Ik ben dus begonnen aan een propere installatie zoals beschreven in een zeer goede tutorial, maar ik ben een newbie en heb dus nog enkele vragen :s
Bij de installatie van Apache: Server Information:
Network Domain:...
Server Domain:...
Admin's E-mail address:...
standaard staat er bij mij iets van telenet :s kweet niet wat dit betekent, wat moet ik hier invullen?
Mijn bedoeling si dus een server op te zetten om wat te oefenen met php. Maar ik wou het vna de eerste keer goed doen.
ja, nu ben ik binnen geraakt in phpMyAdmin, maar nu staat er in zo'n lichtgeel kaderke met rode letters een foutmelding:
De mbstring PHP extensie werd niet gevonden en u lijkt een multibyte charset te gebruiken. Zonder de mbstring extensie kan phpMyAdmin strings niet correct splitsen wat tot onverwachte resultaten kan leiden.
Wat nu gedaan :s
nu heb ik da gedaan ... maar na de laatste stap in die tutorial ivm .htaccess en htpasswd surf ik dus naar http://localhost/phpmyadmin
ik krijg een zo'n login-box, ik typ de gebruikersnaam en mijn wachtwoord in:
root
en hij wil maar neit inloggen :s
En daarvoor raakte ik welin phpmyadmin
Server opnieuw opgestart? Dat moet namelijk anders worden de wijzigingen niet doorgevoerd. Als je verder niks verandert hebt kan er niks mis zijn, waardoor je gewoon zou moeten kunnen inloggen.
kheb die .htaccess gewoon verwijderd en nu raak ikw el binnen door in te loggen, phpadmin raak ik binnen dus.
Maar er staat ngo altijd een foutmelding onderaan:
"De mbstring PHP extensie werd niet gevonden en u lijkt een multibyte charset te gebruiken. Zonder de mbstring extensie kan phpMyAdmin strings niet correct splitsen wat tot onverwachte resultaten kan leiden."
jazeker zit die in dezelfde map ... ik heb ook op google gekeken ivm die foutmelding, nu schijnt dat dat komt omdat ik de nieuwste versies van mysql, apache en phpmyadmin geinstalleerd heb en die zijn nog niet 100% op elkaar afgesteld ofzo :s buh, 't werkt in ieder geval niet zo vlot als esyphp morgen probeer ik dit nog aan de praat te krijgen, anders gooi ik die nest eraf ... gewoon easyphp