Misschien heeft het te maken met mijn muzikantenbestaan, maar ik ben op mijn best rond één uur 's nachts. Vooral als ik een deadline heb kan ik rustig doorprogrammeren tot een uur of drie.
Af en toe heb ik een "gezonde periode" en dan ga ik een tijdje lang om elf uur 's avonds pitten. Dan word ik automatisch om een uur of vijf 's ochtends wakker en dan draait mijn bioritme dus eigenlijk om.
De beste ideeën krijg ik vaak savonds laat, zeg na 12 uur. En dan kan ik best doorbikkelen tot een uurtje of 3. Maar ik ben iemand die dan vervolgens prima om 8 uur opstaat en naar school gaat, ik wil mijn groepsgenoten niet benadelen.
Maar meestal probeer ik rond een uurtje of 12 naar mijn bed te gaan. En dan nog even tv kijken ofzo.
doordeweeks ga ik meestal rond een uur of 1 slapen, dan rond half 8 - 8 uur er weer uit, ligt aan de tijd dat m'n college begint :)
Ik herken dat sommige van jullie 's nachts ook goed kunnen werken, soms heb ik dat ik super geconcentreerd tot diep in de nacht (4 - 5 uur) zit te programmeren.
Ik denk dat dit komt doordat je door niets word afgeleid en door niemand word gestoord. Als je dan eenmaal de smaak te pakken hebt, gaat het hard :-)
Op "normale" werkdagen sta ik meestal rond 6.30 op, lig het liefst om 21.00 al te pitten maar in de praktijk meestal rond 23.00 / 0.00. In het weekend blijf ik graag liggen tot een uurtje of 9 / 9.30 :)
Wow ik pas niet in het rijtje van de gem. prog..
Ik sta 's morgens om 07:00 uur op en lig er zo rond 22:00 - 22:30 uur weer in :)
Het "lekker"programmeren ligt voor mij meer aan mijn stemming dan aan het tijdstip waarop dit bij mij gebeurt. Ik vind het prettig met lekkere muziek en mijn poezen om me heen, de doggies lekker aan het slapen en af en toe een knuffel bij me halen.
Deadlines vind ik prima en loop ik uit in m'n tijdsschema dan (en alleen dan) wil ik 's nachts nog wel is doorwerken. Moet wel bekennen van het 's nachts werken in de serene rust en inmense stilte dit ook wel wat heeft. Om dit structureel te doen geeft mij geen extra kick maar juist meer de af en toe factor hiervan.