en ach... je komt maar in waar je je lekker voelt... ik zou zo zeggen surprise me en wees lekker orrigineel....
?
Onbekende gebruiker
06-01-2006 12:34
Ik kom in m'n vaste outfit. Pet op, klaar. Simpel en effectief :-)