Raadsel 1

Er ligt een man op straat en die is dood.
Voor de rest is de straat verlaten. De man heeft een tas op zijn rug.

Hoe is deze man dood gegaan?

Raadsel 2

Er is een ronde kamer, die kamer is ongeveer 8 meter hoog. Op 5 meter hoogte hangt een balk.
Aan die balk hangt een man aan een strop, deze man is dood.
Voor de rest is de kamer helemaal leeg.
Er zit 1 raam in die kamer, en daardoor schijnt de zon naar binnen.
Hoe is de man aan die balk komen te hangen?

Succes :)
Waren Einstein en Edison, daarom zulke uitstekende uitvinders(meeen dat ergens gelezen te hebben dat ze beide dislexie hadden)

Weet je zeker dat je deze raadsels nooit eerder hebt gehoord?
Arjan Kapteijn schreef op 25.01.2006 19:31

Als dyslectici 'zie' ik dingen die andere niet of moeilijker zien. Ik heb moeite met het onthouden van bijv. franse of duitse woorden (na 6 jaar niet tot 20 kunnen tellen :X), maar je kan mij gerust door een stad rijden en dan kan ik voor jou van voor naar achter, of andersom, precies iedere etalage beschrijven...

Fotografisch geheugen.. ah hierboven staat nog wel een leuke voor je dan, al heeft dit niks met logisch nadenken te maken, misschien daarna nog 1.
Ik gok op 42 km :)

Edit:
Redenering;
De vlieg heeft 0,525 uur nodig om 42 km af te leggen.
Trein A aan 20km/u, zal maar 10,5 km afleggen, eer hij crasht. Hiervoor heeft deze ook 0,525 uur nodig.
Train B aan 60km/u, zal dus 31,5 km afleggen, eer hij crasht. Hiervoor heeft deze ook 0,525 uur nodig.

Dus de treinen crashen na 0,525 uur, en op die tijd kan de vlieg maar 42 km afgelegd hebben... Geen rekening houdende met het tijdsverlies dat de vlieg zou hebben bij het omkeren.... ;)
denk dat het verkeerd is omdat de treinen een aparte snelheid hebben :)
@Arjan: als dyslect persoon schrijf je anders behoorlijk goed Nederlands. (Y) Ik dacht dat dyslectici ook moeite hadden met schrijven, maar kennelijk is er ook een vorm voor alleen lezen (of buitenlandse taal)?
En tussen haakjes, heb jij ooit iets met rechten gedaan of iets dergelijks? Regelmatig komen van die juridische vragen voorbij en je beantwoord ze altijd uitgebreid en correct. :)

@Kalle: Fotografisch geheugen is het niet echt: daarmee onthoud je volgens mij alleen de dingen die je het laatste hebt gezien. Mensen met een fotografisch geheugen kunnen bijvoorbeeld alleen de laatste paar pagina's van een boek uitstekend onthouden, de rest niet. Correct me if I'm wrong.
Wel kan het zo zijn dat de 2 hersenhelften beter samenwerken dan bij anderen. Die mensen zijn over het algemeen veel intelligenter en onthouden ook beter.

Edit:
Ik vind het een vrij snelle vlieg. Ik denk ook 42.
Willem-Jan schreef op 25.01.2006 19:24
Dikke is gestikt in ijsklontje de dunne niet?

De dunne had het de cola op voordat het vergiftigde ijsklontje was gesmolten
Kalle schreef op 25.01.2006 19:42
Ik weet nog wel een toepasselijke voor hier:

De afstand tussen A en B bedraagt 42km. Een ongelukkig toeval wil dat op het zelfde spoor tegelijkertijd een trein van A naar B rijdt en een trein van B naar A. De eerste heeft snelheid van 20km/u, de tweede trein een snelheid van 60km/u. Op het moment van vertrekken vliegt er een vlieg van de neus van trein A naar trein B. De vlieg vliegt met een snelheid van 80km/u. De vlieg bereikt trein B en keert meteen weer om tot hij bij A, (ga zo door), tot hij wordt verpletterd tussen de twee botsende treinen.
Nu de vraag: Hoeveel km heeft de vlieg afgelegd?

En dan de tussen stations voorbij rijden zeker, zo ja dat is het een trein van arriva, die hebben de laatste tijd heel veel vertraging en andere problemen:$
Kasper, het is idd een vorm waarbij dingen die in mijn zin niet logisch zijn niet blijven hangen. Frans was een ramp (lijkt niet op Nederlands), en Duits gingen kleine simpele dingetjes op zich wel redelijk (omdat Duits soms wel op Nederlands lijkt, totdat ze beginnen met naamvallen).

Php gaat prima, java (en php) OOP weer niet. Normale php is relatief logisch (eg, ik zie een soort tijdlijn in mijn hoofd), OOP mist (bij mij) die logica. Komt nog eens bij dat je op de HAVO 1 uurtje per week een vreemde taal krijgt, daar ik voor php gewoon structureel aan de slag ben gegaan (3 jaar ofzo).

Dat mijn post hier nog van redelijke kwaliteit zijn heeft met enkele dingen te maken. Ik maak mijn posts in word, en copy past het daarna (spellingscontrole) en ik lees dingen 2x door... Komt nog eens bij dat mijn Nederlands wel redelijk is (maar een goed iemand op school haalt de fouten er voor mij wel vaak uit, voornamelijk dat d & t gezeik).

Ik ben dus niet iemand die voldoet aan het beeld 'dyslectici', maar heb wel zo'n 'papiertje'.

En inderdaad, ik studeer Information Engineering, enkele vrienden studeren op de UNI Recht, en ik doe zoveel mogelijk mee. Rechten is iets wat wel voorkomt op mijn opleiding, maar niet zo diepgaand als ik wil dus veel is zelfkennis :).

Vooral die post die ik toen gemaakt had in dat topic over iemand die zelf een hosting wou beginnen... het is alleen jammer dat ik dat topic daarna niet meer terug kon vinden...
Marien schreef op 25.01.2006 19:58
denk dat het verkeerd is omdat de treinen een aparte snelheid hebben :)

Reeds rekening gehouden hiermee:
Trein A aan 20km/u, zal maar 10,5 km afleggen, eer hij crasht. Hiervoor heeft deze ook 0,525 uur nodig.
Train B aan 60km/u, zal dus 31,5 km afleggen, eer hij crasht. Hiervoor heeft deze ook 0,525 uur nodig.

Kan natuurlijk altijd dat ik mis zit... Ben wel 'ns benieuwd naar het antwoord :)

Reageren