Door
PHP hulp
op 12-02-2006 20:06
gewijzigd op 13-02-2006 16:43
39 views
Ik heb weer een vraagje die niet zoveel te maken heeft met php. maar ik dacht: zoveel sitekenners, daar zit er vast wel eentje tussen die iets leuks weet. Zo niet, ach pech gehad!! Mijn vraag is als volgt:
Wie weet er toevallig een gratis programma (of niet te duur) waarmee ik simpele spelletjes voor op het internet kan maken?
PS. Ik heb game-maker al geprobeerd. maar ik heb geen idee hoe ik die spelletjes op een site kan zetten!!!! (dus weet je dit, ook daarbij is hulp welkom!!!)
mmssss... Daar zeg je me wat :p
Ik bedoel bv. een spellejte waarbij je een aantal kaboutertjes hebt en dat je die op de een of andere manier op een padestoel moet houden ofsow. Of iets als snake (lijkt me net iets simpeler) Ik weet het niet precies. Al denk ik dat mijn eerste idee toch nog net iets te moeilijk was....
Er is een boek dat heet: "Programeren voor kinderen met flash" daar wordt je door het boek een gelied en heb je aan het eind een spel gemaakt... Ik heb het bij de biebliotheek zien staan, dus ik denk dat je het el ergens kan kopen, of lenen bij een biblotheek...
Weet je wel niet hoe fet dat boek is!!! "programeren voor kinderen met flash" Ik heb het nu pas 1 dag (gistermiddag om 2 uur geleend) en ik kan nu al een filmpje maken met flash. Zelfs een film kan ik nu maken!!! Ik begin vandaag aan een spel. (daar staat ook in hoe je een spel moet maken) Het zijn niet zo'n super spelletjes maar goed. Je moet ergens beginnen. Ik begrijp nu tenminste al een heleboel van flash!!! Thanks Raymond!!!
Wat leuk Pholeron. Kun je die voor mij ook maken? zo'n ding. Of moet ik gewoon mijn plaatje erin stoppen en dan de code kopiƫren?
Trouwens, kheb me'n eerste Flash game af!!!
Je kunt hem bekijkeh op : www.bouterworld.nl/KOMEET.html
Maar het is nog nie zo spectaculair... Want het is pas mijn eerste spel...