Er ligt een man op straat en die is dood.
Voor de rest is de straat verlaten. De man heeft een tas op zijn rug.
Hoe is deze man dood gegaan?
Raadsel 2
Er is een ronde kamer, die kamer is ongeveer 8 meter hoog. Op 5 meter hoogte hangt een balk.
Aan die balk hangt een man aan een strop, deze man is dood.
Voor de rest is de kamer helemaal leeg.
Er zit 1 raam in die kamer, en daardoor schijnt de zon naar binnen.
Hoe is de man aan die balk komen te hangen?
Dat het veel tijd kost... ach, soms denk ik wel eens dat meer mensen het zouden moeten doen ;). En het is je hobby of het is niet je hobby natuurlijk! Als ik iets doe, dan doe ik het goed. Kijk waar het mij brengt (19 jaar, en programmeur bij schuitema :P).
Kan ik alleen maar ondersteunen dat meer mensen wat tijd in hun posts zouden moeten stoppen :) Doe je goed trouwens! En je was 3 jaar bezig met PHP?
Let niet op de simpelheid van de admin (en het feit dat niks gecontrolleerd word :P), die is namelijk alleen voor mijzelf, om te testen. Vragen maar ook opmerkingen zijn altijd welkom :).
?
Onbekende gebruiker
25-01-2006 21:21
Maar wat als die kamer op de noordpool/zuidpool stond. Met of zonder zon smelt het ijs daar toch niet.
En
Als de kamer +/-100 km boven de evenaar stond, smelt het ijs ook zonder de zon wel
@Kalle: Fotografisch geheugen is het niet echt: daarmee onthoud je volgens mij alleen de dingen die je het laatste hebt gezien. Mensen met een fotografisch geheugen kunnen bijvoorbeeld alleen de laatste paar pagina's van een boek uitstekend onthouden, de rest niet. Correct me if I'm wrong.
Wel kan het zo zijn dat de 2 hersenhelften beter samenwerken dan bij anderen. Die mensen zijn over het algemeen veel intelligenter en onthouden ook beter.
Ja daar ahd ik het ook over. Hij schreef namelijk als ik door een straat rijd kan ik allen winkels op noemen die daar zaten...
Of ik de systemen waar jij naar verwijst ga vervangen kan ik niet zeggen (denk ik niet :P), op dit moment ben ik er om het leven van 150 managers nog wat relaxter te maken zegmaar ;). De winkels zelf (c1000) heb ik niks mee te maken, het is meer de ICT afdeling.
(php/mysql en marval overigens).
Denket niet, ging mij inderdaad meer over de Winkel/ bestelsystemen waar toch regelmatig wat mis ging (werk al een jaar niet meer bij de C1000, maar ben weer gaan studeren)
Hmmm ik heb er zelf net ook even over nagedacht, moest voor school een aantal van die raadsel oplossen, en ik kwam op dit:
Het antwoord op het raadsel. Naja je kan op 3 verschillenden manieren het antwoord uitrekeken:
*Op de logische manier: de 2 treinen samen v = 80km/h en de vlieg heeft 80km/h dus mag je zeggen beide tegen elkaar wegstrepen. Blijf je gewoon op de lengte van het spoor = 42 km.
*Op de slimste uitreking manier: Trein B legt 3x zoveel veel af als A, dus 3/4 tegenover 1/4. Op de afstand botsen ze tegen elkaar.
Voor A: 42/4*1 = 10.5km
Voor B: 42/4*3 = 31.5km
Bij een tijd van 0.525 uur of 31.5 minuten.
Vlieg: 0.525*80 = 42km
Dus de vlieg legt 42 km af.
*Hele lange uitreken manier: Steeds van trein naar trein uitrekenen wat er tussen zit. Nou sorry, dat ik ga niet berekenen. Het antwoord heb ik al 2 maal gegeven.
Nou Rafeal had het dus al gezegd.
Ik zal om jullie scherp te houden er nog eentje doen, weet wel dat ik het antwoord zelf ook niet weet :D, ik wist alleen die van die tweeling.
Hier de volgende dan maar weer:
Op een vroege morgen meldt een klant zich bij een schoenmaker en koopt een paar schoenen voor €30,- . De klant betaalt met €100,-. De schoenmaker kan dit alleen niet wisselen en loopt naar zijn buurman die bakker is, zijn buurman wisselt de €100 voor 10 biljetten van €10,-. De schoenmaker geeft de klant €70 terug en de klant vertrekt. 's Middags komt de bakker bij de schoenmaker en laat hem zien dat de €100 euro vals is. De schoenmaker vindt dat ze elkaar niet moeten bedriegen en geeft zijn buurman 100 euro terug.
Nu de vraag: wat is de schade die de schoenmaker heeft opgelopen?
Denket niet, ging mij inderdaad meer over de Winkel/ bestelsystemen waar toch regelmatig wat mis ging (werk al een jaar niet meer bij de C1000, maar ben weer gaan studeren)
Ik heb bij de AH gewerkt en ik heb nooit problemen gehad met die dat.. maar het verschil in kwaliteit is op meerdere plaatsen te vinden ;)