Ik ben dus begonnen aan een propere installatie zoals beschreven in een zeer goede tutorial, maar ik ben een newbie en heb dus nog enkele vragen :s
Bij de installatie van Apache: Server Information:
Network Domain:...
Server Domain:...
Admin's E-mail address:...
standaard staat er bij mij iets van telenet :s kweet niet wat dit betekent, wat moet ik hier invullen?
Mijn bedoeling si dus een server op te zetten om wat te oefenen met php. Maar ik wou het vna de eerste keer goed doen.
bij de installatie van phpadmin, als je config.inc.php moet openen om er wijzigingen in aan te brengen, ik heb dat bestand er dus nie tussen staan. Er staat wel
config.header.inc.php en config.footer.inc.php ...
Wat nu gedaan? :o
Klopt, nieuwste versie van phpmyadmin heeft geen config.inc.php meer. Ze willen daar een tooltje voor maken, zodat je zegmaar phpmyadmin net zoals een phpbb forum eerst moet configureren. Maarja, dat tooltje is nog niet af, maar het systeem zonder config.inc.php wel... handig van hun is het niet echt, maar het moet maar :) .
Je kan eigenlijk het beste een lege config.inc.php maken, en daar enkel tussen <?php en ?> die ene regel plakken (met dat http).
ok, done, tot nu toe klopt dus alles wa'k gedaan heb ... maar daar bij die installatie van phpmyadmin zou'k een foutmelding moeten krijgen, ik krijg dus gewoon een leeg wit scherm ????
Meestal vind ik het neit erg als ik geen foutmeldingen krijg mjah buh, nu weet ik het ook niet meer, ik heb echt alles perfect gevolgd.
Sorry voor de vele vragen hé ... mr ik heb zelf eerst al wat gezocht, kvind het echt niet ...