Ik ben dus begonnen aan een propere installatie zoals beschreven in een zeer goede tutorial, maar ik ben een newbie en heb dus nog enkele vragen :s
Bij de installatie van Apache: Server Information:
Network Domain:...
Server Domain:...
Admin's E-mail address:...
standaard staat er bij mij iets van telenet :s kweet niet wat dit betekent, wat moet ik hier invullen?
Mijn bedoeling si dus een server op te zetten om wat te oefenen met php. Maar ik wou het vna de eerste keer goed doen.
Ik heb vrij recentelijk ook nog een dergelijke installatie gedaan, en die verliep zonder problemen. Kreeg wel die foutmelding in PHPMyAdmin, maar het uncommenten was voldoende. :-?
Misschien stapje terug doen met de versies dan? Ik zou geen pakket als easyphp nemen, maar die keus is natuurlijk aan jezelf. ;)
ja
kheb die mbstring dll nu ergens anders naar gekopieerd
een map extensions
volgens de tutorial moest ikd at neit doen, mjah, ff logisch gn nadenken ...
nu werkt dus alles, enkel krijg ik nog een melding als ik naar "databases" ga in phpmyadmin:
"Attentie: Indien u hier Database statistieken aanzet kan dit zorgen voor veel data verkeer tussen de webserver en de MySQL server."
Hoe ik dat wegkrijg is mij een raadsel, ik vind er al zeker niks van in google...
en ook nog een foutmelding bij 'Rechten':
"Opmerking: phpMyAdmin krijgt de rechten voor de gebruikers uit de MySQL privileges tabel. De content van deze tabel kan verschillen met de rechten van de server als er handmatig aanpassingen zijn aangebracht. Mocht dit het geval zijn dan moet men de privilege tabel vernieuwen voordat men verder gaat. "
Maarja, dat zal wel normaal zijn zeker ...