Ik heb weer een vraagje die niet zoveel te maken heeft met php. maar ik dacht: zoveel sitekenners, daar zit er vast wel eentje tussen die iets leuks weet. Zo niet, ach pech gehad!! Mijn vraag is als volgt:

Wie weet er toevallig een gratis programma (of niet te duur) waarmee ik simpele spelletjes voor op het internet kan maken?

PS. Ik heb game-maker al geprobeerd. maar ik heb geen idee hoe ik die spelletjes op een site kan zetten!!!! (dus weet je dit, ook daarbij is hulp welkom!!!)
Bij mij doet het spelletje het niet, trouwens...
Ik vind het leuk dat je flash gaat proberen, maar het is vrij 'heftig' om met een spelletje te beginnen... Probeer gewoon eerst een beetje basis. Van een geel rondje naar een rood vierkantje naar een groene driehoek met motion. Probeer dan iets met masks te doen. Wat ook al vrij lastig is. Probeer dan dingen realistisch te laten bewegen. Probeer gewoon eerst alle functie die flash te bieden heeft uit. Zo heb je een hele goede basis en kan je door gaan met het wat moeilijkere werk (actionscript, layers, goed geanimeerd ed)

EDIT:
n00b, spelletje doet het wel, toetsenbord gebuiken, haha:P
Beetje raar dat je balkje, minder snel beweegt dan het balletje. Maar voor een eerste spelletje redelijk...
Weetje, ik ben dan wel begonne met een spelletje, maar ik heb ook meer gedaan. Kheb ook wat filmpjes gemaakt. Kheb het geleerd uti het boek: Programeren met flash voor kinderen. Daardoor heb ik het geleerd, dat spel maken. Kben nu trouwens bezig met een krant, gemaakt met flash
Het word pas leuk als je Flash en PHP gaat combineren :D

Reageren