Misschien heeft het te maken met mijn muzikantenbestaan, maar ik ben op mijn best rond één uur 's nachts. Vooral als ik een deadline heb kan ik rustig doorprogrammeren tot een uur of drie.
Af en toe heb ik een "gezonde periode" en dan ga ik een tijdje lang om elf uur 's avonds pitten. Dan word ik automatisch om een uur of vijf 's ochtends wakker en dan draait mijn bioritme dus eigenlijk om.
Aha! Vroeger, ongeveer een maand geleden, kon ik wel programmeren tot 7 uur 's ochtends. Maar dat is geen leven, want je komt ook 's middags je bed weer uit. Toen was ik rond 3 à 4 uur op mijn best.
Nu loop ik stage en ik was dat leventje beu, dus nu ga ik rond 12 uur naar bed en om 8 uur, half 9 weer op en ik kan je vertellen: dat programmeert véél beter en productiever :)
Mijn barriëre zit rond half 12. Zodra ik daarover heen ben (indien ik beschik over de juiste muziek) loop ik echt warm en gaat het snel. Maar rond 11 uur val ik dood neer achter mijn laptop (tenzij ik dus de mogelijkheid heb om door te gaan: ouders -> weekend alleen dus)
En normaal gesproken ga ik nu naar bed.
(belachelijk trouwens, pas nu draaien ze de betere muziek op de radio! 's Middags alleen maar oude muziek, top 40 muziek en reclame-muziekjes, en niet te vergeten, de deurmat ook wel bekend als Mental Theo. *luistert nu 3fm, en wil die goede oude id&t-radio weekenden weer terug :'( *)
als ik school heb wordt het makkelijk 01:00 of 01:30 of soms nog later, en dan moet ik er om 06:00 alweer uit. :)
maar in de vakantie ga ik vreemd genoeg al rond 0:00 naar bed, gewoon omdat ik dan weet dat ik de volgende dag nog voldoende tijd heb om dingen te doen die ik niet perse nog even die avond moet doen ;)
haha :P Uhh.. ik ben ook wel een nachtmens... snachts wordt ik "levendig" :P en dan kan ik ook wel op scripten, msn-en, gamen, etc tot de late uurtjes.. Maar als ik moet werken, ligt het gewoon aan hoe moe ik ben, gister tot 1 uur wakker en half5 op, vandaag denk ik wat eerder slapen :P
Zeker als ik programmeer dan moet ik mijn kop erbij houden dus dan moet ik er wel bij zijn. Dat kan ik het best vroeg op de avond. Na het eten. Dan rommelt je maagje gewoon lekker door net zoals je computertje. Als ik elke avond tot laat zit te scripten dan verandert mijn bioritme ook oftewel dat ik moe ben op school. Dat schiet niet echt op.
maar in de vakantie ga ik vreemd genoeg al rond 0:00 naar bed, gewoon omdat ik dan weet dat ik de volgende dag nog voldoende tijd heb om dingen te doen die ik niet perse nog even die avond moet doen ;)
helemaal mee eens. Dat is meestal ook mijn excuus. Tijdens school heb ik minder tijd, dus wil je langer opblijven. In vakantie is dat niet nodig.
[quote=Stefan van Iwaarden schreef op 01.03.2006 22:51]maar in de vakantie ga ik vreemd genoeg al rond 0:00 naar bed, gewoon omdat ik dan weet dat ik de volgende dag nog voldoende tijd heb om dingen te doen die ik niet perse nog even die avond moet doen ;)
helemaal mee eens. Dat is meestal ook mijn excuus. Tijdens school heb ik minder tijd, dus wil je langer opblijven. In vakantie is dat niet nodig.[/quote]
Zorgt er dus voor de je arbeidsproductiviteit even hoog of laag is in de vak;)
Mijn barriëre zit rond half 12. Zodra ik daarover heen ben (indien ik beschik over de juiste muziek) loop ik echt warm en gaat het snel.
Die barrière zorgde er bij mij juist voor dat het altijd heel laat werd. Dan was ik moe rond een uur of 1, dan programmeer je verder en voor je het weet wordt het weer licht :(