Door
PHP hulp
op 12-02-2006 20:06
gewijzigd op 13-02-2006 16:43
40 views
Ik heb weer een vraagje die niet zoveel te maken heeft met php. maar ik dacht: zoveel sitekenners, daar zit er vast wel eentje tussen die iets leuks weet. Zo niet, ach pech gehad!! Mijn vraag is als volgt:
Wie weet er toevallig een gratis programma (of niet te duur) waarmee ik simpele spelletjes voor op het internet kan maken?
PS. Ik heb game-maker al geprobeerd. maar ik heb geen idee hoe ik die spelletjes op een site kan zetten!!!! (dus weet je dit, ook daarbij is hulp welkom!!!)
Laat maar, ik had het er net over met mijn pa. Wat blijkt? Hij heeft het allang op de compu staan!!! En dat vertelt hij mij niet!!! :p
?
Onbekende gebruiker
12-02-2006 22:21
Even voor de duidelijkheid:
Met game-maker maak je stand-alone programma's. Deze draaien onder Windows, maar moeten eerst geïnstalleerd worden.
Met b.v. Flash MX (niet verwaren met Flash Player) maak je Flash of Shockwave 'applets'. Deze kun je op je website plaatsen en worden dan door de browser afgespeelt
Ik ben nu wat aan het proberen met flash, maar het lukt niet. Wie kan mij een site met NEDERLANDSE info geven waar simpel (dus echt voor beginners) staat hoe je een spel kunt maken met flash? Ik ben nu al de hele middag aan het zoeken maar kan niks goeds vinden.... (of ik ben gewoon een sukkel in zoeken)
Voor het maken van een flash spelletje gaan wel een aantal maanden voorbij (als je er veel aandacht aan besteed).
Het is niet dat je volgende week een spelletje klaar heb.
Tutorials zullen er wel te vinden zijn maar als je op google zoekt naar "hoe maak ik een spelletje met flash MX" zal je denk ik weinig tot niks vinden.
maar goed... Ik ben pas een beginner hé? Ik wil gewoon een simpel spellejte dat ik op mijn site kan zetten maken. En dan zie ik nog wel hoe ik verder ga....