Raadsel 1

Er ligt een man op straat en die is dood.
Voor de rest is de straat verlaten. De man heeft een tas op zijn rug.

Hoe is deze man dood gegaan?

Raadsel 2

Er is een ronde kamer, die kamer is ongeveer 8 meter hoog. Op 5 meter hoogte hangt een balk.
Aan die balk hangt een man aan een strop, deze man is dood.
Voor de rest is de kamer helemaal leeg.
Er zit 1 raam in die kamer, en daardoor schijnt de zon naar binnen.
Hoe is de man aan die balk komen te hangen?

Succes :)
Hij blijft in beide gevallen droog
Hij woont op de vierde verdieping? En neemt als het regent neemt hij het opstapje ipv de invaliden weg(zo'n schuine weg) :$
Meneer Klaassen is een liliputter. Hij kan maar net bij het knopje van de 4e etage komen.
Als het regent heeft hij een paraplu die hij kan gebruiken om knopjes die hoger zitten in te drukken.
Aangezien het knopje van de BG onderan zit, kan hij daar altijd bij en gaat hij wel altijd met de lift naar beneden.
Jensen is nachtwaker in een groot bedrijf. Op een zekere ochtend als Jensen naar huis wil gaan zegt zijn baas tegen hem: "Ik ga op zakenreis naar Noorwegen. Morgen vertrek ik vanaf Schiphol." Jensen raadt hem echter dringend aan om de boot te nemen. "Hoe dat zo?" vraagt de directeur. "Wel," is het antwoord, "ik droomde vannacht dat het vliegtuig naar Noorwegen vlak voor de landing neerstortte." De directeur lacht er eerst om, maar bijgelovig als hij is, hij gaat toch met de boot. In Noorwegen aangekomen hoort hij dat het vliegtuig waarvoor hij in eerste instantie gekozen had inderdaad een ongeluk heeft gehad. Terug in Nederland laat hij bij Jensen een grote bos bloemen bezorgen, geeft hem een grote beloning en ontslaat hem op staande voet! Kunt u dit volgen???
Hij droomde het niet, maar hij heeft er gewoon voor gezorgd dat het neerstorte? Het is een nachtwaker, hoe kan die dan 's nachts dromen?
Blijkbaar slaapt hij savonds, is niet de bedoeling van een nachtwaker :P.
Ik zocht weer te ver :x
En vrouw met een kinderwagen wil oversteken over een sloot met ijs, om naar de appelboom te kunnen gaan. Maar helaas, er zitten een wakken in het ijs. Hoe kan de vrouw toch de appels pakken.

Tekening

|   *  |
     |  *   |  
B   | *    |     V
     |  *   |

B = boom met appels
* = wak
V = vrouw met kinderwagen

Ze heeft een jet-pack op haar rug, en vliegt naar de overkant, laat haar kinderwagen staan en haalt de appels... Nee hè...
Je komt in de buurt :)

Reageren