Ik ben dus begonnen aan een propere installatie zoals beschreven in een zeer goede tutorial, maar ik ben een newbie en heb dus nog enkele vragen :s
Bij de installatie van Apache: Server Information:
Network Domain:...
Server Domain:...
Admin's E-mail address:...
standaard staat er bij mij iets van telenet :s kweet niet wat dit betekent, wat moet ik hier invullen?
Mijn bedoeling si dus een server op te zetten om wat te oefenen met php. Maar ik wou het vna de eerste keer goed doen.
Heb zojuist PHP Designer 2006 gedownload wat alles ondersteund en wel relaxt is. Vervolgens met daarbij een apache server, xampp (vriendjes van hen) en dat werkt volgens mij wel.
Allereerst klikken wij ons een weg door de licentie voorwaarde waarna we de mogelijkheid krijgen om te kiezen voor de 'standard' setup. Omdat we het mooi vinden installeren we Php in de map C:\Server\Php. Waarna we weer op volgende drukken. Hier krijgen we een intressant scherm te zien waar we de SMTP server van jou provider kunnen invullen, samen met jou mailadres. Dat is de makkelijkste optie. Een voorbeeld zou zijn 'smtp.xs4all.nl', met als from adres [email protected].
Overigens is het geen LAMP (linux) maar een WAMP (windows) systeem wat je aan het maken bent...
Bij de configuratie van php in je tutorial staat er iets van deny/allow omzetten, die 'Deny from All' heb ik al gedaan, maar moet die 'Allow from localhost' der gewoon onderstaan?
ja fuck, ik heb die hele tutorial http://www.i-cey.net/handleidingen/apache-php-mysql.htm
doorlopen tot even voor de MySQL installatie, maar nu krijg ik een melding "Forbidden" als ik naar localhost surf ... :s ik heb nochtans alles gedaan zoals het er staat ... weet iemand waar de fout kan liggen? Ik gis ergens bij die deny/allow?
Wil je het snel werkend hebben, download dan het programma "easy php"
Hier zit alles in.
Groet
Lukie
PS: Als je een Lamp server op wilt zetten, hoe kom je dan een een setup waar je Network Domain, Server Domain, enz in moet vullen, De ´L´ staan namelijk voor linux, hierbij krijg je iig nooit zo´n soort van setup, ook niet bij Suse