Ik zit me te bedenken wie eigenlijk de jongste is op dit forum. Ik denk dat ikzelf wel in de buurt kom maar ik heb geen idee.... Ikzelf ben net 12 geworden. (17 december om precies te zijn) Al denk ik dat mensen die jonger zijn dan mij niet om half tien (doordeweeks) op zijn dus tja.... Maar ach. Ik ga nu trouwens slapen.
Ik ben bijna jarig! Woendag! Helaas word ik dan 20, maar dat doet er niet toe.
Ik ben 4 (decennia) ;-)
Mijn eerste pc: Pentium 1 166Mhz ... 32 MB Ram (Win 95), na 4 weken in de soep gedraait:p

PC's op school: Windows 3.1, 486, 8 MB Ram, die pc's waren gaaf, afsluiten was niet nodig, en liep amper vast :p

ontopic: Geb. Datum: 12-12-1991

Ik word over 2 maandjes 17;) werk ondertussen al weer 5-6 jaar met PHP/SQL;)
Mijn eerste computer was een Acorn BBC met 64K intern geheugen waarvan er 32K door het systeem werd gebruikt dus je had nog 32K over. Daar ging ook nog het memory van de grafisch mode vanaf. Verder niks erbij, geen drive, geen scherm, (je zette m gewoon aan de tv) geen floppy, geen software. En dat slechts voor de luttele prijs van 2000 gulden in 1982. Ik begrijp dat de meesten van jullie toen dus nog niet eens geboren waren.
SanThe schreef op 17.04.2006 13:35
Mijn eerste computer was een Acorn BBC met 64K intern geheugen waarvan er 32K door het systeem werd gebruikt dus je had nog 32K over. Daar ging ook nog het memory van de grafisch mode vanaf. Verder niks erbij, geen drive, geen scherm, (je zette m gewoon aan de tv) geen floppy, geen software. En dat slechts voor de luttele prijs van 2000 gulden in 1982. Ik begrijp dat de meesten van jullie toen dus nog niet eens geboren waren.

Inderdaad... Ik kwam zo'n euh.. 11 jaar later? Dus bijna 2x mijn leeftijd. :D
Mijn eerste computer was een Atari Mega STE4 met maar liefst 4 MB werkgeheugen en een 48 MB HD. Kostte in 1988 iets van 3200 piek, als ik me goed herinner.

Je kon er ook op programmeren. Ik gebruikte toen de Lattice C compiler. Als je een foutje in je code had, kreeg je allemaal bommetjes op je scherm (jajaja, Atari) en moest je de computer opnieuw opstarten.

Vooral bij wat grotere projecten duurde het compilen al snel een paar minuten. Op zich had het wel iets, want je werd echt gedwongen om je code supergoed na te lopen voordat je weer eens ging kijken of alles werkte ;-)
Lijkt mer erg vervelend.... :D
@ Lotte: aan de ene kant wel, omdat de ontwikkeltijd veel langer was. Aan de andere kant word je getraind om precies te zijn.

edit: spelfoutje

Reageren